اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پنج انفجار همزمان بغداد را لرزاند / داعش مسوولیت انفجار بغداد را بر عهده گرفت



اخبار,اخباربین الملل ,انفجار در شرق بغداد

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در شهر رمادی و تلاش آنها برای محاصره کامل این شهر و درگیری‌های سخت در الانبار، پنج انفجار همزمان بغداد را لرزاند که موجب کشته شدن 21 تن و زخمی شدن حدود 100 تن دیگر شد.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از شبکه الجزیره، منابع پلیس عراق اعلام کردند، شدیدترین انفجارها در منطقه الحبیبیه در شرق بغداد رخ داد به طوریکه انفجار خودروی بمب گذاری شده در داخل یک نمایشگاه ماشین منجر به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن 71 تن و نیز وحشت زیاد مردم شد.

در منطقه الاسکان در غرب بغداد نیز انفجار بمبی که یک محله مسکونی را هدف قرار داده بود دو کشته و هشت زخمی برجای گذاشت.

در انفجار بمبی دیگر در نزدیکی بازار میوه و تره‌بار در محله المدائن در جنوب بغداد سه تن کشته و 11 تن زخمی شدند.

اما در منطقه جسر دیالی در جنوب بغداد بر اثر انفجار بمبی که در مسیر کار گذاشته شده بود دو تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی تعمیرگاه‌های ماشین در منطقه التاجی در شمال بغداد دو تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

همچنین به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای عراقی که در مرحله دوم آزادسازی استان الانبار، بزرگترین استان این کشور منطقه «المضیق» در شرق رمادی را پس از درگیری‌های شدید با داعش آزاد کردند همچنان به پیشروی خود در مرکز الانبار ادامه داده و تلاش می‌کنند تا این شهر را به طور کامل محاصره کنند.

حملات غافلگیرانه نیروهای عراقی تروریست‌های داعش را مجبور کرده تا به سمت شهر رمادی عقب‌نشینی کنند. برنامه نیروهای عراقی در حال حاضر محاصره شهر رمادی از تمامی محورهاست تا مسیرهای امدادرسانی به داعش در این شهر را قطع کنند.

به گفته منابع امنیتی، در حملات جنگنده‌های «ائتلاف ضدداعش» نیز ده‌ها تن از تروریست‌ها از جمله یکی از رهبران برجسته این گروه در غرب الانبار از پای درآمدند.

همچنین گروهی که مسوول اطلاع‌رسانی درخصوص جنگ علیه داعش است، اعلام کرد که طی عملیات نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین و مناطق دیگر در کشور بیش از 125 داعشی کشته شده‌اند.

به گفته منابع، طی انفجاری در پادگان نظامی در منطقه «الروفه» واقع در شمال شرق فلوجه نیز چند نظامی کشته شده‌اند.

در حال حاضر درگیری‌ها در منطقه «حصیبه»، «البوذیاب» و «الخالدیه» در شمال و شرق رمادی در جریان است و جنگنده‌های ائتلاف نیز در عملیات آزادسازی رمادی شرکت می‌کنند.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی داعش برای جبران شکست خود دست به انفجارهای متعدد علیه این نیروها در مناطق مختلف می‌زند و به پایگاه‌های ارتش و نیروهای مردمی در شهر بیجی واقع در استان صلاح‌الدین حمله کرده است.

به گفته منابع، داعش کنترل مناطقی در این شهر را در دست گرفته است.

پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق نیز چند عامل انتحاری را که قصد انجام حملات علیه پایگاه‌های پیشمرگ را داشتند در شهر موصل از پای درآوردند.

از سوی دیگر، منابع عراقی اعلام کردند که داعش 15 زن را به دلیل عدم مشارکت در جهاد نکاح در پادگان الغزلانی در غرب موصل اعدام کرده است.

 

                             --------------------------------------------------

 

داعش مسوولیت انفجار بغداد را بر عهده گرفت

  گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار خودروی بمب گذاری شده در شرق بغداد را بر عهده گرفت. خبرگزاری فرانسه به نقل از موسسه نظارت بر پایگاه های گروه های تروریستی (SITE) این خبر را اعلام کرد.

بر اساس اعلام مقام های عراقی، در انفجار روز گذشته که در بازار خرید و فروش خودرو در شرق بغداد رخ داد، دست کم 11 نفر کشته و 68 نفر زخمی شدند. این بازار در شهرک صدر قرار دارد؛ گروهک تروریستی داعش روز پنجشنبه در حمله دیگری به این منطقه حدود 60 نفر را کشت، در این حمله نیز یک بازار عمده فروشی تره بار هدف قرار گرفت. گروه تروریستی-تکفیری داعش معمولا مکان های پرازدحام در مناطق شیعه نشین عراق را هدف قرار می دهد.

 

داعش که در سوریه نیز به فعالیت های تروریستی مشغول است، از ژوئن (خرداد) پارسال به عراق حمله و بخش های وسیعی از آن را اشغال کرد. ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی طی این مدت مناطق متعددی را از چنگ تروریست ها آزاد کرده است اما همچنان بخش هایی از غرب و شمال عراق در تصرف این گروه قرار دارد.

 

 اخبار  بین الملل  -  ایسنا ,ایرنا 


ویدیو مرتبط :
چندین انفجار اربیل و بغداد را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

115 کشته و زخمی در انفجار امروز در شهرک صدر بغداد/ داعش بر عهده گرفت



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,  بمبگذاری

منابع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن دستکم 115 تن در انفجار خودروی بمبگذاری شده در شهرک صدر بغداد خبر دادند. در همین حال، گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منبعی در پلیس عراق اعلام کرد: یک خودروی بمبگذاری شده در بازاری در شهرک صدر بغداد منفجر شد که بیش از 50 کشته و 65 زخمی برجای گذاشت.

به دنبال این انفجار نیروهای امنیتی مکان حادثه را محاصره کرده و زخمی شدگان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود مخفیگاه عاملان انتحاری در منطقه البوخمیس جزو توابع منطقه المشاهده در شمال بغداد و حضور تیم مهندسی، نیروهای امنیتی این منطقه را محاصره کردند. چهار عامل انتحاری نیز که یکی از آن‌ها دارای تابعیت آسیایی بود، خود را منفجر کردند.

وی گفت که این انفجارها به نیروهای امنیتی آسیب نرساند.

گروه تروریستی داعش نیز در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را پذیرفت.