اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشیمانی سارق پس از ۲۲ سال



اخبار ,اخبار حوادث ,پشیمانی سارق

 

اخبار حوادث - پشیمانی سارق پس از ۲۲ سال

اینکه یک سارق ۲۲ سال بگردد تا مالباخته را پیدا کند و با پس فرستادن اموال مسروقه، از او عذرخواهی کند، هر چند به‌نظر عجیب و غیرواقعی می‌آید اما کاملا حقیقت دارد و همین چند روز پیش در پایتخت رخ داد.

به گزارش همشهری، آن روز خانم دندانپزشك وقتی بسته عجیبی را كه از مشهد برایش پست شده بود باز كرد، ناباورانه چشمش به لباس‌هایی افتاد كه 22 سال پیش از او سرقت شده بود.

مالباخته كه هنوز از این ماجرا شگفت زده‌ است می‌گوید: چند روز پیش بود كه پستچی بسته‌ای را برایم آورد. نشانی فرستنده، مشهد، كوچه توبه، منزل پشیمانی! بود. تعجب كرده بودم و در آن را باز كردم. داخلش مقداری لباس بود كه هر چند در نگاه اول عجیب به‌نظر می‌رسید اما خیلی زود متوجه شدم كه آنها همان لباس‌هایی است كه سال‌ها پیش وقتی در خوابگاه دانشجویی بودم از من سرقت شد.

22سال پیش
زن جوان ادامه می‌دهد: سال 71دانشجوی دندانپزشكی در دانشگاهی در مشهد بودم. پدر و مادرم معلم بودند و تازه ازدواج كرده بودم. وضع مالی‌مان كاملا عادی بود؛ طوری‌كه در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌كردم. یك روز كه از سر كلاس به خوابگاه برگشتم، با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدم. قبل از رفتن در اتاقمان را قفل كرده بودم اما موقع برگشت، در باز بود و دیدم كه در چمدانم باز است و از لباس‌هایم خبری نیست.

داخل چمدان تمام لباس‌های به‌درد بخوری كه داشتم سرقت شده بود. حتی لباسی كه از خارج برایم آورده بودند و خیلی دوستش داشتم. آن روز خیلی ناراحت شدم. اینكه یك نفر به راحتی وارد اتاقمان شده و بهترین لباس‌هایم را دزدیده بود، آزارم می‌داد، چرا كه پس از آن وقتی به تهران برمی‌گشتم و به مهمانی دعوت می‌شدم، لباس مناسب نداشتم. با این حال مدتی بعد این ماجرا را فراموش كردم و به این ترتیب سال‌ها گذشت و وضعیت زندگی ما هم كاملا عوض شد تا اینكه آن اتفاق عجیب رخ داد.

دزد پشیمان
خانم دندانپزشك می‌گوید: با دیدن لباس‌هایم در آن بسته عجیب آن‌هم پس از 22سال شوكه شده بودم. علاوه بر لباس‌ها، 2برگ نامه هم بود. نامه‌ای از طرف سارق لباس‌هایم. معلوم بود كه با دست چپ نوشته شده تا شناسایی نشود. نامه را خواندم. نوشته بود: من در مشهد دانشجو بودم و وضع مالی خوبی نداشتیم.

عروسی برادرم بود و من نه پول داشتم نه لباس. شما را می‌دیدم كه همیشه شیك بودید، یك روز صبح به اتاق شما آمدم كه شاید لباس شما را امانت بگیرم كه متأسفانه گول شیطان را خوردم و لباس‌های زیبای شما را برداشتم. به خدا پشیمان و ناراحت هستم.

هیچ‌كدام را نپوشیدم چون اندازه من نبود. در همه این سال‌ها آنها را قایم كرده بودم تا كسی نبیند. من توبه كرده‌ام. در این مدت خیلی گشتم تا پیدایتان كنم. مرا ببخشید و حلال كنید. می‌دانم گناهم بزرگ است اما قلب شما هم مهربان است.

مالباخته می‌گوید: با خواندن نامه، احساس عجیبی داشتم. راستش من آن سارق را در همان سال‌ها بخشیدم و او را حلال كردم. حالا هم می‌خواهم به او بگویم كه تو را خیلی وقت است كه بخشیده‌ام و حقی نسبت به شما ندارم. این ماجرا به من نشان داد كه همیشه كسانی كه خطا می‌كنند، بد نیستند. شاید این آدم‌ها راه و فرصتی برای جبران، تلافی یا عذرخواهی پیدا نمی‌كنند. نباید به این فكر كنیم كه آنها افرادی غیرقابل بازگشت هستند. خیلی وقت‌ها بخشش بهترین راهی است كه وجود دارد.
اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
داعش و طالبان کجا بود ۲۲ سال قبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۲ سال حبس و تبعید، مجازات قاتل سارا كوچولو



 ۲۲ سال حبس و تبعید، مجازات قاتل سارا كوچولو

 

  مرد میانسالی كه دختر ۱۱ ساله اش به نام سارا را آتش زده و به قتل رسانده بود، با حكم دادگاه كیفری استان تهران، به ۲۲ سال حبس و تبعید محكوم شد.

به گزارش فارس، ساعت ۱۹ شب ۲۱ آبان سال ۸۷ ، مأموران كلانتری ۱۰۸ نواب از طریق مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران از وقوع یك آتش سوزی عمدی باخبر شدند.

ماموران با حضور در محل حادثه واقع در حوالی خیابان میمنت متوجه شدند یك خانه دو طبقه به آتش كشیده شده كه همسایه ها مدعی هستند یك دختر ۱۱ ساله درون آتش گرفتار شده است.

با خاموش شدن آتش ماموران به داخل خانه رفته و با جسد دختر بچه ۱۱ ساله روبه رو شدند.

همسایه ها مدعی شدند خانه توسط پدر این دختر بچه به نام رضا ۴۵ ساله كه كارمند بانك است به آتش كشیده شده و این فرد پس از ایجاد حریق از منزل بیرون آمده است.

رضا دستگیر و مدعی شد ۴ سال قبل از همسرش جدا شده و همیشه بر سر چگونگی تربیت و نگهداری دخترش با وی درگیری داشته است. وی مدعی شد عصر روز حادثه به خانه پدر زن سابقم رفتم و سارا را برای یك شب به خانه آوردم سپس با مقداری نفت كه در طبقه بالای خانه داشتیم تمام خانه را آغشته به نفت كردم. پس از آن كه بخشی از نفت را نیز به روی سارا ریختم، او را به آتش كشیدم و خود از درون خانه متواری شدم.

بعد از این كه هیات ۹ نفره پزشكی جنون رضا را تأیید نكردند، قرار مجرمیت وی به اتهام ارتكاب قتل عمدی، تخریب عمدی و ضرب و جرح همسر سابقش از سوی بازپرس شعبه ۷ دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۷۱ دادگاه كیفری به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد. سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.a

در ادامه جلسه محاكمه، متهم به قتل در جایگاه ایستاد و در بیان انگیزه خود از ارتكاب قتل گفت: قصدم از بین بردن سارا نبود و فقط می خواستم او را نجات بدهم. در توهم شیشه بودم و فكر می كردم عده ای از من فیلمبرداری می كنند.

بعد از اظهارات متهم، قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به خاطر ارتكاب قتل به ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال تبعید و به علت آتش زدن خانه، به ۲ سال حبس محكوم كرد.... /خبرگزارى فارس