اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده سخنان اخیر احمدی نژاد کیست؟ / رییس جمهور: همه پیامبران مسلمان بودند



 

 

پشت پرده سخنان اخیر احمدی نژاد کیست؟ / رییس جمهور: همه پیامبران مسلمان بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :

رئیس جمهور که طی روزهای گذشته اظهارات خاص و متفاوتی در مورد خلقت، خداوند، پیامبر و انسان به زبان آورده، در تازه ترین اظهار نظر خود گفت: همه پیامبران مسلمان بودند.به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، این مدل اظهارات که پیشتر از زبان مشایی بیان می شد، ظاهراً پس از افزایش حساسیت ها در مورد مشایی، به محمود احمدی نژاد سپرده شده است، اما آنچه مهم است این است که طبعاً چنین اظهارنظراتی نمی تواند نظرات شخص رییس جمهور باشد و درواقع، او برای بیان چنین سخنانی، توسط شخص یا اشخاصی، مورد مشاوره قرار می گیرد چرا که هم اندیشمندان و هم عوام، چنین اظهاراتی را در حد و اندازه های رییس جمهور نمی دانند.

 

به نظر شما، آیا این اظهارنظرات، از سوی خود احمدی نژاد طراحی شده است؟ یا شما نیز معتقدید احمدی نژاد به دلیل آنکه متخصص در چینن مفاهیمی نیست، فرد دیگری را در پشت پرده ی این اظهارات می دانید؟ آیا مشایی، پشت پرده ی این اظهارات است؟ یا شما او را نیز، یک مهره در بیان چنین اظهاراتی می دانید؟

... و سئوالات و چراهای متعددی که شما بیننده گرانقدر "انتخاب" می توانید نظر و تحلیل خود را با رعایت قواعد، اصول و خطوط قرمز برای ما در زیر (بخش نظرات) بنویسید. ان شالله، بهترین تحلیل ها پس از انتشار در بخش نظرات همین خبر، در ستون اخبار ویژه منتشر خواهند شد.

احمدی نژاد چه گفت؟

* انسان مهمترین مخلوق هستی است و همه عالم برای او خلق شده است. همه موجودات عالم مسخر و سجده کننده در برابر او هستند. انسان برای خدا و برای این‌که تجلی اسماء خدا در هستی باشد خلق شده است. خداوند این ماموریت را به انسان داد و او را در این مسیر تنها نگذاشت و پیامبران را برای او فرستاد تا واسطه‌ای بین خدا و انسان باشند، واسطه باید کامل و در اوج باشد. پیامبران آمدند تا انسان را هدایت کنند و غل و زنجیر را از پای اندیشه و احساس او باز کنند.

* وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به دنبال توحید و عدالت و رسیدن به خدا هستند و برای نیل انسان به این هدف خداوند دین را نازل کرد و با تاکید بر این‌که «همه پیامبران مسلمان بودند»، گفت: پیامبر ما خود را به دین حضرت ابراهیم معرفی کرد که او هم مسلمان بود. همه پیامبرانی که از سوی خداوند آمدند دین‌شان اسلام بوده است و پیامبر ما کامل‌ترین دین اسلام را عرضه کرد. دین اسلام متعلق به هیچ گروه و قبیله‌ای نیست بلکه متعلق به همه بشریت است چراکه پیامبر ما آمده است تا بشر را در مسیر رشد و کمال قرار دهد.

* رهبران جامعه به نسبت نقصی که دارند در جامعه مشکل و اختلاف ایجاد می‌کنند و اهل بیت پیامبر بی‌عیب و نقص هستند و خدا آن‌ها را از عیب و نقص مبرا داشته است و به همین دلیل است که آن‌ها ماموریت هدایت بشر را به عهده گرفته‌اند. اندیشه امامت فراتر از رنگ و نژاد و مرزهای جغرافیایی است.

* در طول تاریخ آنچه که از تبعیض، فساد، ظلم‌ها و مانع‌تراشی‌ها در حرکت کمالی بشر اتفاق افتاده از سوی حاکمان ناصالح و غیرالهی بوده است، آن‌ها بودند که باعث ایجاد تفرقه در جامعه بشری شدند.

* پیروان اهل بیت دو ماموریت دارند که مکمل هم هستند؛ یک ماموریت این‌که باید در پی نفی کامل نظام حاکم بر عالم باشد و ماموریت دوم جایگزینی جوامع بشری است. ماموریت ما معرفی حکومتی جهانی و وجود نازنین امام زمان (عج) است، دعوت به امام دعوت به وحدت است

* جهان در انتظار یک قهرمان و یک بت‌شکن است و ما باید آن را معرفی کنیم. جهان در شیب تند تغییرات است و اگر جایگزین مناسب را به دنیا معرفی نکنیم باز هم آدم‌کشان بر جهان حاکم می‌شوند..../ انتخاب


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با رییس جمهور - آقای احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ "شهروند امروز" و "روزگار"، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند



 

 

مشایی رییس جمهور است نه احمدی نژاد/ شهروند امروز و روزگار ، در انتقاد از دولت زیاده روی کردند

 

روزنامه گاردین در گزارشی تحت عنوان "توقف روزنامه ایرانی در میان قیل و قال ها بر سر طنز در مورد احمدی نژاد" و با انتشار تصویر صفحه نخست نشریه "شهروند امروز" نوشت: این تصویر به مانند یک مینیاتور قرن 16 ایرانی می ماند. مردی دانا در سمت راست در حال سخنرانی برای یارانش هست که جلوی او دو زانو نشسته اند و در حال گوش دادن به سخنان او هستند.

گاردین با بیان این که "تصویر این هفته نامه، طنری از رهبران سیاسی کشور است"، می نویسد: اما در این میان یک چیز درست نیست. اگر نگاهی دیگر بیاندازیم، مشخص می شود که همه ی شخصیت ها در واقع برای ایرانی ها امروز قابل تشخیص هستند.  در واقع خردمند و دانای این تصویر، کسی جز معتمد احمدی نژاد، اسفندیار رحیمی مشایی نیست. درواقع این مشایی است که رئبس جمهور به حساب می آید.

این عکس بر روی صفحه ی رو جلد مجله ی شهروند امروز در حدود یک ماه پیش چاپ شد. اما به نظر می اید که دولت ایران از این موضوع به شدت ناراحت شده و درواقع، این عکس دلیل پشت پرده توقیف این مجله در روز دوشنبه بوده است.

"شهروند امروز" پیش از این نیز توقیف شده بود اما به تازگی انتشارش از سرگرفته شده بود. همچنین روزنامه روزگار هم در روز دوشنبه بسته شد.

این تصویر نگرانی در بین اصولگرایان را در مورد افزایش نفوذ سیاسی مشایی به تصویر می کشد. اصولگرایان بر این باورند که مشایی که دخترش با پسر احمدی نژاد ازدواج کرده، می خواهد با روحانیون مبارزه کند!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛  مخالفان مشایی می گویند که او رئیس جمهور را طلسم کرده است و گروه او را متهم به فساد و جادو کرده اند. همچنین چندین نفر از نزدیکان مشایی تاکنون دستگیر شده اند.

حمایت تزلزل ناپذیر احمدی نژاد از مشایی باعث عصبانیت اصولگرایان شده است.  تحلیلگران معتقدند که احمدی نژاد در حال اماده کردن مشایی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در دو سال اینده است اما اکنون این پیش بینی، کمی بعید به نظر می رسد.

مخالفان  معتقدند که احمدی نژاد با تمرکز بر روی مشایی و اعتقادات لیبرالی اش، در حال جذب رای و حفظ قدرت رو به کاهشش است.

گاردین در پایان می نویسد: اکنون به نظر می رسد که شهروند امروز و روزنامه روزگار خیلی در انتقاد از دولت زیاده روی کرده اند. در این عکس، مشایی که به نظر می اید در لباس دوره ی صفویه است، در کنار بقایی نشسته است..../تحلیل:انتخاب