اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پشت پرده آگهی های تبلیغاتی چیست؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پشت پرده آگهی های تبلیغاتی چیست؟

آگهی تبلیغاتی حربه موسسات مالی برای کتمان حقایق

برخی شرکت ها و نهادهای مالی که با اتهاماتی مواجه اند، این روزها روش مذمومی را برای جلوگیری از انتشار اتهاماتشان در رسانه ها در پیش گرفته اند و متاسفانه برخی رسانه ها هم ناآگاهانه در این دام افتاده اند.

 مشرق:تومانی از سیستم بانکی، برخی نهادهای مالی مانند موسسات مالی و اعتباری و بانکها که در نحوه فعالیتشان ابهام های زیادی وجود دارد، تلاش کرده اند با فرار رو به جلو، رسانه های پیشرو در برملا کردن پشت پرده فعالیتهایشان را به جلوگیری از این کار تشویق کنند.

 

در همین راستا یک بانک خصوصی در اقدامی گسترده، آگهی های خود را در سطح وسیعی در رسانه ها منتشر کرده است. این روش که با پرداخت پول کلان بابت آگهی ها در پیش گرفته شده، باعث شده که رسانه ها از پرداختن به پشت پرده فعالیت آنها صرف نظر کنند.

این روش درست در روزهای تعطیل ابتدای امسال و بلافاصله پس از غیرقانونی اعلام شدن یک موسسه مالی و اعتباری (ف) توسط بانک مرکزی، با تبلیغ این موسسه در سیمای جمهوری اسلامی ایران کلید خورد.

 

همچنین مدتی پیش موسسه مالی و اعتباری( ا. ا) که دست کم دوبار اطلاعیه بانک مرکزی درباره غیرقانونی بودن فعالیت آن منتشر شده، نشستی خبری همزمان با روز آزادسازی خرمشهر برگزار کرد که در آن اشاره چندانی هم به نحوه فعالیت این موسسه نشد، اما در پایان آن با اهدای کارتهای هدیه نقدی از خبرنگاران تقدیر شد!

 

در حال حاضر برخی روزنامه های اقتصادی و سایت های فعال در این حوزه با آگهی های متعدد، نهادهای اقتصادی پرشده اند، و توانسته اند از این راه از ماهی 100 تا 250 میلیون تومان درآمد کسب کنند ،در حالی که بر اساس بخشنامه وزارت ارشاد، باید از انتشار آگهی نهادهای غیرقانونی در رسانه ها خودداری شود.

این روش باعث شده بسیاری از رسانه ها و به خصوص رسانه های اقتصادی که این روزها با مشکلات مالی متعدد رو به رو هستند، در ازای دریافت مبالغی برای حل مشکلات خود، از پرداختن به نحوه فعالیت نهادهای غیرقانونی، دارای ابهام یا دست کم دارای پرونده در سیستم قضایی خودداری کنند.

در پایان این نکته را یادآور میشویم که تبلیغات و بازاریابی برای موسسات اقتصادی اقدامی موثر و مفید می باشد، بطوریکه در کشورهای توسعه یافته تبلیغات و بازاریابی به صنعت سودآوری مبدل گشته ؛اما این صنعت متاسفانه در ایران حرفه ای اجرا نمی شود و برخی مدیران بنگاه های اقتصادی از این شیوه برای جلوگیری از انتشار حقایق و پشت پرده های کثیف خود استفاده می کنند./مشرق


ویدیو مرتبط :
پشت پرده آگهی های استخدام چیست؟؟؟؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد آگهی ها نوش جان صدا و سیما/پشت پرده سرقت تصویری فوتبال



 

 

 

درآمد آگهی ها نوش جان صدا و سیما/پشت پرده سرقت تصویری فوتبال

 

روز بازی ایران و قطر یكی از روزنامه های ورزشی تیتر زد: «بازی پخش نمی شود» و البته منبع این روزنامه كاملاموثق بود، پخش بازی ایران و قطر از شبكه سوم صدا و سیما در حالی بود كه به صورت ناشیانه یی لوگوی پخش كننده اصلی را پوشانده بودند و البته در خلال بازی هم به دلیل زیرنویس شبكه «الكاس» برای مخاطبانش به قول مزدك میرزایی بازیكنان قدبلندتر شده اند چرا كه صدا و سیمای ایران تصویر را از بالاو پایین كشیده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، به هر حال چند سالی است كه صدا و سیما به قانون كپی رایت هیچ اهمیتی نمی دهد و از سوی دیگر آگهی های بسیار خوبی هم جذب این سازمان عریض و طویل می شود.

شاید این سرقت تصویری نه تنها مایه شرمندگی نیست بلكه در این دستگاه نوعی «زیركی» هم محسوب می شود و میزان درآمد حلال یا حرام این ماجرا هم در حوزه ما نیست.

گویا سال ها قبل شبكه سه در تفاهمنامه یی با شركت wsg و دبیر كمیته بازاریابی AFC «پیركاخیا» به این توافق رسیدند كه بازی های تیم ملی را در هر قالبی پوشش دهند و طرفین بهره برداری حقوقی و مالی خود را داشته باشند اما فدراسیون فوتبال در اقدامی كه هرچند غیرقانونی نیست، تبلیغات دور زمین را به فردی به نام «ب.ت» برای این مرحله از رقابت ها واگذار كرده كه اصلابه مذاق صدا و سیما و «پیركاخیا» خوش نیامده و برای همین نه بازاریابی AFC و نه صدا وسیما حاضر نشدند از قیمت فروش و خرید بازی ها تخفیفی را قایل شوند. البته با همه اینها بد نیست بدانید كه هزینه آگهی های زمان بازی های تیم ملی در این سطح در بدبینانه ترین حالت ثانیه یی 300هزار تومان خواهد بود (تاكید می كنیم حداقل قیمت) و با یك حساب سرانگشتی حداقل درآمد 500 میلیونی نصیب صدا و سیما شده است..../تحلیل:انتخاب