اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید



 

 

پس از منع فروش اس 300 به ایران جایزه اسرائیل به روسیه: می دهیم هواپیما مونتاژ کنید

 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شرکت دولتی صنایع فضائی اسرائیل و شرکت اسلحه سازی "اوبورونبروم" روسیه اعلام کردند مسکو هواپیماهای بدون سرنشین ساخت اسرائیل را براساس توافق دوجانبه خریداری می کند.

 

یک منبع اگاه در صنایع نظامی اسرائیل نیز گفت: براساس این توافق که در اسرائیل امضا شد، هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل در روسیه مونتاژ خواهند شد.

روسیه  در آوریل 2009 میلادی نیز قراردادی را برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از اسرائیل امضا کرده بود که ارزش آن 50 میلیون دلار بود.

مسکو در قرار جدید خود تلاش می کند دومین مجموعه از هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین اسرائیلی را به ارزش 100 میلیون دلار خریداری کند.

این دو شرکت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: این قرارداد گام بزرگ و مهمی در راستای افزایش همکاری میان دو شرکت صنایع فضائی اسرائیل  و صنایع اسلحه سازی روسیه است . این توافقنامه روابط دو جانبه را نیز تقویت خواهد کرد.

تحلیلگران دفاعی در این باره گفته اند جنگ روسیه با گرجستان در سال 2008 باعث شد تا قدیمی بودن تسلیحات روسیه و نیاز ارتش این کشور به هواپیماهای بدون سرنشین ظاهر شود.

جالب آنجاست که گرجستان در این جنگ ، از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی استفاده کرده بود اما روسیه از موشک های استراتژیک" تی یو 22 " برای شناسایی استفاده می کرد.

دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی با صدور حکمی فروش سامانه های موشکی اس 300 و دیگر انواع سلاح ها را به ایران ممنوع اعلام کرد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
نقض برجام با منع فروش هواپیما به ایران از سوی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: قطعا به ایران اس 300 نمی دهیم



 

 روسیه: قطعا به ایران اس 300 نمی دهیم

 

 

ماکاروف گفت: تصمیم گرفته شده است که سیستم  اس-300 به ایران تحویل داده نشود. این سیستم قطعا تحت تحریم است .رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از تصمیم این کشور مبنی بر عدم تحویل سامانه اس300 به ایران به خاطر تحریم های شورای امنیت خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، نیکلای ماکاروف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به خبرنگاران اطلاع داد : روسیه سیستم پدافند موشکی اس-300 را به ایران تحویل نمی دهد چون این سیستم تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است.

ماکاروف گفت: تصمیم گرفته شده است که سیستم اس-300 به ایران تحویل داده نشود. این سیستم قطعا تحت تحریم است.

وی تاکید کرد که این تصمیم مقامات بود که پروسه تحویل متوقف شود و ما آن را اجرا می کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به این سوال که آیا قرارداد مربوطه لغو شده است، پاسخ مشخصی نداد. وی در ادامه گفت: باید ببینیم. این بستگی به عملکرد ایران دارد!

این در حالی است که روسیه طبق قراردادی که با ایران منعقد کرده است متعهد به تحویل این سامانه است و برخی منابع از پرداخت مبلغ قرارداد از سوی ایران خبر داده اند.../مهر