اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر 14 ساله قربانی دعوای خواهر و برادر شد



 

حكم قرار منع تعقیب مرد جوانی كه متهم است خواهرزاده خود را به قتل رسانده است، پس از عدم حضور اولیای دم در مراسم قسامه صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دهم مرداد سال 88 ماموران پلیس در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد پسر 14 ساله ای با ضربه چاقو به قتل رسیده است. مادر این پسر در تحقیقات با معرفی برادر خود به عنوان قاتل به ماموران گفت: برادرم با من و شوهرم اختلاف داشت. برای همین آن روز به خانه ما آمد و بعد از درگیری با چاقو پسرم را كشت.
 
بعد از اظهارات این بلافاصله متهم به قتل دستگیر شد. وی در بازجویی های نخست به قتل خواهرزاده اش اعتراف كرد و گفت: به خاطر اینكه با خواهر و شوهر خواهرم اختلاف داشتم در درگیری كه با آنها داشتم، ناگهان چاقو به پسر خواهرم خورد و او جان خودش را از دست داد.
 
این مرد در ادامه تحقیقات اعترافات خود را پس گرفت و همه را انكار كرد. وی گفت كه تحت فشار این اعترافات را كرده است.
 
با اینحال پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. این مرد در این شعبه محاكمه شد و باز هم قتل را انكار كرد. مادر مقتول نیز از دادگاه تقاضای قصاص برادرش را كرد. در نهایت هیات قضایی دادگاه كیفری این پرونده را لوث شناختند. با اعتراض اولیای دم آنها اعلام كردند كه می توانند 50 شاهد بیاورند تا اثبات كنند متهم قاتل پسرشان است.
 
بنابراین صبح امروز قرار بود مراسم قسامه با حضور شهود اولیای دم برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور شهود و حتی خود اولیای دم و به دلیل اینكه مراسم قسامه چندین بار به خاطر عدم حضور اولیای دم برگزار نشده بود، در نهایت قضات دادگاه كیفری قرار منع تعقیب متهم را صادر كردند.
 
 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران


ویدیو مرتبط :
دعوای خواهر برادر طنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر 9 ساله، قربانی شكنجه‌های پسر 14 ساله



اخبار,حوادث,اخبار حوادث

 

 


دختری 9 ساله كه توسط پدرش به یكی از آشنایان سپرده شده بود، زیر شكنجه‌های پسر 14 ساله جان باخت.

 

شرق:این پرونده روز پنجم بهمن پس از آن گشوده شد كه مسوولان بیمارستانی در اصفهان با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و از مرگ دختری 9 ساله به نام معصومه خبر دادند.

ماموران وقتی به آنجا رفتند و مشاهده كردند که روی تن این كودك آثار ضرب‌وجرح وجود دارد، موضوع را مشكوك تشخیص دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. زن جوانی كه این دختر را به بیمارستان رسانده بود به عنوان اولین نفر تحت بازجویی قرار گرفت. او كه مهری نام دارد خودش را مادر معصومه معرفی كرد و گفت برای خرید از خانه بیرون رفته بود و وقتی برگشت دخترش را بیهوش نقش بر زمین دید و به همین دلیل از اورژانس كمك خواست و سپس كودك را به بیمارستان رساندند.

این زن خیلی آرام به نظر می‌رسید و همین موضوع ظن كارآگاهان را برانگیخت. به همین سبب مهری بازداشت شد و از سوی دیگر پزشكی قانونی با انجام معاینه‌های لازم، وارد شدن ضربات جسمی سخت به سر معصومه را علت مرگ او عنوان كرد. بعد از اینكه ثابت شد كودك 9 ساله به قتل رسیده است، مهری بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف كرد که مادر مقتول نیست. او گفت: «مادر معصومه به اتهام حمل موادمخدر در زندان است و پدرش نیز به شدت اعتیاد دارد و چون نمی‌توانست از دخترانش مراقبت كند، معصومه و خواهر پنج ساله‌اش به اسم فاطمه را پیش من و شوهرم كه از آشنایان او بودیم آورد.

من اول نمی‌خواستم آنها را قبول كنم چون خودم بچه داشتم اما شوهرم خیلی اصرار كرد و گفت این دو دختر بی‌پناه هستند برای همین آنها را در خانه‌مان نگه داشتیم اما از علت مرگ معصومه خبر ندارم.» ماموران بعد از شنیدن این صحبت‌ها سراغ فاطمه رفتند و از او پرس‌وجو كردند دختر پنج ساله به آنها گفت: «از روزی كه وارد این خانه شدیم مدام مادر جدیدمان و پسر 14 ساله‌اش احمد ما را اذیت می‌كردند. اگر خواهرم معصومه در كارهای خانه مثل پهن‌كردن سفره و نظافت كمك نمی‌كرد، احمد او را كتك می‌زد و مادرش هم چیزی نمی‌گفت و حتی او را تشویق به این كارها می‌كرد. آن روز هم احمد خواهرم را كتك زد و او را كشت.»

كارآگاهان در ادامه به بازجویی از پسر 14 ساله پرداختند. او در حالی‌كه به شدت گریه می‌كرد به قتل اعتراف كرد و گفت: از روزی كه این دو خواهر وارد زندگی ما شدند من به آنها حسادت می‌كردم و می‌خواستم كاری كنم كه به آنها خوش نگذرد. از هر فرصتی استفاده می‌كردم و به هر بهانه‌ای آنها را به باد كتك می‌گرفتم و البته مادرم هم چیزی به من نمی‌گفت و كاری با من نداشت و حتی بعضی وقت‌ها تشویقم می‌كرد تا اینكه صبح روز حادثه وقتی معصومه به مادرم در نظافت خانه كمك نكرد او را كتك زدم و مادرم كه آماده می‌شد برای خرید به بیرون برود به من گفت: «آنقدر بزنش تا ادب بشود» من هم با چوب و شلنگ به جانش افتادم اما ناگهان دیدم معصومه روی زمین افتاده است و تكان نمی‌خورد، دست و پایم را گم كردم، هر چقدر آب آوردم و رویش پاشیم فایده‌ای نداشت.

در همان لحظه مادرم وارد خانه شد و وقتی با صحنه روبه‌رو شد شروع به گریه كرد و سریع به اورژانس زنگ زد.»بعد از افشای این موضوع احمد و مادرش بازداشت شدند و در حال حاضر تحقیقات از آنها ادامه دارد.... / sharghnewspaper.ir