اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر فوتبالیست قذافی به نیجر گریخت



 

 

 

پسر فوتبالیست قذافی به نیجر گریخت

 

"الساعدی" یکی از پسران قذافی  وارد کشور نیجر شده است.

به نقل از رویترز، "مارو ادامو " وزیر دادگستری کشور نیجر گفته است که الساعدی یکی از پسران معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی دیروز یکشنبه وارد نیجر شد.

شبکه العربیه نیز به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد که الساعدی وارد شمال نیجر شده است.

کشور نیجر همسایه جنوبی لیبی است.

در دو هفته اخیر نیز بارها مقاماتی ارشد از حکومت قذافی وارد نیجر شدند. همچنین خبرهایی درباره ورود محموله های بزرگ پول و طلا از سوی هواداران قذافی به نیجر منتشر شده بود.

قذافی در میان قبایل شمال نیجر از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قبل از این، همسر (صفیه)، دختر (عایشه) و دو پسر قذافی یعنی محمد و هانیبال با فرار از لیبی , وارد الجزایر شدند.

هنوز از محل استقرار معمر قذافی و پسرش سیف الاسلام خبری در دست نیست اما گفته می شود آنها در شهر سرت لیبی یا در مناطق مرزی این کشور با نیجر هستند.

الساعدی پس از سقوط طرابلس به دست انقلابیون در اظهاراتی خواستار گفت وگو میان قذافی و انقلابیون برای پایان خون ریزی شده بود. وی همچنین اعلام آمادگی کرده بود تا خود را تسلیم کند.

یک مقام ارشد در دولت نیجر در روز جمعه گذشته گفته بود که در صورت ورود قذافی یا پسران وی به این کشور، نیجر به تعهدات خود در برابر دادگاه بین المللی لاهه عمل خواهد کرد.

هم اکنون معمر قذافی و پسرش سیف الاسلام از سوی دادگاه بین المللی لاهه و پلیس بین الملل تحت تعقیب هستند.

الساعدی کیست؟

براساس متن منتشر شده در سایت ویکی پدیا، الساعدی قذافی 38 ساله پسر سوم معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی و فرمانده گردان ۴۸ نیروهای ویژه است که به نام گردان الساعدی نیز نامیده می‌شد.

او که علاقه وافری به فوتبال دارد بعنوان مهاجم در تیم‌هایی ایتالیایی پروجا، اودینیزه و سمپدریا بازی کرده است. علاوه بر این او یکی از سهامداران باشگاه یونتوس ایتالیاست و بیش از یک سوم سهام آن باشگاه را در اختیار دارد.

گردان الساعدی از مهم‌ترین واحدهای نظامی در مقابله با مخالفان حکومت بود.

الساعدی قذافی به چندین تیم ایتالیایی در لیگ دسته دو و همچنین کالچو پیوست. او علاوه بر مدیریت باشگاه الاهلی طرابلس، ریاست فدراسیون فوتبال لیبی را عهده‌دار بود.

در یکی از مسابقات فوتبال, هنگامی که تیم تحت مدیریت الساعدی نتیجه را به رقیب واگذار کرد و این موضوع با تشویق و استقبال گسترده تماشاگران روبه رو شد الساعدی به محافظان خود دستور داد به سمت هواداران تیم رقیب شلیک کنند.

براثر این حادثه 20 نفر کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.

در یکی دیگر از مسابقات نیز او به داوران مسابقه دستور داده بود به صورتی داوری کنند که تیم تحت مدیریت او برنده بازی شود.

او در بازی پروجا-یونتوس ۱۵ دقیقه بازی کرد و بعد از آن بازی به دلیل استفاده از هورمون ناندرولون به ۳ ماه دوری از مسابقات جریمه شد. پس از آن به باشگاه اودینیزه نقل مکان کرد و برای این تیم نیز ۲۰ دقیقه مقابل سامپدریا به زمین رفت. او بعنوان رئیس فدراسیون لیبی درخواست میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ را به فیفا ارائه کرد که این درخواست مورد قبول واقع نشد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سیف قذافی(پسر قذافی) از علمای اهل سنت می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر فوتبالیست قذافی به زندان افتاد (+عکس)




اخبار بین الملل - پسر فوتبالیست قذافی به زندان افتاد (+عکس)

دولت موقت لیبی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود اعلام کرد که ساعدی قذافی در زندان شهر طرابلس لیبی به‌سر می‌‌برد. عکس‌هایی که از ساعدی در فیس‌بوک به نمایش گذاشته شده، او را در لباس آبی زندان با موهای تراشیده نشان می‌دهد.

 

اخبار,ساعدی قذافی

 

بنا بر گزارش دویچه وله، ساعدی قذافی، پسر سوم معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، که در سحرگاه روز پنج‌شنبه (۶ مارس/ ۱۵ اسفند) به مقامات لیبیایی تحویل داده شده بود، به زندانی در طرابلس منتقل شده است.
 
دولت لیبی در این صفحه، هم‌چنین از محمد یوسفو، رییس جمهور نیجر و دولت وی به دلیل "همکاری‌ برای استرداد" ساعدی قذافی قدردانی کرده است.

این فوتبالیست پیشین، در جریان ناآرامی‌های لیبی و تظاهرات گسترده علیه استبداد ۴۰ ساله‌ی معمر قذافی، مخفی شد و یک ماه پس از قتل پدر در سپتامبر ۲۰۱۱ به نیجر، کشور همسایه‌‌‌، واقع در جنوب لیبی، گریخت. نام وی در فهرست "تحت پیگرد" اینترپل نیز ثبت بود.

این سازمان بین‌المللی پلیس جنایی، از ۱۸۸ کشور عضو خود خواسته بود، در جهت دستگیری او تلاش کنند.
 
دولت لیبی، ساعدی را به سلب مالکیت از شهروندان، اختلاس و غارت بیت‌المال در مقام مدیریت دانشگاه والیبال لیبی، متهم کرده است. او پیش از فرار، به مدت یک ماه با خانواده‌ی خود در حصر خانگی به‌سر می‌برد. دولت نیجر، در ۳ سال گذشته، همواره به "دلایل انسانی" از تحویل ساعدی به مقامات دولت موقت لیبی خودداری می‌کرد.

 

اخبار,ساعدی قذافی

 

 طرابلس تعهد داده‌ است که در برخورد با ساعدی قذافی، موازین عدالت و قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ساعدی، پیش از سقوط نظام معمر قذافی، رهبری یگان نیروهای ویژه را برعهده داشت.

سیف‌الاسلام قذافی، پسر دوم معمر قذافی، در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۱ به اتهام ارتکاب "جنایات ضد بشری و سرکوب مردم" در جنوب این کشور بازداشت و زندانی شد.
اخبار بین الملل - عصرایران