اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسری که هیچ چیز را فراموش نمی کند +عکس



بسیاری از ما اتفاقات خاص مانند جشن های تولد و عروسی ها را از یاد نمی بریم اما حضور ذهن در مورد این جوان معنای دیگری دارد.

ذهنی به وسعت اقیانوس ها

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، "Aurelien Hayman" کسی است که ذهنی به وسعت اقیانوس ها دارد چرا که او می تواند همه چیز را به خاطر داشته باشد.

 

او تمام اتفاقاتی که می تواند در یک دهه گذشته برایش اتفاق افتاده است را مو به مو به یاد آورد. او می داند 4 سال پیش در چنین روزی چه لباسی پوشیده است و یا چه غذایی خورده او حتی نوع اب و هوای آن روز را نیز به یاد دارد.

 

این جوان 20 ساله از جمله افراد خاصی در دنیا است که ذهنی بسیار بزرگ و به گفته پزشکان "autobiographical" دارد. تنها کافی است یکی از روزها دوره نوجوانی را به او بگویی تا او تمام اتفاقات آن روز را برای شما بازگو کند.

 

این به خاطر آوری تنها به لباس و غذا محدود نمی شود چرا که او می تواند تمام برنامه های تلویزیونی که تماشا کرده است و همچنین مکالماتی که در طول روز انجام داده است را به یاد می آورد.

 

او می گوید از سن 14 سالگی متوجه این حضور ذهن خودم شدم و سعی کردم تا آن را بیشتر از قبل تقویت کنم. این درحالی است که تنها 20 نفر در دنیا هستند که این گونه ذهنی دارند./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پسری که از قصد روزه اش را می خورد،خواندن توضیحات فراموش نشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراحی پسری که دو دهان دارد!! + عکس



 

 

جراحی پسری که دو دهان دارد

 

پزشکان برای نجات جان کودک مصری که با دو دهان، هر دو حاوی فک بالا و پایین متولد شده، وی را تحت عمل جراحی قرار دادند.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از برنا، پدر و مادر «محمد رکایا» پسر 15 ماهه مصری که تحت عمل جراحی در لس آنجلس قرار گرفت، اعلام کردند که به آن‌ها گفته شده بود پسرشان زنده نخواهد ماند، اما خوشبختانه او جان سالم به در برد.

 

دکتر «ویلیام مگی» مدیر پزشکی برنامه‌های بین المللی در بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی در بیمارستان کودکان لس آنجلس، گفت: زمانی که من شرایط «رکایا» را شنیدم معتقد بودم که می‌توان چهره این پسر را تغییر داد.

 

مگی گفت: ما زمان زیادی برای برنامه‌ریزی جهت انجام این عمل جراحی صرف کردیم، اما برخی از تصمیم‌گیری‎های نهایی در اتاق عمل گرفته شد. چهره از قطعات مختلفی ساخته شده و مثل قطعات یک پازل می‌ماند. به گفته پزشکان این پسر مصری به جراحی‎های بسیار بیشتری در زندگی خود نیاز دارد.

منبع:برنانیوز