اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده قتل در مدرسه به دیوان عالی کشور رفت / دانش آموز قاتل همچنان فراری است



پرونده قتل در مدرسه به دیوان عالی کشور رفت / دانش آموز قاتل همچنان فراری است

پرونده پسر دانش آموز که پس از محاکمه در دادگاه کیفری به طور غیابی به قصاص محکوم شده ، با اعتراض وکیلش به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

مهر: علی مهین ترابی متهم این پرونده سال 81 زمانی که 15ساله بود به اتهام قتل عمدی همکلاسی خود به نام مزدک در مدرسه ای در گوهردشت دستگیر شد.

علی مهین ترابی پس از دستگیری در بازجویی ها گفت : من مسوول صف دانش‌آموزان بودم و باید جلوی کسانی را که دیر به مدرسه می‌آمدند، می‌گرفتم. آن روز مزدک دیر به مدرسه آمد. چند روزی بود که دیر می‌آمد و من به او گفتم نباید دیر کند. عصبانی شد و با هم دعوا کردیم. گفت زنگ آخر می‌بینمت. مزدک بچه درس‌خوانی بود و دعوایی نبود، فکر نمی‌کردم زنگ آخر دعوا کند. زنگ آخر که خورد من با یکی از دوستانم که آن روز او هم مامور انتظامات مدرسه بود با هم به حیاط رفتیم. مزدک را دیدم، دوستم چاقویی به من داد و گفت اگر حمله کرد چاقو را جلویت بگیر تا حمله نکند. من اصلا بلد نبودم از چاقو استفاده کنم. مزدک و من درگیر شدیم و برای اینکه به درگیری پایان دهم چاقو را مقابل شکمم گرفتم. بچه‌های مدرسه جمع شده‌بودند و ازدحام زیادی بود، نمی‌دانم چه شد که ناخواسته روی مزدک افتادم و او زخمی شد. من اصلا نمی‌خواستم او را بزنم و متوجه نشدم چطور این ضربه وارد ‌شد.

 

گفته های علی مورد قبول دادگاه قرار نگرفت و این نوجوان به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. در حالی که حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته و تنها مرحله باقی مانده استیذان بود وکیل مدافع علی یک بار دیگر به رای صادره اعتراض کرد و این بار مدعی شد ابهاماتی در نظریه پزشکی قانونی وجود دارد که در صورت بررسی مجدد می تواند نشان دهد علی قاتل نیست. به این ترتیب یک بار دیگر نظریه پزشکی قانونی مورد بررسی یکی از متخصصان قرار گرفت و نظریه جدید پرونده علی را دستخوش تحول کرد. در حالی که پیش از این اعلام شده بود پارگی رگ آئورت باعث مرگ مزدک شده است متخصص پزشکی قانونی خاطرنشان کرد احتمال پارگی این رگ بر اثر فشار جمعیت وجود دارد و هل داده شدن مقتول به طرف چاقوی علی نیز محتمل است.

 

زمانی که اعتراض مجدد وکیل علی به دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه فرستاده شد هیات قضات دفتر رئیس قوه قضائیه اعلام کردند با توجه به اینکه علی اقرار صریح به قتل نداشته است و نظریه پزشکی قانونی هم در این خصوص ابهاماتی دارد حکم صادره نقض می شود و رسیدگی مجدد لازم است.

پرونده علی این بار به شعبه 112 دادگاه عمومی کرج فرستاده شد و قاضی غلامی بررسی این پرونده را بر عهده گرفت.

این در حالی بود که ناظم مدرسه ای که حادثه در آن رخ داده بود نیز نامه یی به قاضی دادگاه نوشت و اعلام کرد خودش دیده علی ضربه ای به مقتول وارد نکرد و فشار جمعیت باعث شد مزدک به سمت علی پرت شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده بعد از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع او اعلام کرد متهم مرتکب قتل شبه عمد شده‌است و او را به پرداخت دیه محکوم کرد. سپس علی با سپردن وثیقه 80‌میلیون تومانی آزاد شد. این‌بار پدر مزدک بود که به رای اعتراض داشت و گفت که فرزندش به عمد کشته شده و قاتل او باید قصاص شود. با درخواست این مرد پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت و شعبه 27 دیوان‌عالی اعلام کرد این قتل عمد بوده، بنابراین رای صادره را نقض کرد.

 

در حالی پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد که علی حاضر به بازگشت به زندان نبود و زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده بود.

در ادامه اوایل اردیبهشت امسال محاکمه متهم به صورت غیابی در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز و به ریاست قاضی رنجبر برگزار شد. در این جلسه اولیای دم خواستار مجازات قصاص برای علی شدند. وکیل متهم فراری نیز به دفاع از موکلش پرداخت.

قضات دادگاه پس از بررسی پرونده وارد شور شده و علی را به قصاص نفس – اعدام – محکوم کردند. با ابلاغ رای وکیل متهم به آن اعتراض کرد و پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد./مهر


ویدیو مرتبط :
قتل سه دانش آموز مسلمان در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسیدگی به پرونده مجری صدا و سیما در دیوان عالی کشور



رسیدگی به پرونده مجری صدا و سیما در دیوان عالی کشور
پرونده مجری صدا وسیما به علت اعتراض شاکی و متهم برای رسیدگی و صدور رای به دیوان عالی کشور ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به دادگاه کیفری مدعی شد از سوی یکی از مجریان صدا و سیما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این در حالی است که این فرد با حضور در دادگاه ادعاهای دختر جوان را رد کرد.

پس از رسیدگی به موضوع در شعبه 78 دادگاه کیفری مجری معروف از اتهام زنای به عنف با اکراه تبرئه شد اما به علت بزهکاری در ملاقات با شاکی پیش از اجرای صیغه به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

پس از صدور رای شاکی و متهم در مهلت قانونی به رای صادرشده اعتراض کردند که پرونده برای رسیگی و صدور حکم نهایی به دیوان عالی فرستاده شد./مهر