اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده بنیاد علوی به دادگاه تجدید نظر می رود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اموال بنیاد علوی

 

 اخبار سیاست خارجی -  پرونده بنیاد علوی به دادگاه تجدید نظر می رود

قاضی آمریکایی پرونده مصادره املاک بنیاد علوی با درخواست وکلای این بنیاد خیریه و فرهنگی مبنی بر تسریع در اعلان احکام نهایی با هدف فراهم شدن زمینه ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر، موافقت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، بنیاد علوی در اطلاعیه روز شنبه از دیدار روز جمعه تیم وکلای خود با قاضی فارست در دادگاه نیویورک خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: قاضی کاترین فارست ضمن موافقت با طرح تقاضای فوری برای ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر اعلام کرد تا دو هفته دیگر، بررسی موارد باقیمانده پرونده را به اتمام خواهد رساند.

بنیاد علوی با اشاره به اطلاعیه قبلی خود مبنی بر طرح درخواست تشکیل دادگاه تجدید نظر به محض اعلام رای نهایی قاضی فارست، تاکید کرده است: اطمینان داریم که در دادگاه تجدید نظر، اشتباهات اساسی موجود در آرای صادره قاضی فارست در دو تاریخ یازده سپتامبر 2013 (بیست شهریور 92) و بیست و هشت مارس 2014 (هشتم فرودین 93) اصلاح خواهد شد.

اقدام مهم دیگر بنیاد علوی طبق این اطلاعیه مصون نگه داشتن املاک بنیاد در برابر تهدید فروش و به طبع آن تخلیه، تا پایان مراحل دادگاه تجدید نظر بوده است.

وکلای این بنیاد موفق شده اند نمایندگان دولت آمریکا و نوزده شاکی خصوصی پرونده را متقاعد کنند که تا پایان مراحل دادگاه تجدید نظر، احکام صادره قاضی فارست مبنی بر مصادره املاک و اموال بنیاد علوی به اجراء در نیاید.

از آنجا که مدارس و مراکز فرهنگی – اسلامی متعددی در خاک آمریکا و تحت مالکیت بنیاد علوی فعال هستند، این بنیاد به والدین دانش آموزان مدارس خود اطمینان داد این مدارس و مراکز فعالیت عادی خود را تا ختم مراحل دادگاه تجدید نظر ادامه خواهند داد.

هیئت مدیره بنیاد علوی با پیش بینی اینکه مراحل دادگاه تجدید نظر نیز بیش از یکسال به طول خواهند انجامید، افزوده است: این توافق مهم به تائید نمایندگان ذی ربط در این پرونده نیز رسیده و در دادگاه روز جمعه ثبت شده است.

بنیاد علوی همچنین ابراز امیدواری کرده است در صورت موفقیت وکلای این بنیاد در دادگاه تجدید نظر، بررسی پرونده در دادگاهی با حضور هیئت منصفه میسر خواهد شد تا بنیاد بتواند در برابر اتهامات وارده، از خود دفاع کند.

قاضی کاترین فارست که بیستم شهریور پارسال با مبنا قراردادن ادعاهای واهی دولت آمریکا و نوزده شاکی خصوصی، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از برخی حوادث تروریستی در سه دهه گذشته متهم کرده بودند، در حکم خود پرداخت غرامت به شاکیان این پرونده را از اموال ایران در آمریکا تائید کرد.

قاضی یادشده شش ماه بعد در هشتم فروردین امسال حکم مصادره اموال بنیاد مستقل علوی را به بهانه مالکیت ایران بر آن صادر کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان در نخستین واکنش، ضمن سیاسی و اشتباه خواندن حکم یادشده، از ورود نظام حقوقی آمریکا به غرض ورزی های بی اساس سیاسی، ابراز تعجب کرد.

بنیاد علوی نیز در اطلاعیه قبلی خود در واکنش به حکم مصادره اموالش، بر استقلال خود از هرگونه دولت دیگر و ثبت شدن اساسنامه خود در خاک آمریکا تاکید کرد.

رسانه های آمریکائی در هفته های اخیر با دستاویز قراردادن این حکم سیاسی و با هدف تکمیل حلقه های پروژه ایران هراسی خود، جنجال گسترده ای را برضد جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند.
 اخبار سیاست خارجی -  واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
1393/01/30:مصادره اموال بنیاد علوی توسط دادگاه آمریکا..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال پرونده معین به دادگاه تجدید نظر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ارسال پرونده معین به دادگاه تجدید نظر

وکیل مصطفی معین از ارسال پرونده موکلش به دادگاه تجدید نظر خبر داد.
به گزارش مهر محمود علیزاده گفت : پس از صدور رای شعبه 28 دادگاه انقلاب برای موکلم که وی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم کرده بود به رای دادگاه اعتراض کردیم که پرونده برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شد.
وی افزود: پرونده هم اکنون در دادگاه تجدیدنظر است و منتظر بررسی پرونده و حکم مجازات موکلم از سوی قضات دادگاه تجدیدنظر هستیم.
مصطفی معین وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی دادگاه انقلاب به جزای نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شده است./مهر