اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروانه مافی: بحث های تفرقه ای از سر شیطنت است/ حاجی بابایی: اصول گرایان دنبال ریاست لاریجانی اند



نماینده تهران:تعیین رییس مجلس با رای نمایندگان است و طبعا هرگروهی كه اكثریت داشته باشد می تواند رییس مجلس را تعیین كند

مجلس دهم برخلاف سه دوره گذشته پارلمان، با حضور دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شکل گرفته است و هر دو طبعا به دنبال ایجاد فراکسیون‌های مطلوب خود هستند. بر این اساس  هر دو مدعی کسب اکثریت مجلس اند و تلاش می‌کنند بر همین پایه رئیس آینده مجلس را از بین عارف و لاریجانی مشخص کنند.

هر چند که چتر فراکسیون امید شماری از اصول گرایان حامی برجام و دولت را نیز در بر می گیرد و به نظر نمی رسد اصلاح طلبان مایل باشند رقابت را به صحن بکشانند.

عصر ایران با این پیش فرض سراغ دو نماینده منتخب مجلس از هر دو جریان رفته و نظر آنها در مورد جایگاه‌ فراکسیون‌های اصول‌گرایان و اصلاح طلبان در مجلس آیندهرا جویا شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش دوران احمدی نژاد شهرت بیشتری دارد بار دیگر در مقام منتخب همدان به مجلس شورای اسلامی بازگشته و در این گفت و گو درباره برنامه‌های اصول گرایان برای مجلس آینده می گوید: همه تلاش‌مان این است كه بتوانیم تعریف  واحدی از فراكسیون اصول‌گرایان ارائه دهیم تا بر اساس این تعریف هم اصول‌گرایان در آن جا بگیرند و هم نمایندگان مستقل بتوانند در آن حضور داشته باشند.

عضو دولت احمدی نژاد خاطر نشان می کند: ما در واقع ما به دنبال این هستیم که فراكسیون حداكثری شكل بگیرد و این فراكسیون بتواند در كنار دیگر سلایقی كه در مجلس هستند یك مجلس كارآمد و قدرتمندی را شكل بدهد كه ریل گذاری هدایت حمایت و نظارت بر دولت را بر دوش بگیرد.

وی ادامه می دهد: طبق جمع‌بندی‌های ما فقط یک فراكسیون اصولگرایان كه همه اصولگرایان و از جمله آقای لاریجانی عضو آن هستند در مجلس دهم شكل می گیرد و همه سلایق اصول‌گرا در آن حضور دارند.

نمایندهٔ دوره‌های پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم مجلس با بیان اینكه ریاست این فراكسیون را اعضا با رای مشخص می كنند خاطر نشان می کند:  سعی‌مان این است كه وحدت رویه بین همه اصولگرایان شكل بگیرد و لاریجانی ریس مجلس شود.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس  مجلس


مافی: رئیس مجلس با رای نمایندگان اکثریت انتخاب می‌شود
پروانه مافی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مصاحبه با عصر ایران در مورد تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: در مجلس مرسوم است كه افراد با تشكیل فراكسیون فعالیت هایشان را انجام دهند و در این دور هم ما در فراكسیون امید این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم و با توجه به اینكه فراكسیون امید از نظر كمی در سطح خوبی قرار دارد و هم از نظر كیفی افرادی توانمند عضو این فراكسیون هستند لذا می توانیم امیدوار باشیم كه این فراكسیون در مجلس دهم در تمامی عرصه‌ها به صورت قوی حضور داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مورد ریاست عارف در مجلس دهم گفت:تعیین رییس مجلس با رای نمایندگان است و هرگروهی كه اكثریت باشد می تواند رییس مجلس را تعیین كند و با توجه به نتایج انتخابات فراكسیون امید این اكثریت را در اختیار خواهد داشت.

مافی در مورد تنش‌های احتمالی میان فراكسیون امید و اصولگرایان در مجلس آینده خاطر نشان کرد: كسانی که می خواهند شیطنت كنند بحث های تفرقه‌ای را مطرح می‌كنند و همه مجالس در گذشته اینگونه بود كه یك اقلیت دارد و یك اكثریت و براساس همین تصمیمات را می گیرند.

وی دوباره اینكه آیا از زنان مجلس دهم كسی كاندیدای هیات ریسه می شود گفت: یكی دونفر از خانم‌ها تا الان اعلام امادگی كرده‌اند و قطعا این شانس را دارند که عضو هیات ریسه بشوند زیرا دارای پیشینه اجرائی قوی هستند و اداره هیات ریسه كار شاقی برای آنها نیست.


ویدیو مرتبط :
اصول گرایان در مجلس شورای اسلامی از نمایی دیگر!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای حاجی بابایی،وزارت را بچسب ریاست جمهوری پیشکش



کاندیداتوری حاجی بابایی,وزیر آموزش و پرورش

درباره سودای وزیر آموزش و پرورش برای ریاست جمهوری

آقای حاجی بابایی،وزارت را بچسب ریاست جمهوری پیشکش

وزیر آموزش و پرورش هوس کرده پاستور نشین شود و جای رئیسش محمود احمدی نژاد را بگیرد. اما آیا عملکرد وی کمترین صلاحیت و اعتباری را برای وی باقی گذاشته است؟

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این روزها در کنار داغ شدن بازار انتخابات، تنور کاندیدا شدن برخی از مدیران دولتی هم روشن شده است. در این میان حاجی بابایی وزیر فعلی آموزش و پرورش هم سودای ریاست جمهوری دارد، فردی كه ارزیابی کارشناسان و حتی نمایندگان از كارنامه مدیریتی وی مثبت نیست و حتی چند ماه قبل صحبت استیضاح و برکناری وی هم به طور جدی مطرح بود.

به هرحال چند روز پیش قائم مقام سازمان دانش آموزی اعلام کرد كه جناب وزیر پرحرف و حدیث هم برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کرده است و صرف نظر از نتیجه، درصدد است به این تکلیف هم عمل کند. بد نیست برای شناساندن اعتماد به نفس بالای آقای وزیر تنها چند قلم از انتقادها به عملکرد وی در آموزش پرورش را برای مخاطبان فریادگر لیست کنیم. 

به دنبال شهرت

اوایل سال تحصیلی گذشته بود که مجلسی‌ها بر طبل استیضاح حاجی بابایی كوبیدند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام آموزشی ۶-۳-۳، وضعیت هزینه‌های آموزش و پرورش، جذب نیروی انسانی خارج از قاعده و برخی تخلفات دیگر را از جمله دلایل استیضاح وزیر فعلی آموزش و پرورش عنوان کرد.

مجلسی‌ها معتقد بودند حاجی بابایی فقط اهل حرف است. یک نماینده می‌گفت حاجی‌بابایی حرف‌های جالبی می‌زند ولی در عمل به هیچ یک از آنها عمل نکرده و در اصطلاح، کار‌های وزارتخانه تحت مدیریتش را به امان خدا رها کرده است.

علی عباسپور، رییس كمیسیون آموزش مجلس هشتم هم درباره حاجی بابایی گفته که وی در طول دوران وزارتش انتقادات را سیاسی و بی‌اساس می‌داند و تمایل دارد كارهای بزرگ در آموزش و پرورش به اسم او و دوران وزارتش تمام شود. 

فقط عجله 

به گفته حاجی بابایی تیمی با تلاش شبانه روزی كتاب‌های پایه جدیدالتاسیس ششم ابتدایی را تالیف كرده‌اند. اما كتاب‌هایی كه در مهر ماه گذشته به دست دانش آموزان رسید از انتقادات كارشناسان آموزشی در امان نماند و بسیاری از منتقدان معتقد بودند که این کتاب عجولانه تدوین شده است.وزارت بی‌برنامهدر نظام آموزشی ایران تعطیلی دو روز آخر هفته برای دانش‌آموزان تا دو سال قبل سابقه نداشته‌ است.

با تصمیم حاجی بابایی قرار شد مدرسه‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل‌ باشد. تعطیلی پنجشنبه‌ها هم با اینكه با مخالفت گروهی از نمایندگان روبه‌رو شدف اما با دستور وزیر به اجرا درآمد. بسیاری كارشناسان مخالف این طرح بودند و بر این باور بودند كه آموزش و پروش برنامه‌ای برای اوقات فراغت پنجشنبه‌ها دانش‌آموزان ندارد. 

اقدامات خودسرانه

سند تحول بنیادین وزارت ‌آموزش ‌و‌ پرورش را حاجی بابایی رونمایی كرد. او مدعی است كه این سند جزو محكم‌ترین اسناد رسمی و كارشناسی شده شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این در حالی است كه در این سند به نظام ۳-۳-۶ كه سال گذشته به اجرا درآمد اشاره‌ای نشده است. در سند تحول به چهار مقطع سه ساله اشاره شده است و نظام آموزشی ۳-۳-۶ به تصویب نرسیده است.

اجرای نظام ۳-۳-۶ در شورا و مجلس هم تصویب نشد اما اوایل خردادماه گذشته آموزش و پرورش موظف شد كه اگر قرار است نظام آموزشی۳-۳-۶ را پیاده كند، شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط آن را مورد بررسی قرار دهد. اما وزارت آموزش و پرورش خودسرانه این كار را انجام داد و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بی‌تفاوت از كنار این مساله عبور كرد.

كارشناسان معتقدند كه انجام این تغییرات با سرعتی كه مدنظر وزیر است، سبب بروز مشكلاتی جدی در نظام آموزشی كشور خواهد شد. مخالفت نمایندگان مجلس و حتی غیر‌قانونی خواندن این تصمیم از سوی وزیر آموزش‌ و‌ پرورش هم هیچ خدشه‌ای در این تصمیم تاكنون ایجاد نكرده است

داغ شین آباد بر پیشانی حاجی بابایی

اواخر پاییز سال گذشته در آتش سوزی مدرسه‌ای در روستای شین آباد پیرانشهر، ۲۸ دانش‌آموز با جراحت‌های شدید ناشی از آتشی از بخاری معیوب كلاس سوختند. این آتش سرانجام دامن وزیر را گرفت تا جایی که تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را امضا کردند و خواهان استیضاح حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش شدند.

یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حاجی بابایی گفته زمانی که وی در مجلس نماینده مردم همدان بود، وزیر وقت را به دلیل آتش‌سوزی در مدرسه سفیلان به پای استیضاح کشاند، اما «ایشان خیلی ادعا برای آموزش و پرورش داشت اما از زمانی که وزیر شد درست برعکس عمل کرده است.»

حاجی بابایی كیست؟

حاجی بابایی نمایندگی مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم را بر عهده داشته و طی دوره‌های هفتم وهشتم عضویت در هیات‌ رئیسه مجلس را تجربه كرده و در چهار دوره قبلی مجلس (۱۳۸۸-۱۳۷۵) همواره عضو هیات‌ رئیسه و رئیس فراكسیون فرهنگیان مجلس بوده است. در آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور او را برای تصدی مقام وزارت آموزش ‌و‌ پرورش معرفی كرد تا نمایندگان با ۲۱۷ رأی موافق او را از مجلس به وزارتخانه بفرستند.

حدود چهار سال از نشستن حاجی‌بابایی بر كرسی ریاست وزارت آموزش ‌و‌ پرورش كشور گذشته است. در این مدت تغییرات زیادی در این وزارت‌خانه رخ داده است. حال كه آقای وزیر هوای كرسی ریاست جمهوری را دارد.

این انتقادات كه مشتی نمونه خروار است، هم به عملکردش وارد است. باید گفت: آقای وزیر بهتر است قاچ زین را بچسبید؛ اسب سواری پیشکش./فریادگر