اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرواز بالگرد برای دستگیری سارق مسلح



اخبار حوادث -  شبکه 21نفری سرقت مسلحانه در تهران متلاشی شد
پرواز بالگرد برای دستگیری سارق مسلح

رییس پلیس آگاهی تهران ضمن اعلام جزییات انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه و کشته‌شدن یکی از سرکرده‌های این باند به دست پلیس به خلافکاران هشدار داد از اقدام علیه جان و مال شهروندان دست بردارند.

 سرهنگ عباسعلی محمدیان دیروز در جمع خبرنگاران، عملیات پلیس برای دستگیری سارقان مسلح را تشریح کرد. به گفته این مقام انتظامی دستگیری اعضای این باند زمانی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که دوم خرداد امسال ماموران یکی از واحدهای گشت پلیس آگاهی در حوالی خیابان رازی به خودرو مزدا 3 مشکوک شدند و با استفاده از سیستم آنلاین پی بردند این خودرو مسروقه است.

 

پس از آن ماموران بلافاصله دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به اخطار پلیس به سمت خیابان قزوین فرار کرد و تعقیب‌وگریز شروع شد، در ادامه ماموران لاستیک خودرو را هدف قرار دادند و سارقان به دلیل ترافیک ترجیح دادند خودرو را رها کنند و با سرقت مسلحانه یک موتوسیکلت به فرار خود ادامه دهند. سارقان در حین فرار با شلیک به شیشه خودرو پلیس مانع دید مناسب آنها شدند. از طرفی ماموران با توجه به اینکه محل درگیری شلوغ بود برای حفظ جان شهروندان از ادامه تیراندازی به سوی سارقان خودداری کردند.


به گفته محمدیان ماموران در ادامه با توجه به تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته سطح شهر و سرنخ‌های به‌جامانده موفق شدند هویت متهمان فراری را شناسایی کنند و تحقیقات نشان داد افراد فراری اعضای باند بزرگ سرقت مسلحانه هستند.


رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره شگرد سارقان گفت: اعضای این باند ابتدا خودروهای مزدا 3 را سرقت می‌کردند و سپس با این خودروها دست به زورگیری مسلحانه و سرقت منزل می‌زدند. ماموران در اقدامی فشرده که حدود 15روز به طول انجامید هویت تمام اعضای این باند را شناسایی کردند و قرار بود اعضای این باند صبح روز 20خرداد در عملیاتی هماهنگ دستگیر شوند اما در حالی که بیشتر از چندساعت به شروع عملیات باقی نمانده بود و ماموران برای عملیات آماده شده بودند شامگاه 19خرداد ماموران گشت پلیس آگاهی در خیابان جیحون خودرو مزدا 3 دیگری را مشاهده کردند که سابقه سرقت داشت. هنگامی که ماموران واحد گشت قصد دستگیری سرنشینان خودرو را داشتند راننده تصمیم به فرار گرفت و بار دیگر تعقیب‌وگریز شروع شد.

 

راننده به هر نحو ممکن قصد فرار داشت ولی پس از تصادف با چند خودرو در ترافیک گرفتار و مجبور به توقف شد. در این هنگام دو مرد و یک زن از خودرو پیاده شدند و یکی از آنها با اسلحه شات‏گان به سوی ماموران و مردم تیراندازی کرد. در ادامه فرد مسلح قصد داشت برای سهولت در فرارش اقدام به گروگانگیری کند که ماموران حاضر در محل متوجه ماجرا شدند و قبل از هر اقدامی برای گروگانگیری او را هدف چند گلوله قرار دادند که در نهایت این گلوله‌ها منجر به مرگ متهم مسلح شد. زن جوان نیز بلافاصله دستگیر شد و سومین متهم با تیراندازی هوایی ماموران خود را تسلیم کرد و در بازرسی از او یک قبضه سلاح شاه‏کش کشف شد.


محمدیان ادامه داد: در جریان تحقیقات اولیه از دو متهم دستگیرشده مشخص شد این افراد از اعضای همان باند بزرگ سرقت مسلحانه هستند که قرار بود عملیات دستگیری‌شان بامداد روز 20خرداد آغاز شود به همین دلیل اقدام ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی آغاز و در مرحله اول 18نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و دو قبضه اسلحه نیز از متهمان کشف شد.


به گفته رییس پلیس آگاهی کارآگاهان در ادامه عملیات یکی از نفرات اصلی باند را در اسلامشهر شناسایی کردند اما او با مشاهده ماموران با خودرو مگان سرقتی به سمت زمین‌های کشاورزی گریخت. به این ترتیب با توجه به جغرافیای منطقه بلافاصله درخواست بالگرد شد. هواناجا در کمترین زمان ممکن درخواست کارآگاهان آگاهی را پاسخ داد و ماموران در جریان تیراندازی متهم و همدستش را زخمی کردند تا به بیمارستان منتقل شوند. در مرحله دوم عملیات نیز یک مالخر افغان که مقدار زیادی اموال سرقتی از جمله طلا و لوازم خانه در اختیارش بود شناسایی و دستگیر شد.


محمدیان درباره سابقه کیفری اعضای این باند نیز گفت: 15نفر از اعضای این باند از سارقان سابقه‌دار هستند. فرد کشته‌شده نیز دارای چندین فقره سابقه سرقت مسلحانه و درگیری با پلیس بود. اعضای این باند در زندان با یکدیگر آشنا و به‌واسطه متهم اصلی و فرد کشته‌شده به یکدیگر متصل شده بودند. همچنین چهارزن در این باند دستگیر شدند که دونفر از آنها به‌عنوان پوشش در سرقت‌ها و فروش اموال مسروقه حضور داشتند. ارزش زورگیری‌های اعضای این باند بیش از 500میلیون‌تومان است که با شناسایی سرقت‌های خانه ارزش سرقت‌ها بالاتر خواهد رفت.


محمدیان ادامه داد: اعضای این باند سرقت‌های خود را از اواخر سال گذشته آغاز کردند و بیشتر در محدوده‌های شمال‌غرب، شمال و جنوب‌غرب تهران مرتکب جرم می‌شدند و تاکنون 50نفر از شکات به اداره آگاهی مراجعه کرده‌اند. در حال حاضر نیز افرادی که در تهران و حتی شهرهای اطراف تهران توسط سرنشینان خودرو مزدا 3 مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی به طرح شکایت بپردازند.


انکار متهمان
اعضای این باند در گفت‌وگوهای کوتاه با خبرنگار ما تمامی اتهامات خود را انکار کردند. هر یک از آنها ادعا می‌کرد عضو باند نبوده و بنا به دلایل دیگری در محل عملیات پلیس حضور داشته و به اشتباه دستگیر شده اند. یکی از زنان عضو باند که در جریان تیراندازی در خیابان جیحون دستگیر شد نیز به خبرنگار ما گفت: «چندساعت قبل از درگیری مسلحانه با متهمان در خیابان آشنا شدم. متهم کشته‌شده به من گفت لیسانس حقوق دارد و قرار بود در حل پرونده‌ای به من کمک کند اما ناگهان در خیابان درگیری پیش آمد و من از علت آن بی‌خبر بودم.»
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارق مسلح توسط مردم رهگذر‬ -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارق مسلح پس از شلیک تیر هوایی



 

سارق مسلح که با شلیک تیر هوایی و ایجاد رعب و وحشت در بانک قصد نقد کردن چک مسروقه را داشت با حضور به موقع پلیس دستگیر شد.

 

فرمانده انتظامی مشهد گفت: ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه روز گذشته یکی از تیمهای گشت کلانتری شهرک ناجای مشهد در بولوار دانشجو متوجه شلیک دو تیر هوایی در بانک شده و عازم محل مورد نظر شدند.

 

وی افزود: قبل از حضور مأموران در بانک جوانی که مسلح بود با خودروی سواری مشکی رنگ از محل متواری شد و پس از هماهنگی با مرکز فرماندهی و کنترل پلیس مشهد، تمامی تیمهای گشت و عملیات فرماندهی انتظامی که در نزدیکی محل حادثه بودند، وارد عمل شده و با اجرای طرح مهار، مأموران کلانتری شهرک ناجا موفق به دستگیری سارق مسلح شدند.

 

سرهنگ پاسدار احد کریمی گفت: در بازرسی متهم یک قبضه اسلحه کمری، ۶ قطعه کارت سوخت، دوربین فیلمبرداری، سه دستگاه گوشی تلفن همراه، سه جلد گواهینامه، یک جلد کارت معافیت و مقادیری مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف شد.

 

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم از سارقان لوازم و قطعات داخل خودرو بوده و شب قبل نیز لوازم داخل یک خودروی سواری در خیابان سناباد را به سرقت برده است و با برداشتن چک مسروقه به مبلغ ۳۰ میلیون ریال با تهدید اسلحه و رعب و وحشت قصد نقد کردن وجه چک را داشته که با حضور به موقع مأموران ناکام مانده است.

 

تحقیق از متهم به منظور کشف سرقتهای احتمالی دیگر ادامه دارد.