اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروازهای شبانه مهرآباد متوقف می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی,پروازهای شبانه مهرآباد


 اخباراجتماعی- از دو ماه آینده؛
پروازهای شبانه مهرآباد متوقف می‌شود

 وزیر راه و شهرسازی از توقف پروازهای 12 تا 5 صبح فرودگاه مهرآباد از 2 ماه آینده برای کاهش آلودگی صوتی خبر داد.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد، گفت: از دو ماه آینده پروازهای 12 شب تا 5 صبح فرودگاه مهرآباد متوقف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این پروازها منجر به آلودگی صوتی و مشکلاتی برای ساکنان این مناطق می‌شود، گفت: این اقدام در جهت رفاه ساکنان محله های اطراف مهرآباد از دو ماه دیگر اجرایی خواهد شد.
 
آخوندی با اشاره به اینکه تمامی پروازهای حجم امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود، گفت: فرودگاه مهرآباد فقط برای پروازهای داخلی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است، گفت: با توجه به امنیت تهران برای پروازهای داخلی نیاز به یک فرودگاه قابل دسترس هستیم، بنابراین باید کیفیت این فرودگاه مورد توجه قرار گیرد، ضمن آنکه ارتباط فرودگاه با شهر و کنترل ترافیک آن بسیار اهمیت دارد.
 
آخوندی با تاکید بر افزایش کیفیت ترمینال‌ها، اپرون، باندهای پروازی ایرساید، اظهار داشت: هر هفته موضوعات فرودگاه مهرآباد را از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور پیگیری می‌کند و در این مدت هم گشایش زیادی در فرودگاه شده است، مانند کاهش کنترل بار مسافر در  ابتدای ترمینال که موجب اتلاف وقت مسافران می‌شد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در سیستم برج و کنترل مراقبت و سیستم‌های راداری، افزود: نیاز به سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در فرودگاه مهرآباد داریم.
 
وی با تاکید بر برقراری ارتباط بین شبکه ای فرودگاهی، گفت: باید بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه پیام در کرج ارتباط ریلی برقرار شود که در این صورت همکاری بین شهرداری، سیستم مترو و راه آهن در حال انجام است.
 
این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به توسعه باند در صنعت هوایی، اظهارداشت: ایجاد بندر خشک در فرودگاه امام خمینی(ره) پیش بینی شده است تا بتوانیم بین 4 شقوق حمل و نقل ارتباط برقرار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه اپرون غربی هم در دست اجرا است، بیان کرد: تاکید کردم که باندهای فرودگاه امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گیرد و همچنین تمام ترمینال های مهرآباد را مورد بهسازی قرار دهند.


  اخبار اجتماعی - فرارو


ویدیو مرتبط :
تقرب و فرود شبانه ی فوکر F100 قشم ایر در مهرآباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خداحافظی مهرآباد با پروازهای شبانه


پروازهای شبانه مهرآباد همزمان با آغاز پرواز زمستانی ایرلاین‌ها حذف می‌شود.

نسیم آنلاین: پروازهای شبانه مهرآباد همزمان با آغاز پرواز زمستانی ایرلاین‌ها حذف می‌شود. معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: پروازهای شبانه(۱۲شب تا ۵صبح) فرودگاه بین‌المللی مهرآباد همزمان با شروع برنامه پروازی زمستانی شرکت‌های هواپیمایی حذف می‌شوند.

ابراهیم شوشتری گفت: در راستای احترام به حقوق شهروندی و فراهم کردن آسایش برای همسایگان فرودگاه مهرآباد و پیرو دستور وزیر راه‌و شهرسازی پروازهای این فرودگاه از ساعت 24 شب تا 5 صبح به ساعات دیگر روز منتقل می‌شوند.

به گفته او، در حال حاضر تعداد اندکی از پروازها در این ساعت انجام می‌شود که با آغاز برنامه پروازی زمستانی از اوایل آبان ماه، این پروازها حذف می‌شوند.

او در خصوص انتقال پروازهای داخلی بیش از یک و نیم ساعت به فرودگاه امام گفت:‌ این مساله در دستور کار بوده اما اجرای آن منوط به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در فرودگاه امام‌خمینی(ره) و هماهنگی همه بخش‌های درون و برون سازمانی است. این طرح برای پروازهایی در مسافت دور از تهران در نظر گرفته شده است و البته باید مورد مطالعه بیشتری قرار گیرد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ‌بر اساس سیاست‌های جدید، ظرفیت فرودگاه مهرآباد باید به 10 میلیون مسافر کاهش پیداکند این درحالی است که در حال حاضر بیش از 13 میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد جابجا می‌شود.

شوشتری با اشاره به افزایش روز افزون پروازهای عبوری از فراز کشور گفت: با ایجاد راه هوایی جدید به طول بیش از 2 هزار کیلومتر که از مرز ایران- ترکیه شروع و در حوالی جزیره سیری به پایان می‌رسد، فضای خوبی برای پروازهای عبوری فراهم شده به‌طوری که 8 شهریور ماه آمار پروازهای عبوری به عدد 923 پرواز در روز رسید.