اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرده كعبه امروز تعویض می شود



پرده كعبه بر اساس سنت همه ساله، امروز - دوشنبه - مصادف با روز عرفه تعویض می شود .به گزارش ایرنا، پرده جدید كعبه به پرده دار حرم امن الهی تحویل شده و قرار است پس از شست و شو با گلاب ناب كاشان نصب شود.

 

بر اساس گزارش سازمان حج و زیارت، پرده جدید كعبه از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشكی و منقوش به آیات قرآن كریم بوده و با نخ های طلا و نقره بافته شده و دهها كیلو طلا و نقره در ساخت آن بكار گرفته شده است .

در مجموع، برای بافت این پرده، 20 میلیون ریال سعودی (حدود هفت میلیون دلار) هزینه شده است.

ارتفاع این پرده 14 متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتی متر بوده و از 14 قطعه به شكل مربع تشكیل شده است.

بر نوار اطراف پرده كعبه، آیات قرآن كریم و عبارات 'یا حی و یا قیوم' ، 'یا رحمان یا رحیم' و 'الحمد لله رب العالمین' نقش بسته است.

پوشش در كعبه نیز از حریری به ارتفاع شش و نیم متر و عرض سه و نیم متر منقش به آیات الهی و تزئینات اسلامی با طلا و نقره است.

پرده خانه خدا از پنج قطعه تشكیل شده كه هر قسمت، یك طرف كعبه را می پوشاند و قطعه پنجم، در كعبه را می پوشاند. هنگام نصب ، وزن این پرده به دو تن (دو هزار كیلو) می رسد.

این پرده با همكاری كارخانه های داخل و خارج عربستان تهیه می شود و پارچه حریر آن را هر سال یكی از كشورها هدیه می كند. پرده قبلی نیز به روسا و سران كشورهای اسلامی اهدا می شود.

بافندگی و تهیه پرده كعبه با دست و ماشین حدود هشت ماه طول می كشد.../ایرنا


ویدیو مرتبط :
پرده کعبه تعویض شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده دلیل تعویض بیک‌زاده در بازی استقلال برابر تراکتورسازی



اخبار,اخبارورزشی,امیر قلعه نویی

بازیکن ملی پوش استقلال به خاطر درگیری با دو بازیکن دیگر از بازی این تیم برابر تراکتورسازی بیرون رفت.

 استقلالی ها در بازی با تراکتورسازی شرایط روحی خوبی نداشتند و پس از دریافت چند گل شیرازه این تیم از هم پاشید و درگیری های لفظی بین نفرات بوجود آمد.

 در نیمه دوم پاس های اشتباه هاشم بیک زاده باعث شد دو بازیکن دیگر یعنی خسرو حیدری و امید ابراهیمی به وی معترض شوند.

 شدت اعتراض ها تا جایی پیش رفت که بیک زاده از روی عصبانیت از قلعه نویی خواست وی را تعویض کند و سرمربی آبی ها نیز برای جلوگیری از افزایش تنش ها، بیک زاده را با یعقوب کریمی تعویض کرد.

بیک زاده پس از تعویض نیز همچنان عصبانی بود و با یعقوب کریمی دست نداد و به یک بطری آب کنار زمین نیز ضربه زد.

 اخبار  ورزشی  -  نامه