اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد



 

 

 

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد

 

پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر چشمگیری بر درآمد طلافروشان ندارد

رئیس انجمن صنفی سازندگان طلا در استان تهران گفت: پرداخت سه درصد مالیات بر ارزش افزوده تاثیر مهمی بر درآمدهای طلافروشان ندارد.

'احمد حبیبی' روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: این میزان مالیات برای فروشندكان طلا بسیار كم است و در صورتی كه از پرداخت آن ممانعت كنند، بی‌شك جامعه كارگری از این بخش متضرر خواهد شد.

وی اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس شورای اسلامی است و طلا فروشان و بنكداران ملزم به اجرای آن هستند.

وی یادآور شد: فروشندگان طلا بطور عادی به میزان هفت تا 10 درصد مالیات پرداخت می‌كنند كه این سه درصد تفاوت چندانی برای آنها ایجاد نخواهد كرد.

حبیبی با بیان اینكه مالیات یكی از منابع مهم درآمدی دولت محسوب می‌شود، تاكید كرد: در صورتی كه برخی از اقشار متمول و بهره‌مند از پرداخت مالیات سر باز زنند بطور یقین اقشار آسیب پذیر، دچار مشكل خواهند شد.

این فعال انجمن صنفی گفت: هم اكنون بسیاری از تولیدكنندگان و كارگران طلاساز كه روزانه 30 تا 40 هزار تومان درآمد ناخالص طلا دارند باید تا حدود 1.5 میلیون تومان مالیات پرداخت ‌كنند در حالی‌ كه برخی با 2 میلیارد تومان ارزش واحد اقتصادی و 50 تا 60 كیلوگرم طلا فقط سالانه 2 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌كنند.

وی ادامه داد: چرا باید افرادی كه روزانه چند میلیون تومان درآمد دارند فقط دو برابر كارگران طلاساز مالیات بپردازند؟

به گفته حبیبی، متاسفانه فرار مالیاتی در سال‌های گذشته همواره وجود داشته، بنابراین بسیاری از افراد حاضر به پرداخت مالیات نیستند.

وی با تاكید بر قانونی بودن مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون مصوبه مجلس است و نمی‌توان از آن تخطی كرد همانگونه كه نمی‌توان از چراغ قرمز عبور كرد و یا در جاده‌ای كه حداكثر سرعت 120 كیلومتر مجاز است با سرعت 160 كیلومتر در آن راند.

وی در پایان یادآور شد: باید شفاف سازی در خصوص درآمدهای افراد صورت گیرد و همه اقشار در قبال مسئولیت خود به جامعه كه بخشی از آن پرداخت مالیات است، مسئولانه رفتار كنند...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موسسات اعتباری غیرمجاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای سال 92 ؛ نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده 6 درصد شد



برای سال 92 ؛

نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده 6 درصد شد

سازمان امور مالیاتی کشور، نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده كالاها و خدمات عمومی در سال 92 را 6 درصد اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه اعلام کرد: براساس تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران كه مقرر کرده است، نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده از سال اول برنامه، سالانه به میزان یک درصد افزایش یابد، بنابراین این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده كالاها و خدمات عمومی از ابتدای سال 1392 ، شش درصد (6% ) است.

به منظور جلوگیری از هرگونه مشكلات اجرایی از مودیان مالیاتی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده درخواست می شود كه از ابتدای سال 1392 در كلیه مبادلات اقتصادی فیمابین ( عرضه كالاها و ارایه خدمات عمومی ) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ شش درصد ( 6/3 درصد مالیات و 4/2 درصد عوارض ) در صورتحساب های صادره اعمال و از خریداران اخذ کنند./مهر