اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرتقال‌های ربوده شده ایرانی فاسد شد



 

 

پرتقال‌های ربوده شده ایرانی فاسد شد

 

 

پس از گذشت حدود یك ماه از ربوده شدن كشتی‌ كه با ۵ هزار تن پرتقال به مقصد ایران حركت می‌كرد و پاسخ مثبت ندادن به باج‌خواهی دزدان دریایی ، این میوه‌ها به ارزش ۴ میلیون دلار فاسد شدند.

 


با وجود گذشت یك ماه از ربوده شدن كشتی Talca كه ۵ هزار تن پرتقال از كشور مصر به سمت ایران می‌آورد و باج‌خواهی ۲۰ میلیون دلاری دزدان دریایی، طبق گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان میوه ایران ۵ هزار تن پرتقال به ارزش حدود ۴ میلیون دلار فاسد شدند.رضا نورانی در این مورد می‌گوید: دیگر این پرتقال‌ها فاسد شده‌اند و باید دور ریخته شوند. البته در این اتفاق فروشنده كالا متضرر شده است.این سخنان نورانی نشان از متضرر نشدن خریدار ایرانی و همچنین پاسخ مثبت ندادن كشور صاحب كشتی به باج‌خواهی ۲۰ میلیون دلاری دزدان دریایی دارد.... /  خبرگزارى ايسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر العربیه از زایران ربوده شده ایرانی در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر سوریه در تهران: دولت سوریه در تلاش برای یافتن پشت پرده ربوده شدن پنج متخصص ایرانی است



 

 

سفیر سوریه در تهران درباره آخرین وضعیت پنج ایرانی ربوده شده در شهر حمص سوریه گفت: انشاالله حكومت جمهوری عربی سوریه تلاش خود را خواهد كرد كه بداند پشت پرده این ماجرا چه كسانی هستند و بتواند این ایرانیان را به دامن كشورشان بازگرداند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دكتر حامد حسن، سفیر سوریه در تهران شامگاه روز یكشنبه در یك نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پنج متخصص ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: از اوایل ماه مارس كشورهای آمریكا و صهیونیسم برای تحریك افراد پرچم های سوریه را به آتش كشیده و با شعارهایی علیه ایران ، سوریه و حزب الله این دو كشور را مورد هدف قرار داده اند.

وی افزود: این اقدامات توطئه آنها را آشكار كرده است. درواقع آنها نسبت به ایران و سوریه پروژه ای دارند و آمریكا و اسراییل بر همین اساس سرمایه مالی و تسلیحات وارد سوریه كرده و این حوادث را به وجود می آورند.

حامد حسن ادامه داد: اما درباره متخصصان ایرانی ربوده شده باید به این نكته اشاره كرد كه در نزد ما ایرانیان حتی محترم تر و ارزشمندتر از سور ی ها هستند و این گونه اقدامات افتضاحاتی دردآور است. آنها(ایرانی ها) در جهت پیشرفت سوریه انجام وظیفه می كردند.

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه نوری المالكی در جریان سفر خود به آمریكا اعلام كرده بود كه حامل پیام بشر اسد به آمریكا در جهت آمادگی سوریه برای مذاكرات با این كشور است گفت: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و باید از نوری المالكی این موضوع را بپرسید. دشمنی سوریه با آمریكا همواره ادامه داشته و تنها با توجه به شرایط زمانی میزان آن كم یا زیاد شده است. درواقع دشمنی با آمریكا خطرناك اما دوستی با این كشور كشنده است.

سفیر سوریه در تهران درباره آموزش برخی از افراد توسط آمریكا در جنوب لیبی گفت: آمریكا و صهیونیست همواره با تحویل تسلیحات به معارضان از آنها حمایت می كنند. آمریكا نه تنها در لیبی بلكه در لبنان و تركیه نیروهایی را آموزش می دهد.

وی ادامه داد: آمریكا و صهیونیسم همواره ایران را مورد اتهام قرار داده اند و به گونه های مختلف در مخالفت با ایران و مقاومت به این كشور تهمت زده اند..../خبرگزارى ایسنا