اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری معرفی شدند



 

 

پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری معرفی شدند

 

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسامی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری را اعلام كرد.

 

گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، كارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، دوره یك ماهه منتهی به دهم اسفندماه جاری را در حالی به پایان رساندند كه بیشترین بازده آن‌ها به 07/8 درصد رسید.

 

'ایمان مقدسیان' با بیان اینكه بازدهی متوسط بازار در تاریخ فوق 80/2 درصد بود، افزود : 8 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بیش از بازار را كسب كنند.

 

وی درباره عملكرد صندوق های سرمایه گذاری در سهام با اندازه بزرگ اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد.

 

مقدسیان خاطر نشان كرد : در دوره یكساله منتهی به دهم اسفندماه امسال صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 71/101 درصد، صندوق سرمایه‌گذاری فارابی با 87/94 درصد و آگاه با 63/91 درصد بیشترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

 

وی با بیان اینكه ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا روز سوم اسفندماه جاری بیش از هفت هزار و 380 میلیارد ریال بود، گفت: حدود سه هزار و 486 میلیارد ریال از این مبلغ متعلق به صندوق های سرمایه گذاری در سهام اختصاص داشت و بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار صندوق های سرمایه‌گذاری یكم ایرانیان، مهر ایرانیان و ممتاز بود .

 

كارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: صندوق سرمایه‌گذاری عقیق با ارزشی بیش از 100 میلیارد ریال هفته گذشته فعالیت خود را آغاز كرد كه این صندوق در بین صندوق های سرمایه گذاری در انداز? كوچك ، بیشترین تعداد سرمایه گذاران را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینكه تعداد سرمایه گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا روز دهم اسفندماه جاری به 15 هزار و 378 نفر رسید، اظهار داشت : بیشترین سرمایه‌گذاران در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با انداز? بزرگ درصندوق سرمایه‌گذاری ممتاز و در بین صندوقهای با انداز? كوچك در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق حضور دارند.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
قسمت 51 : معرفی صندوق های سرمایه گذاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

/رفتار اقتصادی خانوارها همگام با یارانه‌ها/ ارجمند: مردم در صندوق‌های مالی سرمایه‌گذاری كنند



 

 

رفتار اقتصادی خانوارها همگام با یارانه‌ها

 

یك كارشناس اقتصادی با تاكید بر رفتن خانواده‌ها به سمت صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری پس از هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار كرد: یكی از مواردی كه خانوارها باید به آن توجه جدی داشته و بخشی از اقتصاد اجتماعی را نیز شكل می‌دهد، مدیریت نقدینگی و مدیریت مالی هر خانواده است.

 

غلامرضا خلیل ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: خانواده‌ها برای آن كه بتوانند هزینه‌هایی كه قبلا در آن‌ها از یارانه استفاده می‌شد را بالانس كنند نیازمند افزایش درآمد و مدیریت هزینه هستند. در مدیریت هزینه مردم نمی‌توانند از برق و آب و... استفاده نكنند و هزینه خود را به صفر برسانند و طبیعتا باید زندگی را ادامه دهند.

 

این كارشناس اقتصادی افزود:‌ بخشی از این مدیریت، مدیریت درآمد است. یعنی تا حدودی می‌توانند ریاضت اقتصادی بكشند و مصرف غیر ضروری انرژی‌ها را مدیریت كنند. اما بخش عادی زندگی خود را در فصل گرما و سرما نمی‌توانند تغییر دهند. خانواده‌ها مجبورند مدیریت درآمد داشته باشند. در بخش درآمد نیز با توجه به این كه بخشی از هزینه‌های نقدی بالا می‌رود طبیعتا باید سرمایه‌گذاری داشته باشند یعنی نرم‌شوندگی سرمایه‌گذاری آن‌ها بالا باشد، تا بتوانند این كار را انجام دهند.

 

ارجمند پیشنهاد كرد:‌ مردم می توانند از بسته‌های مالی كه بعضا بانك‌ها می دهند و ریسك كمتری دارد استفاده كنند یا در بازارهای دیگر مانند بازار سرمایه كه در این بازار رفتن به صندوق‌های مالی و واحدهای سرمایه‌گذاری بسیار بهتر از تك سهم است، سرمایه گذاری كنند چرا كه همه مردم شناخت حرفه‌ای از بازار سرمایه و بورس ندارند و ممكن است آنجا نیز با ریسك‌هایی مواجه شوند و زیان ببینند.

 

وی تصریح كرد: بهتر است مردم در یونیت‌ها سرمایه گذاری كرده و برای خود درآمد ثابتی را پیش بینی كنند كه بالاتر از اوراق بانكی باشد. این موضوع كمك زیادی می‌كند تا زندگی مردم دستخوش تغییر آنچنانی نشود.

 

این كارشناس اقتصادی با تاكید بر این كه دولت برنامه‌ریزی می‌كند تا در سطح كلان تورم را مدیریت كند گفت: با این حال در هزینه‌های عادی بلاخص هزینه‌های انرژی مردم دچار تغییر فاحش در رفتارهای مالی می‌شوند كه سرمایه‌گذاری در این كار خیلی بهتر است در غیر این صورت خود نقدینگی آنها را دچار بدهی خواهد كرد.

 

ارجمند درباره بدهی نقدینگی توضیح داد: ‌اگر نقدینگی بدون برنامه وارد خانوارهای مردم شود شاید بر مبنای رفتار غلط برخی افراد نقدینگی آن‌ها را دچار بحران بدهی كند. كما این كه در بسیاری از موارد اقتصادی پس از ركود نقدینگی كه وارد می‌شود بحران بدهی ایجاد می‌كند و مردم خرید نمی كنند، نسیه می‌خرند و بعد در آینده باید هزینه‌های انرژی خود را بپردازند كه پول ندارند. در نهایت مجبور به استقراض می شوند و بالانس مالی آن‌ها به هم می‌خورد./ایسنا