اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرافتخارترین ورزشکار المپیک چقدر می خورد؟


مقدار غذایی که فلپس در طول روز می خورد برای یک فرد عادی خطرناک و شاید غیرممکن باشد اما این مقدار غذا همان چیزی است که بدن ورزشکار در طول روز می طلبد

هفت صبح: با اینکه رقم رکوردشکن 16 مدال المپیک را در کارنامه درخشان حرفه ای اش ثبت کرده، دنیا باز هم منتظر آن است که دلفین آمریکایی تن به آب زده و مدال های المپیک لندن را یکی پس از دیگری به چنگ آورد.

مایکل فلپس، شناگر 27 ساله آمریکایی این بار هم با دست های 201 سانتیمتری اش قصد دارد در لندن هم همان شاهکاری که چهار سال پیش در المپیک پکن خلق کرد را دوباره تکرار کند. البته او عملکردش را بیشتر به رژیم غذایی اش، رژیمی که در روز به او 12 هزار کالری انرژی می رساند وابسته می داند تا ویژگی جسمانی اش.



فلپس روزش را با یک صبحانه سنگین که از سه ساندویچ تخم مرغ سرخ شده، سه بسته کیک شکلاتی، یک املت پنج تخم مرغی، سه نان تست فرانسوی آغشته به شهد عسل و یک کاسه فرنی آرد ذرت تشکیل شده آغاز می کند. ناهار او هم چندان کمتر از صبحانه اش نیست.

نیم کیلو پاستای غنی شده با ویتامین و فیبر، دو ساندویچ بزرگ همبرگر و پنیر پر از سس مایونز و ده ها لیتر انواع نوشیدنی انرژی زا خوراکی هایی است که دومین وعده غذایی پرافتخارترین ورزشکار المپیک پکن را تشکیل می دهند.

در وعده آخر هم آقای فلپس روزش را با نیم کیلو پاستای باقی مانده، پیتزا و نوشیدنی های انرژی زا به پایان می رساند. نه تنها فلپس که دیگر شناگر هموطن او رایان لوشت هم به همین اندازه پرخوری می کند، پرخوری که از سوی متخصص تغذیه جنی داوس تایید شده است. او می گوید مقدار غذایی که فلپس و لوشت در طول روز می خورند برای یک فرد عادی خطرناک و شاید غیرممکن باشد اما این مقدار غذا همان چیزی است که بدن دو ورزشکار در طول روز می طلبد: «توصیه من به یک شناگر مرد عادی این است که در طول یک روز 6000 کالری مصرف کند اما از آنجایی که مایکل در سطح المپیک رقابت می کند و باید تمرینات فشرده ای انجام می دهد، بدن او تمام این کالری ها را می سوزاند.

میزان کلسترول او خیلی بالاست اما با شنای مداوم این کلسترول فرصت نمی کند در شریان های او انباشته شود. با این حال میزان کلسترول خون او باید به طور منظم چک شود تا مطمئن شویم این رژیم غذایی بعدها برای او مشکلات قلبی و عروقی به وجود نمی آورد.

« رژیم پر کالری فلپس شاید به نظر برخی افراطی باشد اما به لطف همین رژیم بوده که او تا به حال توانسته شش بار در سطح جهانی و هشت بار در آمریکا عنوان شناگر سال را از آن خود کند. فلپس در مجموع 66 مدال در تورنمنت های بزرگ بین المللی کسب کرده است که 55 تای آنها طلا، 9 نقره و سه مدال دیگر برنز بوده اند.

موفقیت بی نظیر فلپس در المپیک پکن – جایی که هشت مدال طلا برد – عنوان ورزشکار سال جهان از نگاه نشریه Sport Issustrated را هم به او اختصاص داد.


ویدیو مرتبط :
اتوبوس ورزشکار در المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرافتخارترین ورزشکار حال حاضر ایران کیست؟


معیار را اگر افتخار آفرینی بعد از رکوردشکنی هم فرض کنیم، عظیم قیچی ساز یکی از سه ورزشکار پرافتخار ایران است.