اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92



دانشگاه ورزشی,پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی

وزیر علوم خبر داد:

پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان رضوی از ابتدای مهر 92 خبر داد.

دکتر کامران دانشجو در مراسم کلنگ‌زنی اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی که با حضور وزرای علوم و ورزش و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه هرچند امروز روز کلنگ‌زنی دانشگاه است اما این دانشگاه از ابتدای مهر 92 دانشجو می‌پذیرد، اظهارکرد: دانشگاه ورزش در راستای افزایش ارتباط بین حوزه‌های تئوری و عملی فعالیت خواهد کرد و در راستای رفع مشکلات ورزشی کشور فعالیت خواهد کرد.

وی تقویت بنیه علمی نیروهای تجربی و افزایش رویکرد آکادمیک برای کسب مقام را از دیگر اهداف تاسیس این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دارای هشت دانشکده صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی، مربیگری و داوری ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری و دانشکده علوم انسانی در ورزش است.

دانشجو با تاکید بر اینکه امیدواریم این دانشگاه شکاف بین مباحث تئوری و عملی را از میان بردارد، در خصوص دلایل انتخاب شهر مشهد برای تاسیس اولین دانشگاه ورزشی، گفت: هرچند افراد زیادی علاقه‌مند به تاسیس این دانشگاه در تهران بودند، اما با توجه به سیاست دولت و رییس جمهور مبنی بر تمرکززدایی و با توجه به علاقه‌ای که در مسئولین استان خراسان رضوی در این خصوص مشاهده شد، به ویژه وجود حرم حضرت مطهر امام رضا (ع) در این شهر و همچنین وجود ورزشگاه ثامن‌الائمه و ظرفیت‌هایی که استان قدس رضوی می‌تواند در این زمینه در اختیار قرار دهد، سرانجام به این جمع‌بندی رسیدیم که استان خراسان رضوی و شهر مشهد، محل احداث این دانشگاه باشد.

وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه نیز یکی دیگر از صالحات و باقیاتی باشد که دولت دهم از خود در شهر مشهد به یادگار می‌گذارد.

شایان ذکر است در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای علوم و ورزش منعقد شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور



 

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور

 

در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

فارس: معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور را اعلام كرد.

عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام آزمون‌های دوره‌های جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور در سال 89 در مقطع كارشناسی از 8 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی در دوره جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینكه ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است، افزود: 25 رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی دوره فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی كارشناسی‌ارشد در دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: بین 15 تا 25 نفر در هر رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی فراگیر كارشناسی‌ارشد پذیرش می‌شوند...../تحلیل:عصرایران