اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدیده عجیب پارلمانی در ایران : نمایندگانی که نه موافق اند ، نه مخالف و نه ممتنع!



 

پدیده عجیب پارلمانی در ایران : نمایندگانی که نه موافق اند ، نه مخالف و نه ممتنع!

 

 

عصرایران ؛ جعفر محمدی - تعدادی از نمایندگان مجلس ، اصلاً معلوم نیست برای چه به خانه ملت رفته اند! این که عملکرد کیفی شان در چه سطحی است ، موضوعی قابل مناقشه است و لابد خود آقایان و خانم های نماینده به خودشان نمره قبولی می دهند (که انشاء الله همین طور هم هست!) ؛ بنابراین فارغ از بررسی کارنامه کیفی نماینده ها ، برخی علائم کمّی حاکی از سوء رفتار برخی نماینده هاست که قاعدتاً باید پاسخگوی ملت باشند که رفته اند مجلس برای چه؟

 

جلسه استیضاح وزیر نیرو را بنگرید. تعداد آرای موافق استیضاح 101 ، تعداد مخالفان استیضاح 102 و تعداد آرای ممتنع 6 برگ رأی بوده است که جمع کل این آرا می شود 209 رأی.

حال که از شمارش آرا فارغ شدیم ، تعداد نمایندگان حاضر در مجلس را می شماریم: 246 نفر !

این ، بدان معناست که از 246 نماینده ای که در مجلس حاضر بوده اند ، 209 نفرشان رأی داده اند و 37 نفر دیگر ، حتی به خود زحمت نداده اند رأی ممتنع بدهند!

طبق عقل و قانون ، هر نماینده ای می تواند یا موافق باشد ، یا مخالف و در صورتی که به جمع بندی نرسیده باشد رأی ممتنع دهد اما بعضی از کسانی که بر کرسی های قانونگذاری کشور ایران لم داده اند ، نه موافق اند ، نه مخالف اند و نه بی نظر هستند ؛ واقعاً جالب است!

کسی هم نیست از این ها بپرسد شما که حتی رأی ممتنع هم نمی دهید ، اساساً آنجا چه می کنید؟ اگر موافق یا مخالف نیستید ، رأی ممتنع که می توانید بدهید. واقعاً انداختن یک رأی به داخل گلدان رأی گیری این قدر سخت و طاقت فرساست؟!

مردم که شما را نفرستاده اند مجلس تا مظهر بی تفاوتی باشید.  واقعاً وقتی در مساله جنجالی و پر سر و صدایی مانند استیضاح این گونه بی تفاوتی طی می کنید ، در سایر امور چه خبر است؟

البته این مساله تازگی هم ندارد و خیلی اوقات ، تعداد آرای موافق و مخالف و ممتنع در مجلس از تعداد کل حاضرین کمتر است که این موضوع نشان می دهد بعضی نمایندگان اصلاً حواس شان به آنچه در مجلس می گذرد نیست!

مثلاً در استیضاح ماه گذشته وزیر راه و ترابری هم 242 نماینده در جلسه حاضر بودند که 234 نفر در رأی گیری شرکت کردند و 8 نفر حتی رأی ممتنع هم ندادند و حالا در استیضاح وزیر نیرو ، این 8 نفر شده اند 37 نفر!

در واقع می توان گفت عده ای از نمایندگان مجلس ، اساساً نه موافق اند ، نه مخالف اند ، نه ممتنع اند و نه هیچ چیز دیگر ، آنها فقط در مجلس حضور دارند!

وقتی انتخاباتی مانند انتخابات مجلس در سراسر کشور برگزار می شود ، شرکت در رأی گیری یک وظیفه شرعی و ملی معرفی می گردد. حال از نمایندگانی که پیرو مسلک بی تفاوتی اند و در رأی گیری های داخل مجلس شرکت نمی کنند ، باید پرسید اگر رأی دادن برای مردم تکلیف شرعی و قانونی است ، برای شما که بابت نمایندگی پول هم می گیرید چه حکمی دارد؟!.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
خب از20نفر11نفر موافق بود2نفر مخالف☺

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظهور یک پدیده عجیب در فوتبال ایران



 

 

در حالیکه اهالی فوتبال علی علیزاده بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را بعنوان بهترین اوت انداز فوتبال ایران می شناسند، اخیرایک بازیکن گمنام در تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز ظهور کرده که گفته می شود بهترین اوت انداز کشور خواهد شد.

 

 

 

به گزارش 24:  این بازیکن که یونس شاکری نام دارد در بازی روز گذشته راه آهن و فجر که به پیروزی دو بر یک تیم تهرانی منجر شد با پرتاب های خود تعجب همه و بویژه علی دایی را موجب شد.

 

یکی از مربیان راه آهن می گوید که این بازیکن یک پدیده است که حتی می تواند از روی خط طولی زمین با دست توپ را به داخل محوطه جریمه حریف بفرستد!.../24