اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدر فرمانده داعش: پسرم از بیکاری به‌ تندروها پیوست! (+عکس)



اخبار,اخبار بین الملل, فرمانده داعش

 

اخبار بین الملل - پدر فرمانده داعش: پسرم از بیکاری به‌ تندروها پیوست!

پدر "عمر چچنی (شیشانی)، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می‌جنگد گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به شبه نظامیان افراطی روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند!

عمر چچنی ۲۸ ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد.

او با ریش بلند قرمز رنگ و کلاهی که معمولا به سر دارد، در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده توسط داعش به راحتی قابل شناسایی است.

 تیمور باتیراشویلی، پدر عمر چچنی به بی‌بی‌سی گفته است که در حال حاضر هیچ ارتباطی با پسرش ندارد.

او می‌گوید پسرش بعد از آن که حدود شش سال پیش ارتش گرجستان را به دلایل پزشکی ترک کرده، نتوانسته کاری پیدا کند و به همین دلیل جذب گروه‌های افراطی شده است.

 خانواده عمر چچنی در منطقه‌ای فقیرنشین در چچن، در همسایگی گرجستان زندگی می‌کنند و باتیراشویلی می‌گوید پسرش توسط روحانیون تندرو در این منطقه شست‌وشوی مغزی شده است.

 عمر چچنی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه "جیش‌ المهاجرین و الانصار" بود که بسیاری از اعضای آن شبه‌نظامیان اهل شمال قفقاز هستند.

 برآورد می‌شود که صدها جنگجوی چچنی در سوریه و عراق همراه با نیروهای داعش در حال جنگ با دولت مرکزی هستند.
 اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
فرمانده ی نیروی دریایی اوکراین به کریمه پیوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لوموند: کدام فرمانده ایرانی پیشتاز مبارزه با داعش است؟(+عکس)




اخبار سیاست خارجی - لوموند:
کدام فرمانده ایرانی پیشتاز مبارزه با داعش است؟

درواقع، یکی از این نظامیان که کلاه و ریش جوگندمی دارد، بسیار به این فرمانده عالی رتبه ایرانی شبیه است. این درحالی است که تحلیلگران نفوذ و اهمیت وی را در منطقه بسیار بالا می دانند.

لوموند در گزارشی تحت عنوان «کدام فرمانده ایرانی پیشتاز مبارزه با داعش است؟» نوشت: در تاریخ ۴ سپتامبر، عکسی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن می توان دو نفر را درحالی که در بیابان سلاح در دست دارند، دید.

به گزارش «تیک»، برخی ادعا می کنند که یکی از این سربازان، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی القدس است که مأموریت اش انجام عملیات برون مرزی است.

اخبار,اخبارسیاست خارجی,فرمانده ایرانی پیشتاز مبارزه با داعش

 

درواقع، یکی از این نظامیان که کلاه و ریش جوگندمی دارد، بسیار به این فرمانده عالی رتبه ایرانی شبیه است. این درحالی است که تحلیلگران نفوذ و اهمیت وی را در منطقه بسیار بالا می دانند.

این عکس، پس از پیروزی ارتش عراق و همراهی شبه نظامیان شیعه و کردها علیه نیروهای دولت اسلامی در تاریخ ۳۱ اوت در شهر آمرلی در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد برداشته شده است.

این تصاویر به دست آمده آنچنان پراهمیت و گویاست که فرمانده سلیمانی سخنرانی خود درخصوص تحولات عراق را که برای روز ۳ سپتامبر پیش بینی شده بود لغو کرد. برگزاری این سخنرانی از مدت ها قبل در مجلس خبرگان در تهران برنامه ریزی شده بود.

تصویر دیگری نیز در ماه ژوئن از قاسم سلیمانی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که وی را در کنار یکی از نمایندگان شیعه عراقی نشان می دهد. قاسم العریجی، نماینده عراقی، در تاریخ ۱۲ ژوئن در صفحه فیس بوک خود نوشت: "حاج قاسم اینجاست."

 

 اخبار سیاست خارجی - تیک