اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدر زنم معتاد بود ، او را كشتم




جوانی كه متهم به قتل پدر زن خود است، انگیزه خود از قتل پدر زنش را اعتیاد شدید وی عنوان كرد.


روز ۲ آذر ۸۵، طی تماس تلفنی با مركز فوریت‌های پلیس، خبر كشته شدن مرد مسنی به مأموران مخابره شد.



مأموران با حضور در محل‌ حادثه با جسد بی‌جان مرد مسنی روبه‌رو شدند. تنها یك روز بعد از شروع تحقیفات پلیس، داماد پیرمرد به عنوان مظنون اصلی دستگیر و به ارتكاب قتل پدر زن خود اعتراف كرد.



متهم به قتل به نام شاهین، از حدود ۴ سال قبل در باداشت به سر می‌برد و امروز برای آخرین بار در شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران حاضر شد و به بیان آخرین دفاع خود پرداخت.



عطار، نماینده دادستان ضمن قرائت كیفرخواست، گفت: شاهین ۲۸ ساله، متهم به مباشرت در قتل عمدی پدرزن خود است و با عنایت به كیفرخواست صادر شده و نظریه پزشكی قانونی مبنی بر عدم جنون متهم زمان ارتكاب جرم و با توجه به اقرار صریح متهم و نظر به اینكه اولیای دم رضایت دادند، از جنبه عمومی جرم و بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، تقاضای صدور حكم قانونی دارم.


● قاضی تردست، رئیس شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران، از متهم خواست در جایگاه قرار بگیرد و خود را معرفی كند.



▪ متهم: شاهین هستم، ۲۹ ساله.



● قاضی: آیا اتهام قتل عمد را قبول داری؟



▪ متهم: بله، قبول دارم. پدر همسر من، پسرعموی پدرم بود كه از كودكی او را عمو خطاب می‌كردم. سال ۸۱ دختر او را به عقد خود درآوردم.



● قاضی: چه عواملی باعث بروز مشكل در زندگی شما شده بود؟



▪ متهم: همسرم من را دوست نداشت و در زندگی خیلی من را اذیت می‌كرد. او به شدت مغرور بود و به خاطر وضع زندگی همیشه بهانه‌گیری می‌كرد.



● قاضی: چه مدت با همسرت زندگی كردی؟



▪ متهم: سال ۸۱ او به عقد من درآمد و یك سال بعد با هم ازدواج كردیم. در سال ۸۵ نیز از هم جدا شدیم. من از زندگی سیر شده بودم ولی در عین حال همسرم را دوست داشتم.تمام تلاش خود را برای رفاه بیشتر او در زندگی به كار گرفتم ولی او قدر نمی‌دانست و اعتنایی به من نمی‌كرد. كم‌كم من هم به طلاق راضی شدم، اما زمانی كه برای طلاق اقدام كردیم به دلیل گم شدن شناسنامه همسرم موفق به جدایی نشدیم.



● قاضی: چرا یك ماه قبل از حادثه، خودكشی كردی؟



▪ متهم: از زندگی سیر شده بودم، دیگر تحمل زندگی را نداشتم. بعد از دستگیری و در زندان نیز اقدام به خودكشی كردم ولی با وجود اینكه رگ‌های دست و پاهایم را بریدم، زنده ماندم.



● قاضی: از چه زمان و چه نوع ماده مخدری استفاده كردی؟



▪ متهم: بعد از ازدواج و شروع مشكلات، شروع به مصرف مواد مخدر كردم و بیشتر حشیش و شیشه مصرف می‌كردم.



● قاضی: آیا همسرت به خاطر مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلی درخواست طلاق داد؟



▪ متهم: خیر، او خودش با رفتارش باعث شد من به مصرف مواد مخدر كشیده بشوم.


● قاضی: در مورد روز حادثه توضیح بده.



▪ متهم: حدود یك ماه بود كه همسرم را ندیده بودم و آن روز برای اینكه از او خداحافظی كنم به خانه پدرش رفتم. همسرم در خانه نبود و پدر معتادش تنها در خانه بود.قبل از رفتن به آنجا تصمیم به خودكشی گرفته بودم. به پدر زنم علاقه زیادی داشتم و زمانی كه او را در آن وضعیت دیدم، ناراحت شدم.



تصمیم گرفتم قبل از خودكشی و برای اینكه او را از این وضعیت خلاص كنم، او را بكشم. در یك فرصت او را خفه كردم و همه قرص‌هایی كه در منزل او بود را با خود بردم.



● قاضی: همسرت ادعا كرده است كه بیكاری شما علت بروز مشكلات بوده است.



▪ متهم: دروغ است، چون زمانی كه من به زندان رفتم، حدود ۸ میلیون تومان پس‌انداز داشتم

.

● قاضی: خواهر همسرت گفته است كه شما پدر او را قبلاً هم تهدید كردی.



▪ متهم: چنین چیزی صحت ندارد.



● قاضی: قبل از ارتكاب قتل، از داروهای اعصاب و روان استفاده می‌كردی؟



▪ متهم: افسردگی داشتم اما قرص مصرف نمی‌كردم.



● قاضی: در بعضی از تحقیقات مدعی شده بودی كه مقتول، ‌همسرت را به فساد كشانده بود.



▪ متهم: یادم نمی‌آید.



● قاضی: چند وقت قبل از قتل، همسرت خانه را ترك كرده بود؟



▪ متهم: از حدود ۸ ماه قبل از قتل، جدا از هم زندگی می‌كردیم.



● قاضی: آیا همسرت نجیب بود؟



▪ متهم: نه‌خیر، نمی‌دانم.



● قاضی: چند ماه قبل از قتل فهمیدی كه همسرت با مردان دیگر ارتباط دارد؟



▪ متهم: چند ماه



● قاضی: چرا او را طلاق ندادی؟



▪ متهم: شناسنامه‌ همسرم گم شده بود.



● قاضی: مشكل اخلاقی همسرت را با كسی بازگو كرده بودی؟



▪ متهم: من آدم توداری هستم و درباره این موضوع با كسی حرف نزدم.



● قاضی: همسرت دچار مشكل اخلاقی شده بود، پس چرا به جای او، پدرش را كشتی؟



▪ متهم: او دچار بدبختی شده بود و كسی با او كاری نداشت. خانه پسرش تنها یك كوچه با خانه او فاصله داشت ولی من برای او از راهی دور غذا می بردم.او را كشتم تا راحت بشود. مرگ برای او بهتر از زندگی بود.


● قاضی: آیا شما معتقد هستی كه هر كس در زندگی سختی كشید باید او را كشت؟



▪ متهم: خیر، من در كار خدا دخالت كردم.



● قاضی: در زندان دارو مصرف می‌كنی؟



▪ متهم: تحت درمان هستم ولی تصمیم گرفتم دیگر قرص مصرف نكنم.



● قاضی: رابطه خانواده‌ات با تو بعد از وقوع قتل چگونه است؟



▪ متهم: خوب است، به ملاقات من می‌آیند و از نظر مالی به من كمك می‌كنند.



● قاضی تردست از وكیل مدافع متهم خواست با قرار گرفتن در جایگاه آخرین دفاع خود را از متهم بیان كند.



● وكیل: موكل من نه به قصد قتل، بلكه به خاطر خودكشی به خانه مقتول رفته است. او قصد دیدار با همسرش را داشته است، ولی زمانی كه با وضعیت نابسامان پدرزن خود روبه‌رو می‌شود، تصمیم به قتل او می‌گیرد.



او بعد از قتل به خانه خواهرش رفته و بعد از ساعتی آنجا را به سمت امامزاده‌ داوود ترك كرده است. به قصد خودكشی تعداد زیادی قرص مصرف می‌كند كه به دلیل حضور مأموران كلانتری در محل، از مرگ نجات یافت.



او به خاطر كشته شدن شخصی كه چند سال قبل در خودروی او دچار سانحه شده بود، همیشه خود را مقصر می‌داند. من از حضور دادگاه تقاضای رأفت در حق موكل دارم.



● قاضی خطاب به متهم: آخرین دفاع خود را بیان كن.



▪ متهم: درخواست می‌كنم فرصتی دوباره به من بدهید تا به خود بقبولانم كه می‌توانم در آینده راه درستی را در پیش بگیرم.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پدر معتاد!!ب این میگن ههههه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز قتل كودك 10 ساله در سینه پدر معتاد



راز قتل كودك 10 ساله در سینه پدر معتاد

راز كشف جسد كودك 10 ساله در باغ‌های میوه در سینه پدر معتادش می‌تپید. هر چند هنوز تحقیقات پلیس برای مشخص شدن تمام زوایای پنهان ماجرا ادامه دارد اما مرد معتاد در نخستین اعترافاتش عنوان كرده كه به قصد تنبیه كودكش او را به قتل رسانده است.

حوادث - به گزارش اعتماد، خبر قتل احسان 10 ساله در حالی با كودك‌آزاری از سوی پدرش گره خورده است كه افكار عمومی هنوز ماجرای كودك‌آزاری بوشهر كه آن هم توسط مردی معتاد صورت گرفته بود را از یاد نبرده است. با این تفاوت كه در كودك‌‌آزاری اخیر كه در شهرستان نهاوند در استان همدان به وقوع پیوسته احسان10 ساله جان خود را از دست داده است.

با اینكه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان عامل قتل كودك 10 ساله در روز عید فطر را پدرش معرفی كرده است اما شایعات دیگری نیز پیرامون این واقعه دهان به دهان اهالی شهرستان نهاوند می‌چرخد. شایعاتی كه در پی كشف جسد خون آلود این پسر بچه لای پتو در باغ‌های میوه در جنوب شهرستان نهاوند بین اهالی به وجود آمده حكایت از قتل این كودك در پی آزار و اذیت وی دارد. با این حال هیچ منبعی این موضوع را تایید یا تكذیب نكرده است.

جمعه گذشته بود كه چند تن از اهالی میدان مادر در شهرستان نهاوند با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و اعلام كردند جسد كودكی در حالی كه لای پتو پیچیده شده در یكی از باغ‌های اطراف این میدان پیدا شده است.

با اعلام این گزارش از سوی شهروندان، ماموران آگاهی این شهرستان به دستور بازپرس پرونده موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. هنوز چند ساعت از اعلام این گزارش مردمی نگذشته بود كه مردی به نام جمال ضمن مراجعه به كلانتری اعلام كرد كه پسر 10 ساله‌اش به نام احسان گم شده و او بیست و چهار ساعت است از كودكش خبر ندارد.

پس از اعلام گزارش فقدانی كودك 10 ساله و در حالی كه جسد این طفل به پزشكی قانونی منتقل شده بود، پدر فقدانی با مراجعه به پزشكی قانونی جسد فرزندش را مورد شناسایی قرار داد. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل در دستور كار كارآگاهان جنایی نهاوند قرار گرفت.

در حالی كه جمال مدعی شده بود بیست و چهار ساعت از احسان خبری نداشته است ماموران با دریافت گزارش كارشناسان پزشكی قانونی مبنی بر اعلام ساعت دقیق فوت این كودك متوجه اظهارات متناقض این مرد شدند. هم چنان كه این مرد توسط ماموران مورد بازجویی قرار گرفته بود كارآگاهان دریافتند كه وی به مواد مخدر اعتیاد دارد. به گفته سرهنگ عباس نظری، فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند كه با خبر‌گزاری مهر گفت‌وگو كرده بود پدر معتاد در نهایت لب به اعتراف گشود و به قتل پسرش اعتراف كرد.

می‌خواستم احسان را تنبیه كنم
سرهنگ نظری گفت: پدر سنگ‌دل كه مواد مخدر مصرف می‌كند و از وضعیت روحی و روانی مطلوبی برخوردار نیست پس از دستگیری ضمن اعتراف به قتل اظهار داشت: برای تنبیه پسر 10 ساله‌ام دستانم را در حلق او قرار داده و آنقدر فشار دادم تا خفه شد. نظری همچنین تصریح كرد: مقتول در اعترافاتش عنوان كرد كه پس از ارتكاب جنایت جسد بچه را در باغ‌های اطراف میدان مادر نهاوند رها كرد و با مراجعه به پلیس و طرح این ادعا كه پسرش گم شده می‌خواست تا پلیس را از حقیقت ماجرا منحرف كند.

پسرك از پدرش یك دوچرخه می‌خواست
در حالی كه پدر معتاد مدعی شده كه قصد تنبیه احسان را داشته است شنیده‌های خبرنگار ما حكایت از این داشت كه درخواست كودكانه احسان از پدرش منجر به از دست دادن جانش شده است. یكی از اهالی این شهرستان كه ساكن میدان مادر است به خبرنگار اعتماد گفت: احسان با نامادری و پدرش زندگی می‌كرد. پدرش معتاد بود و وضعیت درست و حسابی نداشت. وی در ادامه گفت: آن چه كه ما شنیدیم این بوده كه احسان از پدرش خواسته بود برایش دوچرخه بخرد اما پدرش از این درخواست او عصبانی شده و او را زده و بعد هم خفه كرده است. بعد از آن هم جسد او را لای پتو پیچیده و در باغ‌های اطراف میدان مادر رها كرده است.

شایعه دوم، آزار و اذیت پسر 10 ساله
در حالی كه پلیس و برخی اهالی عنوان كرده‌اند كه این قتل به دست پدر معتاد این كودك صورت گرفته شایعاتی پیرامون قتل این كودك وجود دارد. برخی از اهالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان كردند كه این كودك به همراه خانواده‌اش برای تفریح به باغ‌های اطراف میدان مادر رفته بود و در آنجا توسط فرد یا افرادی ربوده شده و در اثر اذیت و آزار به قتل رسیده است.

 

هر چند این موضوع تنها در حد یك شایعه مطرح است اما باید منتظر ماند و دید نظریه پزشكی قانونی مبنی بر علت دقیق فوت این كودك چیست و آیا شواهدی دال بر آزار و اذیت این كودك وجود دارد یا خیر. در حال حاضر خبر قابل استنادی كه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اعلام كرده حكایت از قتل كودك 10 ساله با سناریوی مشابه آن چه كه برای كودكان طلاق با والدین معتاد رخ می‌دهد دارد.

سناریویی كه پیش از این در ماجرای كودك‌آزاری بوشهر نیز اتفاق افتاده بود. به گفته پلیس جسد این كودك در حال حاضر تحویل مادرش داده شده و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار كارآگاهان جنایی این شهرستان قرار دارد./اعتماد