اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پتروشیمی اصفهان تعطیل شد



پتروشیمی اصفهان تعطیل شد/ دلایل تعطیلی از زبان معاون وزی

رمجتمع پتروشیمی اصفهان به دلیل افزایش بدهی‌های خرید خوراک و عدم دریافت خوراک از پالایشگاه نفت اصفهان تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع پتروشیمی اصفهان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی فعلا تعطیل شد.

این واحد پتروشیمیایی از ظرفیت تولید سالانه 55 هزار تن بنزن، 72 هزار تن تولوئن، 22 هزار تن ارتوزایلین، 44 هزار تن پارازیلین، 75 هزار تن مخلوط زایلین ها و 40 هزار تن انیدریدفتالیک برخوردار است. 

عبدالحسین بیات امروز در گفتگو با مهر با تایید تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان، گفت: دلیل اصلی تعطیلی این واحد پتروشیمی افزایش حجم بدهی‌ها به پالایشگاه نفت اصفهان بابت خرید خوراک مایع است.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در حال حاضر به تمامی واحدهای پتروشیمی نسبت به پرداخت به موقع بدهی‌ها تاکید شده است، تصریح کرد: با این وجود، مجتمع پتروشیمی اصفهان بدهی‌های خود را به موقع به پالایشگاه اصفهان پرداخت نکرده است. 

معاون وزیر نفت با اشاره به مشکلات تامین نقدینگی پتروشیمی اصفهان، اظهار داشت: همزمان با افزایش بدهی‌ها، اختلاف نظر در تعیین قیمت خرید خوراک هم در تعطیلی این مجتمع پتروشیمی تاثیرگذار بوده است. این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه از ابتدای فعالیت دولت دهم اقدامات گستره‌ای برای تصویه حساب بدهی برخی از مجتمع‌های پتروشیمی انجام شده است، اظهارداشت: هم اکنون خوراک واحدهای پتروشیمی به صورت بین مجتمعی و یا از پالایشگاه‌های نفت و گاز تامین می شود.

 به گفته این مقام مسئول واحدهای تامین کننده خوراک پتروشیمی‌ها، قطعا برای پرداخت حقوق کارکنان، تامین اقلا م یدکی، تجهیزات، کاتالیست به منابع مالی نیاز دارند که عدم پرداخت پول خوراک مشکلاتی در این واحدهای بالادستی ایجاد می کند. به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط سالانه باید 363 هزار تن پلاتفرمیت و سه هزار تن هیدروژن به عنوان خوراک توسط پالایگاه نفت اصفهان به پتروشیمی تحویل داده شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
محیط زیست پتروشیمی اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصفهان به دلیل آلودگی هوا روز سه شنبه تعطیل شد



 

اصفهان به دلیل آلودگی هوا روز سه شنبه تعطیل شد

 

اصفهان - ادارات دولتی و مراكز آموزشی استان اصفهان به جز دستگاههای خدمات رسان، بانك ها، شهرداریها و مراكز درمانی و امدادی این استان فردا (سه شنبه) به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان شامگاه دوشنبه با ارسال نمابری به ایرنا اعلام كرد: ادارات دولتی و مراكز آموزشی شهرستانهای اصفهان، فلاورجان، مباركه، لنجان، شاهین شهر، برخوار، نجف آباد، خمینی شهر به دلیل آلودگی هوا روز سه شنبه تعطیل است.

براساس این گزارش، باتوجه به وقوع شرایط خاص آب و هوایی و پایداری هوا، پتانسیل آلودگی جوی شهر اصفهان و شهرهای مجاور با افزایش غلظت در حالت هشدار قرار گرفته است.

بدین منظور جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و كمیته كاهش آلودگی هوا در استان با حضور استاندار اصفهان تشكیل و مقرر شد به منظور كاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تاثیرات سوء آلودگی بر سلامت شهروندان فردا كلیه ادارات دولتی و مراكز آموزشی در شهرستانهای یاد شده تعطیل شود.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان از شهروندان خواست برای كاهش آلودگی هوای استان، از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی استفاده و همچنین الگوی مصرف سوخت و دقت لازم را در استفاده از وسایل حرارتی برای جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در واحدهای مسكونی اداری و تجاری رعایت كنند.

این شورا همچنین خواستار كاهش فعالیت بدنی بویژه بیماران قلبی و ریوی شد و از سالخوردگان و خردسالان خواست از خروج غیر ضروری از منازل خودداری كنند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران اصفهان خواستار كاهش فعالیت واحدهای صنعتی و خدماتی آلوده كننده شد و از مردم این استان خواست با مشاركت عمومی از تشدید آلودگیهای جوی بپرهیزند...../تحلیل:ایرنا