اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان 10 ماه زندگی زیر‌زمینی عامل قتل قهرمان كشتی



اخبار,اخبار حوادث ,قتل عمد

 

اخبار حوادث - پایان 10 ماه زندگی زیر‌زمینی عامل قتل قهرمان كشتی

تنها مظنون قتل قهرمان كشتی ایران پس از 10 ماه فرار شناسایی و دستگیر شد. متهم در حالی منكر قتل شده كه تمام شواهد از ارتكاب جنایت به دست او خبر می‌دهد.

شامگاه 29 مهرماه سال گذشته ماموران پلیس پایتخت در جریان درگیری مسلحانه بین چند جوان در بوستان طالقانی قرار گرفتند. همزمان با حضور ماموران كلانتری گاندی مشخص شد درگیری بین دو گروه تبهكار رخ داده و مجرمان پیش از رسیدن ماموران از محل متواری شده‌اند.

 

در بررسی‌های اولیه مشخص شد، چند جوان با یكدیگر درگیری لفظی پیدا كرده و سپس به روی هم آتش گشودند. یكی از شاهدان ماجرا به ماموران گفت: نیم ساعت قبل چند جوان با یكدیگر درگیری لفظی پیدا كردند و پس از آن چند نفر از آنها روی هم اسلحه كشیدند. در این درگیری یكی از جوانان حاضر مورد اصابت گلوله قرار گرفت كه از سوی حاضران در نزاع با یك خودرو از محل خارج و همراه همدستانش فراری شدند.

با اظهارات شاهدان ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی جوانان تبهكار آغاز كردند كه ساعتی بعد مسوولان یكی از بیمارستان‌های تهران در تماس با ماموران اعلام كردند جوان 25 ساله‌یی به علت اصابت گلوله در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد پسر جوان به علت شدت جراحات و عمل جراحی بیهوش است. در همین حال كارآگاهان پلیس كه به دنبال سرنخی از ماجرا بودند در جریان كشف جسد پسر جوانی در حاشیه بزرگراه مدرس قرار گرفتند.

 

با حضور ماموران مشخص شد جسد پسر جوان كه ساعتی از مرگش می‌گذرد در فضای سبز بزرگراه رها شده است. همچنین در بررسی وسایل همراه پسر جوان ماموران موفق شدند سه بسته مواد مخدر و سه گلوله شلیك نشده كشف كنند.

با انتقال جسد به پزشكی قانونی، پزشكان اعلام كردند جسد متعلق به جوانی به نام رامین قهرمان كشتی كشور است كه به علت اصابت گلوله به پیشانی‌اش كشته شده است.

در حالی كه تحقیقات در مورد قتل جوان كشتی‌گیر آغاز شده بود مسوولان بیمارستان به پلیس اعلام كردند جوان زخمی به هوش آمده است. با حضور ماموران در بیمارستان پسر 25 ساله هرگونه ارتباط با حادثه پارك طالقانی را تكذیب كرده و به دنبال گمراه كردن ماموران بود. كارآگاهان پلیس سپس شناسایی دو جوانی را كه پسر مجروح را به بیمارستان منتقل كرده بودند در دستور كار قرار داده و توانستند آنها را در حوالی اتوبان مدرس شناسایی و دستگیر كنند.

 

با انتقال این دو جوان به پلیس آگاهی آنها در بازجویی‌ها مدعی شدند سی دی فروش هستند و وقتی با پسر مجروح روبه‌رو شدند برای نجات جانش او را به بیمارستان منتقل كرده‌اند و از درگیری مرگبار خبری ندارند. در ادامه با اعلام موضوع به بازپرس پرونده، قاضی ویژه قتل به علت همكاری نكردن مرد مجروح و اثبات نشدن بی‌گناهی دو پسر سی دی فروش دستور بازداشت هر سه نفر را صادر كرد.

 

سه متهم كه به پلیس آگاهی منتقل شده بودند در تحقیقات تكمیلی مجبور به اعتراف شدند. رضا یكی از متهمان در بازجویی‌ها به ماموران گفت: به همراه برادرم دو گروه فروش مواد مخدر در پارك طالقانی تشكیل دادیم و در پوشش فروش سی دی مواد مخدر می‌فروختیم. بعد از اینكه كارمان در آنجا خوب شد چند نفر از دوستان‌مان نیز از نورآباد ممسنی به تهران آمده و با ما همكاری كردند.

 

همه‌چیز خوب بود تا اینكه با برادرم دچار اختلاف شده و از یكدیگر جدا شدیم. من به همراه چند تن از دوستانم در پایین پارك و برادرم نیز در بالای پارك مواد مخدر می‌فروختیم. روز حادثه بار دیگر سر مواد مخدر با هم درگیر شدیم و با استفاده از تاریكی شب پشت درختان پنهان شدیم و به روی هم آتش گشودیم. در این درگیری رامین مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ما او را از محل خارج كردیم اما وقتی دیدیم جانش را از دست داده جسدش را در حاشیه اتوبان رها كرده و متواری شدیم. ماموران پی بردند، یكی از افراد حاضر در درگیری حسین 28 ساله بوده كه به گفته شاهدان او به سوی مقتول تیراندازی كرده و پس از وقوع قتل متواری شده است.

 

به همین دلیل با دستور بازپرس سپید نامه، قاضی ویژه قتل پایتخت تیمی از كارآگاهان مامور شناسایی و دستگیری حسین شدند. در حالی كه با گذشت بیش از 10 ماه هیچ ردی از متهم وجود نداشت ماموران متوجه شدند پسر 28 ساله به تهران بازگشته و در خانه یكی از اقوامش مخفیانه زندگی می‌كند. با صدور قرار بازداشت از سوی بازپرس پرونده، حسین 28 ساله بامداد اول مهرماه در مخفیگاهش در حوالی اتوبان حقانی شناسایی و دستگیر شد.

 

با انتقال متهم به دادسرای امور جنایی وی در بازجویی‌ها به قاضی گفت: من و همدستانم اهل یكی از استان‌های مركزی هستیم و پارك طالقانی پاتوق فروش مواد مخدر بود و از این راه درآمد خوبی به دست آورده بودیم. اما رضا و برادرش با هم اختلاف داشتند و هر از چندگاهی سر این مسائل درگیری داشتیم.

 

متهم به قتل در مورد روز حادثه گفت: باردیگر اختلاف دو برادر بالا گرفته بود و عصر آن روز رضا به من گفت می‌خواهد از برادرش انتقام بگیرد. همیشه چوب و اسلحه را در زیر درختان پنهان می‌كردیم. با تاریك شدن هوا بین ما درگیری پیش آمد كه دو طرف به یكدیگر شلیك كردند. من نیز اسلحه را به سمت آنها گرفتم اما اتهام قتل رامین را قبول ندارم. در ادامه قاضی سپیدنامه با صدور قرار بازداشت برای متهم به قتل وی را برای تحقیقات تكمیلی در اختیار كارآگاهان اداره مبارزه با قتل تهران قرار داد.
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
حمیدرضاجاجرمی سبزواری قهرمان كشتی پیشكسوتان كشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان 4 ماه زندگی زیر زمینی قاتل فراری


پسر جوان که در جریان درگیری در مشهد مرتکب قتل شده بود، پس از 4 ماه زندگی زیر زمینی در تهران دستگیر شد.

 خبرگزاری مهر: پسر جوان که در جریان درگیری در مشهد مرتکب قتل شده بود، پس از 4 ماه زندگی زیر زمینی در تهران دستگیر شد.

 20 بهمن ماه سال گذشته ماموران پلیس آگاهی مشهد در جریان مرگ مشکوک پسر جوانی در بیمارستان قرار گرفتند. کارآگاهان پس از حضور در محل با جسد محمد 20 ساله روبرو شدند که با ضربه کارد از پا درآمده بود.

در جریان بررسی ها مشخص شد مقتول به همراه پدرش در یکی از شهرک های اطراف جاده سیمان مشغول به کار بود. او روز حادثه با فردی به نام مجتبی 24 ساله درگیر و با ضربه کارد او از پا درآمده بود.

با شناسائی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد . کارآگاهان در تجسس های خود پی بردند متهم بعد از این جنایت از مشهد گریخته است. با گذشت چهار ماه تحقیقات پلیسی، سرانجام رد مجتبی در تهران کشف شد و کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی این شهر شده و او را دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و درباره انگیزه اش از قتل گفت:  روز حادثه درحالی که دستگاه جوش کوچک و جعبه ابزارم را در دست داشته و مشغول آواز خوانی بوده، مقتول از ساختمان درحال احداث خارج و بین ما مشاجره لفظی صورت گرفت و به دنبال این درگیری از جعبه ابزار سنگ فرزی را که به صورت کارد درست کرده بودم برداشته و دریک لحظه که مقتول خم شد یک ضربه به پشت او زده و متواری شدم.

متهم به قتل پس از اعتراف به این جنایت با قرار قانونی روانه زندان شد.