اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان عمر سی‌دی‌ها نزدیك است!


پایان عمر لوح های فشرده (CD)‌ نزدیك است؛ اما همچنان بحث و جدل‌هایی برای زمان دقیق این مسأله وجود دارد.

ایسنا: پایان عمر لوح های فشرده (CD)‌ نزدیك است؛ اما همچنان بحث و جدل‌هایی برای زمان دقیق این مسأله وجود دارد.

نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط شركت‌های عرضه كننده سی دی‌های موسیقی نشان می‌دهد، با توجه به روند پرشتاب دانلود دیجیتال موسیقی، لوح های فشرده (CD) تا پایان سال 2012 از این بازار خارج خواهند شد.

مجله Rolling Stone در مقاله‌ای تحت عنوان «آیا عمر لوح‌های فشرده به سر آمده است؟»، این مسأله را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نظر برخی كارشناسان، زمان تقریبی پایان عمر سی دی را سه تا پنج سال آینده پیش‌بینی كرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد كه طرفداران موسیقی همچنان تمایل دارند علاوه بر نسخه های دانلود دیجیتال، سی دی موسیقی‌های مورد علاقه خود را نیز داشته باشند، اما این مسائل نیز نمی‌تواند مانع از حذف لوح‌های فشرده و جایگزین شدن تكنولوژی های جدید باشد.


ویدیو مرتبط :
پایان زندگی نزدیك است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خش گیری سی دی با خمیر دندان!!




 

سی دی خش دار


CD یا DVD مورد علاقه شما ديگر كار نمی‌كند؟ دستگاه صدای عجيبی از خود می‌دهد و یا مدت زيادی طول می‌كشد تا بتواند محتویات داخل آن را اجرا کند؟ یا ممکن است در سطح زيرين خش‌های زيادی مشاهده شود؟ در این حالت چاره چیست؟ آیا باید از خیر استفاده مجدد از CD یا DVD خود بگذرید یا راه بهتری نیز وجود دارد؟ در این ترفند قصد داریم با استفاده از یک روش جالب ، CD خش دار خود را نجات دهیم و آن را مجددأ قابل استفاده نماییم.
راه حل: برای پوليش کردن تنها به خميردندان و يک دستمال نرم‌ احتياج داريد کمی خميردندان را روی دستمال و يا پارچه پخش کنيد و سپس در حالت دايره‌ای صفحه خش‌دار را با دستمال پوليش کنيد. بايد تنها پس از چند حرکت بتوانيد شاهد اولين نتايج باشيد. هنگامی که خش‌ها از بين رفتند، CD را با آب بشوريد و آنرا با دستمال يا پارچه‌ای که بدون کرک باشد پاک و خشک کنيد.


اگر CD شما دوباره اجرا شد، بهتر است سريعا يک Backup آز آن تهيه کنيد. اگر دارای يک Audio CD و يا فیلم DVD می‌باشيد برای کپی کردن از برنامه مورد نظر خودتان استفاده کنيد. برای سی‌دی و يا دی‌وی‌دی‌های فايلی، به شما نرم‌افزار Tool unstoppable Coper را معرفی می‌کنيم


اين نرم‌افزار اين شانس را به شما می‌دهد که حتی در صورتی که مديا به سختی قابل خواند باشد، فايل‌های خود را نجات دهيد.