اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ قاطع ایران به اقدام غیر متعارف آذربایجان


در پاسخ به اقدام غیرمتعارف جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت – شاه تختی و بی نتیجه بودن پیگیریها معمول، مرز های بیله سوار و جلفا بسته شدند .

خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه گفت جمهوری آذربایجان به بهانه تیراندازی یک فرد ناشناس به یک تراکتور در منطقه مرزی پلدشت که هیچگونه زیانی نداشته است، و در اقدامی غیرمتعارف مرز پلدشت - شاه تختی را بسته و موجب مشکل برای رانندگان و مسافران ایرانی شده است.

وی افزود: بر اساس قوانین و عرف بین المللی معمولا در بروز اینگونه حوادث جزئی در مناطق مرزی، مرزبانان دوکشور دیدار و موضوع را حل و فصل می کنند، اما علیرغم درخواست مرزبانان ایرانی ، طرف آذری از مذاکره خودداری و با بستن مرز، موافقتنامه های دوجانبه را نقض کرده است.

این مقام آگاه گفت : پس از دو روز خویشتنداری ایران درقبال اقدام غیرمتعارف جمهوری آذربایجان و پس از هشدار لازم مبنی بر اقدام متقابل، به عنوان اقدامی بازدارنده مرز های بیله سوار – بیله سوار و جلفا – جلفا بسته شد.

در عین حال یک مقام آگاه در سفارت کشورمان نیز تاکید کرد: به دنبال بی نتیجه بودن پیگیریها، مرزهای بیله سوار و جلفا بمنظور حمایت از حقوق شهروندان ایرانی بسته شد تا از تکرار چنین اقدام هایی در آینده جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه دو سال پیش یک مرزبان ایرانی غیر مسلح کشورمان در بیله سوار توسط مرزبانان آذری به شهادت رسید اما ایران مرز را نبست ، بلکه موضوع را از مراجع ذیربط پیگیری کرد، افزود: اقدام جمهوری آذربایجان در بستن مرز به بهانه یک حادثه جزئی غیر متعارف و نقض موافتنامه های دوجانبه است.

شایان ذکر است که بدنبال افزایش فشارهای تحقیر آمیز امریکا، اروپا و روسیه علیه جمهوری آذربایجان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته در این کشور، باکو برای خوشایند غرب و جلب حمایت آنها رویکرد تنش زایانه خود نسبت به کشورمان را تشدید کرده است.


ویدیو مرتبط :
پاسخ قاطع ایران به دشمنانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب‌گسترده قطع صادرات نفت‌ایران به‌انگلیس وفرانسه/پاسخ قاطع به ‌غرب



صادرات نفت ایران , وزارت نفت ایران , انرژی اتمی

 

دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: در پی اعلام خبر قطع صادرات نفت ایران به کشورهای انگلیس و فرانسه، رسانه های منطقه جنوب شرق آسیا به طور گسترده ای این خبر را منعکس کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های منطقه، قطع صادرات نفت ایران به دو کشور اروپایی پاسخی به تهدیدات کشورهای غربی به عدم خرید نفت از ایران عنوان شده و این اقدام ایران را در آستانه ورود بازرسان انرژی اتمی به این کشور مهم ارزیابی کردند.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) این اقدام جمهوری اسلامی ایران را پاسخ قاطعی به کشورهای غربی پس از تهدید ایران به قطع واردات نفت از کشورمان توصیف کرده است.

در گزارش این خبرگزاری آمده است: ایران بارها اعلام کرده است که توسعه فعالیت های هسته ای این کشور مقاصد نطامی ندارد اما کشورهای غربی کماکان بر سر توقف غنی سازی اورانیوم که می تواند مصرف غیر نظامی و نظامی داشته باشد این کشور را مورد تهدید قرار می دهند.

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) نیز با انعکاس این خبر، قطع صادرات نفت به دو کشور اروپایی را همزمان با ورود بازرسان آزانس بین المللی انرژی اتمی به ایران بسیار با اهمیت توصیف کرده است.

این خبرگزاری در گزارش خود از قول سخنگوی وزارت نفت ایران آورده است که ایران برای فروش خود مشکلی ندارد و به راحتی مشتریان دیگر را جایگزین مشتریان اروپایی خود خواهد کرد.

پایگاه خبری مالزین اینسایدر نیز خبر قطع صادرات نفت به انگلیس و فرانسه را منعکس کرده و در گزارش خود آورده است که ایران پس از تهدید کشورهای غربی مبنی بر عدم خرید نفت از ایران تصمیم به قطع زودهنگام صادرات نفت به انگلیس و فرانسه گرفته است .

این پایگاه خبری اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای را نشانه ای از حسن نیت کشورمان عنوان کرده است و گفته است ایران بارها اتهامات کشورهای غربی در خصوص تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را رد کرده است..../مهر