اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ علی مطهری به روزنامه رسالت



اخبار, پاسخ علی مطهری به روزنامه رسالت

 

اخبار سیاسی - پاسخ علی مطهری به روزنامه رسالت

مغالطه سرمقاله نویس رسالت جالب است که حصر خانگی فعلی را به محافظت از عایشه پس از جنگ جمل –که برای حفظ احترام همسر پیامبر بود- تشبیه می کند، یعنی اولا اعتراضات سال 88 به انتخابات را نظیر جنگ جمل یعنی یک قیام مسلحانه می داند و ثانیا حصر فعلی را نظیر آن محافظت احترام آمیز معرفی می کند. سستی این استدلال و بغض و کینه سرمقاله نویس نسبت به محصوران کاملا هویداست.

علی مطهری به مقاله دیروز روزنامه رسالت پاسخ داد كه متن آن را می‌خوانید:

مدیر مسئول محترم روزنامه رسالت
با اهداء سلام، در سرمقاله روز دهم تیر ماه آن روزنامه مطلبی در ارتباط با اینجانب درج شده بود که لازم است نکات ذیل به اطلاع خوانندگان محترم آن روزنامه برسد. مستدعی است طبق قانون مطبوعات در اولین شماره و در همان محل عینا درج شود:

1. این که بخواهیم اصرار بر ریزش های انقلاب داشته باشیم و همه منتقدان را ریزش انقلاب به حساب آوریم حاکی از بی مهری و تعلق خاطر نداشتن و بی تفاوتی نسبت به آینده انقلاب اسلامی و انحصار طلبی در قدرت است. فقط کسانی و گروه هایی که بر ضد انقلاب اسلامی قیام مسلحانه کرده اند ریزش انقلاب محسوب می شوند. گروهی مانند گروه سید مهدی هاشمی که قبل از انقلاب مرحوم شمس آبادی را به قتل رساند، از ابتدا در دایره انقلاب نبودند که بخواهند بعدا ریزش پیدا کنند. نهضت آزادی هم اگر پاسخ منسوب به امام خمینی به نامه وزیر کشور وقت درباره این گروه اصالت داشته باشد، این نامه حداکثر می رساند که پست های کلیدی نباید به دست این گروه سپرده شود و الا خارج از دایره انقلاب نیستند و ریزش محسوب نمی شوند. همین طور معترضان به انتخابات سال 88 ریزش انقلاب محسوب نمی شوند بلکه صرفا منتقد شمرده می شوند چنانکه هر نظام سیاسی و هر حکومتی منتقدانی دارد. به هر حال ملاک ریزش فقط قیام مسلحانه است.

2. اگر آیت الله منتظری برای تصدی مسئولیت رهبری مناسب نبوده و انتقاداتی نیز به نظام داشته است آیا این امر می تواند مجوزی برای رفتارهای خشنی باشد که در حق او انجام شد و مثلا همه اموال و تجهیزات حسینیه او به غارت رفت. آیا این توصیه امام (ره) که آیت الله منتظری گرمی بخش حوزه علمیه باشد و از فقاهت ایشان استفاده شود عمل شد؟ مشکل سرمقاله نویس روزنامه رسالت این است که فکر می کند اگر کسی انتقادی به نظام داشت باید به نحوی حذف شود، به این معنی که یا ساکت بماند یا با حصر خانگی دچار مرگ زودرس تدریجی شود و یا به نحوی به دنیای دیگر رخت بربندد، به عبارت دیگر مردم باید سه دسته باشند، یا متملق و چاپلوس و مجیزگو یا ساکت و یا منتقدانی که تحت نظر بوده و حق اظهار نظر ندارند و خلاصه همه باید یک حرف بزنند، در غیر این صورت ریزش انقلاب محسوب می شوند. این طرز فکر با بیان رهبر انقلاب که در 14 خرداد 92 به رعایت احترام مخالفان توصیه کردند سازگار نیست.

3. مغالطه سرمقاله نویس رسالت جالب است که حصر خانگی فعلی را به محافظت از عایشه پس از جنگ جمل –که برای حفظ احترام همسر پیامبر بود- تشبیه می کند، یعنی اولا اعتراضات سال 88 به انتخابات را نظیر جنگ جمل یعنی یک قیام مسلحانه می داند و ثانیا حصر فعلی را نظیر آن محافظت احترام آمیز معرفی می کند. سستی این استدلال و بغض و کینه سرمقاله نویس نسبت به محصوران کاملا هویداست.

4. جالب تر این است که سرمقاله نویس ما قبل از آنکه دفاعیات متهمان مورد نظر را بشنود و نقش و تاثیر طرف دیگر فتنه را نیز در نظر بگیرد، در حالی که صلاحیت قضاوت نیز ندارد حکم قضائی صادر می کند که آنها محارب و باغی هستند و حکمشان اعدام است، کاری که حتی پیامبر خدا هم خود را مجاز به انجام آن نمی داند. اما این که وی چه لذتی از اعدام منتقد و معترض می برد شاید نیاز به یک روانکاوی داشته باشد.

سخن آخر این که تا زمانی که مانند سرمقاله نویس رسالت نخواهیم انصاف را رعایت کنیم و تعصب و کوردلی ما را از دیدن حقیقت محروم کرده باشد و تا زمانی که نخواهیم به ریشه های حوادث سال 88 و اتهامات طرف مقابل بپردازیم و در واقع تا زمانی که نخواهیم به اشتباهات خود در آن ماجرا اعتراف کنیم و از روشن شدن حقایق برای مردم در هراس باشیم و به همین جهت از محاکمه متهمان وحشت داشته باشیم، این ماجرا به نقطه پایان خود نخواهد رسید و برای انقلاب اسلامی هزینه خواهد داشت.

اخبار سیاسی - بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ به سخنان علی مطهری در خصوص حریم امام رضا (ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه رسالت خطاب به علی مطهری: رضا پهلوی هم دادگاهی نشده، پس صلاحیتش باید تایید شود؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه رسالت خطاب به علی مطهری: رضا پهلوی هم دادگاهی نشده، پس صلاحیتش باید تایید شود؟

 روزنامه رسالت در مطلبی خطاب به علی مطهری نوشت:

شما که معتقدید باید صلاحیت موسوی و کروبی را هم برای کاندیدا شدن در دوره جدید احراز کرد، آیا اگر رضا پهلوی هم خود را کاندیدا کند، باید صلاحیت او را احراز و تایید کرد؟

او که در هیچ دادگاهی محکوم نشده، الا دادگاه افکار و آراء مردم ایران. پس شما که از سینه چاکان دموکراسی هستید، نقش مردم را در این میان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ضمن، شورای نگهبان در زمینه احراز و عدم احراز صلاحیت‌ها، خود یک نهاد قانونی است. خودتان بهتر می‌دانید که مشابه چنین نهادی در اکثر قریب به اتفاق کشورها وجود دارد حتی کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند.

نکته دیگر اینکه اگر بنا به مصلحت کشور و نظام اسلامی، موسوی و کروبی را به دادگاه نکشانده‌اند اما جزای کوچکی نسبت به جرم بزرگ آنها برایشان در نظر گرفته‌اند و آن، حصر خانگی است. حتما شما این را هم عادلانه نمی‌دانید و معتقدید تا زمانی که دادگاهی نشده‌اند، آن دو سر اژده‌های فتنه را آزاد بگذارند و کما فی‌السابق بیایند و علیه اسلام و امت و انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه، بیانیه بدهند و فتنه‌گران را خداجو بنامند و عکس امام خمینی (ره) را آتش بزنند، عاشورا و تمام مقدسات ملت مسلمان ما را به استهزا بگیرند و ...

خبرآنلاین