اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ راست‌ گفتار به نامه انتقادی حامد بهداد


کاظم راست‌گفتار در پی یادداشت حامد بهداد در راستای دستمزد بازی‌اش در یک فیلم سینمایی، گفت: من اصلا نیتم شخص آقای بهداد نبوده است؛ چرا که مشکل شخصی با کسی ندارم اما به نظر می‌رسد ایشان فقط می‌خواهد ترور شخصیت کند.

خبرگزاری ایسنا: کاظم راست‌گفتار در پی یادداشت حامد بهداد در راستای دستمزد بازی‌اش در یک فیلم سینمایی، گفت: من اصلا نیتم شخص آقای بهداد نبوده است؛ چرا که مشکل شخصی با کسی ندارم اما به نظر می‌رسد ایشان فقط می‌خواهد ترور شخصیت کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: آقای بهداد به جای اینکه عیبش را اصلاح کند با بیان عیب بنده عیب خودش را می‌پوشاند؛ بر این اساس لازم است توضیح بدهم که حامد بهداد را به عنوان نمونه مثال زده‌ام و اصلا مشکل شخصی با کسی ندارم. ایشان می‌توانند دو میلیارد دستمزد بگیرند.

وی همچنین تأکید کرد: صنعت سینما در ایران به خاطر رفتارهای امثال آقای بهداد در حال نابودی است و به نظرم این حرف‌ها آسمان ریسمان بافتن است؛ چرا که اساسا مشکل ما آقای بهداد نیست. لازم است بگویم حضور یا عدم حضور یک بازیگر مثل حامد بهداد در یک پروژه سینمایی کوچکتر از آن است که بتواند پروژه‌ای را متوقف کند.

او همچنین ادامه داد: مشخصا آقای حامد بهداد زمانی که وارد فیلم‌های دولتی می‌شود و پول‌های آنچنانی می‌گیرد، طبیعتا وقتی وارد بخش خصوصی سینما می‌شود، انتظارش بالاتر می‌رود. ما به عنوان فیلمسازان بخش خصوصی لای منگنه سینمای دولتی و خصوصی و همچنین «سینمای خصوصی‌نما» در حال نابود شدن هستیم.

از یک طرف اسیر رقابت با سینمای دولتی هستیم که به راحتی برای بازی یک بازیگر در یک فیلم سینمایی بالغ بر 900 میلیون تومان دستمزد پرداخت کرده است و از سویی دیگر با تهیه‌کنندگانی که من آنها را خصوصی‌نما نام می‌گذارم، طرف هستیم که دغدغه‌شان اساسا تولید فیلم نیست و صرفا برای اینکه یک عکس یادگاری مثلا با ناصر ملک‌مطیعی بگیرند حاضرند دو میلیارد تومان هم در یک فیلم سرمایه‌گذاری کنند.

راست‌گفتار خاطرنشان کرد:حال تکلیف ما با بازیگری که 900 میلیون تومان دستمزد فیلم قبلی‌اش بوده و بضاعت پرداخت ما بیش از 30 میلیون تومان نیست، چیست؟

وی اضافه کرد: هرچند که مدیر برنامه آقای بهداد قیمت پیشنهادی خود را قبل از مطالعه فیلمنامه «سِفر کیمیا» پیشنهاد داد، پس چگونه می‌شود که حامد بهداد برای تله‌فیلمی که اخیرا بازی کرد 100 میلیون تومان دستمزد گرفت که اتفاقا از فیلمنامه آن هم خوشش آمده بود و یا برای بازی در فیلم حمید نعمت‌الله 210 میلیون تومان دستمزد گرفت؛ چرا فقط برای من نشانه گرفته است؟ ایشان با این کارش فقط می‌خواهد ترور شخصیت کند.

راست‌گفتار در ادامه گفت‌وگویی که با ایسنا داشت با اشاره به پروانه ساخت فیلم سینمایی «سِفر کیمیا» یادآور شد: با آقای عباس اکبری به عنوان تهیه‌کننده، برای این فیلم پروانه ساخت گرفتیم و قصد ساخت آن را داشتم اما به خاطر همین تقاضاهای امثال آقای بهداد مجبور به توقف کار شدیم. این درخواست‌ها کاملا ناعادلانه است.

این کارگردان در پایان همچنین تصریح کرد: این اختلاف‌های ناسالم این روزها در سینمای ایران باب شده است و عملا سینما به یک جایگاه دلال‌بازی تبدیل شده است و من فکر می‌کنم آقای بهداد هم گول دلال‌ها را خورده است؛ چرا که بیشتر اوقات زمانی که می‌خواهیم با بازیگر قرارداد ببندیم با دلال طرف می‌شویم.


ویدیو مرتبط :
حضور حامد بهداد در اولین روز تئاتر عشق من حامد بهداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ تند حامد بهداد به یک کارگردان



اخبار ,اخبار فرهنگی ,حامد بهداد

 

اخبار فرهنگی - پاسخ تند حامد بهداد به یک کارگردان

حامد بهداد درباره انتقادهایی که نسبت به درخواست دستمزد 180 میلیون تومانی‌اش مطرح شده است، گفت: می‌بایست دیه و تاوان صدبار مردن را برای شرکت دراین فیلم‌ها دریافت کرد.

در پی انتشار درخواست حامد بهداد برای دریافت دستمزد 180 میلیون تومانی برای بازی در یک فیلم سینمایی و اعتراض کارگردان، حامد بهداد در پاسخ، یادداشتی را منتشر کرد.

بهداد در این یادداشت که با نام «یه انسان کامل و «نان خامه‌ای»» نوشته، با اشاره به این گفته فیلمساز که «مگر دیه انسان کامل چه قدر است که دستمزد بازیگرش باشد» اظهار کرده است: «من حتی یک بار هم ایشان را زیارت نکرده‌ام. طبق روال حرفه‌ای پیشنهاد همکاری با ایشان را رد کردم، اما گویا نتیجه نامطلوب در پی سماجت، منجر به عصبیت خودشان گشته.»

این بازیگر سینما با اشاره به برخی فیلم‌های این فیلمساز از جمله «داماد خوش قدم»، «زنان ونوسی، مردان مریخی»،‌ «پسر تهرونی»، «عروس خوش‌قدم» و «نون خامه‌ای»، گفته است: «سوال اینجاست که اسامی این فیلم‌ها دقیقاً به کجای انسان کامل مربوط می شود که ایشان از آن دم می‌زند؟ می‌بایست دیه و تاوان صدبار مردن را برای شرکت دراین فیلم‌ها دریافت.»

وی در ادامه پاسخ خود اضافه کرده است: «اصولاً بازیگران، کارهای خوب را اصطلاحاً سفید امضا می‌کنند و کارهای ضعیف را به بهانه‌هایی رد می‌کنند. در کارنامه کاری بنده نقاط ضعیفی دیده می‌شود که میل ندارم به تعداد آن‌ها اضافه کنم. این درست که شیوه‌های مودبانه‌تری برای رد درخواست به فیلمسازانی چنین وجود دارد که نظر واقعی مرا درباره کار خویش بداند. پس از منظر مادی نظرم را عنوان می کنم تا به روحیه کاسبکارانه دوستان که جنبنده‌تر از بخش فرهنگی‌شان است برنخورد. نیز از همکاران بازیگر خواهشمندم در پس پرده مراعات، نسبت سینماکارانی مشابه، پنهان نمانند.»

بهداد هم‌چنین با پوزش از این‌فیلمساز و اینکه ممکن است این یادداشت باعث رنجش او شود،‌ بیان کرده است: «اینکه سایت‌های زرد سینمایی چنین خبر پیش پاافتاده‌ای را منتشر می‌کنند جای تعجب ندارد. این شغل ماست، اما جای تاسف است که رسانه ملی (تلویزیون) به خبری تا این حد نازل، دامن می‌زند و موضوع و مبلغ را جدی جلوه می‌دهد. جامعه لبریز از خشم و قضاوت است. شما کارشناس باشید. شایعه را شبیه گزارش، نمایش ندهید.»

اخبار فرهنگی - ایسنا