اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ جالب آیت الله طالقانی به جلال آل احمد


خاطره شمس آل احمد از دیدار با پسرعمویشان، آیت الله طالقانی به همراه برادرش جلال

خبرآنلاین: مرحوم شمس آل احمد در خاطره ای از آیت الله طالقانی که در مجله کیهان فرهنگی منتشر شده است، نگاه ایشان را به بی دین خوانده شدن جلال از طرف مردم بیان می کند. به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله طالقانی این خاطره را در ادامه می خوانید.

شمس آل احمد این خاطره را چنین عنوان می کند: «روزی با جلال در جاده شمیران می رفتیم، پایین تر از خیابان اسدی جلال متوجه سیدی در کنار خیابان شد. توقف کردیم. سید محمود طالقانی، پسرعمویمان بود. او را تا مرکز شهر رساندیم. در راه جلال از آقای طالقانی پرسید: شما هم ما را بی دین می دانید؟

آقای طالقانی عرض کرد: دوستان، مرا بی دین می دانند چون در مسجد هدایت در محله عرق خورها نماز می خوانم. همه می گویند او لامذهب است، به محل عرق خورها رفته و می خواهد که نماز خوان تربیت کند. اما من معتقدم که اگر در میان همین عرق خورها دو نفر پیدا شوند که نماز بخوانند من وظیفه ام را انجام داده ام. تو برو کارت خودت را بکن. تو در سفرنامه حج چیزهایی نوشته ای که من تنوانسته ام آنها را ببینم و برای همین دوبار دیگر به حج رفتم.»


ویدیو مرتبط :
گفتگوی متفاوت با مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش احمد خاتمی به پاسخ آیت الله هاشمی


عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: آنچه بنده درباره احتمال عدم‌تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چند عضو برجسته خبرگان بوده است.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات منتسب به یک منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه "وی هیچ بحثی درباره عدم کاندیداتوری مطرح نکرده است"، گفت: آنچه بنده درباره  احتمال عدم‌تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چند عضو برجسته مجلس خبرگان بوده است.

وی گفت: اظهارات آقای هاشمی مشکلی ایجاد نمی‌کند، ایشان می‌تواند از نظر قبلی‌اش برگردد و اختیار خودشان را دارند اما اینکه بخواهند نقل قول خودشان را رد کنند، خلاف واقعیت است چرا که این اظهارات بنده مستند بوده است.

خاتمی تصریح کرد: ایشان به‌عنوان عضو خبرگان رهبری، حق دارند هر تصمیمی درباره کاندیداتوری بگیرند، اما انکار قولی که بنده از ایشان نقل کردم، خلاف واقعیت است.