اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ تهران به خانم کلینتون



 

 

 

پاسخ به خانم کلینتون

 

محمود احمدی نژاد در دیدار با بشار اسد در سوریه از در راه بودن خاورمیانه یی جدید خبر داد و اعلام کرد موتورهای هواپیمای رژیم صهیونیستی و نظام استکباری از کار افتاده است.

به گزارش ایسنا او همچنین در سفرش به دمشق بشارت داد این نظام رو به سقوط است و تکاپوی آن به مانند دست و پازدن موجودی ضعیف و در حال احتضار است.البته این تنها بشارت احمدی نژاد در سوریه نبود. او در دیدار علمای اهل سنت، علوی شیعه و روحانیون دمشق نیز گفت؛ من به شما بشارت می دهم روز تحقق آرمان انبیای الهی نزدیک است. روزی که امام عصر(عج) به همراهی حضرت مسیح بیایند و یگانه پرستی و عدالت را بر همه جهان محقق کنند، نزدیک است. بدانید حرکت آخر، آغاز شده است و ان شاءالله با نابودی صهیونیست ها رسالت انبیا محقق خواهد شد.محمود احمدی نژاد صبح روز پنجشنبه برای انجام سفری دو روزه به سوریه، تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.وی پیش از ترک تهران به مقصد دمشق، درباره اهداف این سفر گفت؛ در این رایزنی ها تمامی موضوعات مهم منطقه یی و بین المللی هماهنگ و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ می شود. او اظهار کرد؛ در شرایطی که صهیونیست ها دائماً کشورها و ملت های اطراف فلسطین اشغالی را تهدید می کنند و قصد دارند فضای منطقه را به سمت تنش های جدی تر پیش ببرند لازم است ایران و سوریه برای مقابله با تهدیدهای احتمالی این رژیم، رایزنی های جدیدی را آغاز و تصمیم های جدیدی اتخاذ کنند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد؛ رژیم صهیونیستی و حامیان اصلی این رژیم جعلی در منطقه به سرعت به بن بست کامل نزدیک می شوند.همچنین در جریان سفر محمود احمدی نژاد به دمشق، موافقتنامه لغو روادید سیاسی، خدمت و عادی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه به امضا رسید.

همچنین در نشست خبری مشترک بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با محمود احمدی نژاد، به گفته اسد پرونده هسته یی ایران از موضوعات مورد مذاکره آنها بوده است. در این نشست احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا بین سوریه، ترکیه و ایران توافقنامه هایی در آینده صورت خواهد گرفت، گفت؛ ما هم می خواهیم توصیه آن خانم را اجرا کنیم. گفتند فاصله خود را حفظ کنید. اصلاً فاصله یی نیست که بخواهیم فاصله را حفظ کنیم. ما یک ضرب المثلی در فارسی داریم که وقتی کسی حرف بیجا می زند و خارج از قد و قواره خودش صحبت می کند، به او می گوییم «یک کلام از مادر عروس». فکر می کنیم اگر ایشان می خواهد کاری انجام دهد خوب است که برای مردم امریکا انجام دهد. کسی ایشان را دعوت نکرده که بیاید راجع به مسائل منطقه اظهارنظر کند.احمدی نژاد افزود؛ ما توصیه می کنیم جمع و جور کنند و بروند.همچنین به گزارش ایلنا احمدی نژاد با بیان اینکه قدرت های زورگو آرزوی تشکیل خاورمیانه بزرگ را تحت سلطه صهیونیست ها و مستکبران به گور خواهند برد، اظهار داشت؛ البته خاورمیانه جدیدی در راه است؛ خاورمیانه یی که در آن صهیونیست ها و مستکبران جایی ندارند. تشکیل چنین خاورمیانه یی آرزوی ملت های منطقه است و به لطف خدا محقق خواهد شد.در همین ارتباط به گزارش دویچه وله یک روز پیش از دیدار احمدی نژاد و اسد، هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا خواستار آن شد که سوریه به سوی قطع مناسبات خود با ایران گام بردارد.

مناسبات دیپلماتیک واشنگتن و دمشق از سال ۲۰۰۵ میلادی به این سو قطع شده بود. اما هفته گذشته امریکا سفیر جدید خود را در دمشق معرفی کرد. در خبری دیگر احمدی نژاد با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز طی سفرش به دمشق دیدار کرد.گفتنی است احمدی نژاد با پایان سفر دوروزه به سوریه شب گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی خود از این سفر گفت؛ روابط ایران و سوریه روابط بسیار ممتازی است. در این سفر نیز پیگیری، تحکیم و گسترش روابط در دستور کار مدیران دو کشور بوده است. به گزارش ایسنا وی به امضای توافقنامه لغو روادید بین ایران و سوریه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت؛ با امضای این موافقتنامه مردم ایران و سوریه می توانند به سهولت بین دو کشور مسافرت کنند و این موافقتنامه بستر خوبی برای توسعه و گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. وی گفت؛ در این سفر ضمن اینکه مناسبات دو کشور را مورد ارزیابی قرار دادیم در خصوص شرایطی که در منطقه نیز وجود دارد به بحث و تبادل نظر پرداختیم. ایران و سوریه و مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان برای هر شرایطی آماده هستند. احمدی نژاد بیان داشت؛ این مساله که رژیم صهیونیستی هر روز سوریه و لبنان را تهدید می کند و شخصیت ها و مسوولان آنها را تهدید به ترور می کند باید پایان پذیرد و حقوق ملت ها تامین شود. تعمیق مقاومت تنظیم شد و ان شاءالله مراحل عملیاتی خود را به سرعت آغاز خواهد کرد. فضای بین سوریه و ایران برادرانه و سرشار از اعتماد و احساس همراهی و درک متقابل است و این فضا باید تقویت می شد که در این سفر این اتفاق افتاد.


ویدیو مرتبط :
شکایت خانم کلینتون از زایمان های مکرر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ لاریجانی به کلینتون



 

 

 

پاسخ لاریجانی به کلینتون

 

پاسخ لاریجانی به کلینتون:

راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم

تهران ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به خیال رخنه در صفوف علاقه‌مندان انقلاب اسلامی هر زمان رندانه بابی را مفتوح و از مذاکرات سخن می‌گوید، تصریح کرد: ما راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه و در نخستین جلسه علنی مجلس پس از تعطیلات تابستانی در سخنانی اظهار داشت: قیل و قالهای زیاده از حد آمریکا و صهیونیست‌ها پس از صدور قطعنامه نشانگر فکری است بی اساس و تصوری واهی است.

وی افزود: این یک رسوایی برای آمریکا است که ریاکارانه سخن از مذاکره پس از صدور قطعنامه می‌ گوید.

رییس مجلس تصریح کرد که همگان باید کید آنان را بشناسند و با وحدت کلمه و با پایداری و استقامت سرود شورانگیز مقاومت سردهند و در بازی شطرنج دشمن قرار نگیرند.

لاریجانی ادامه داد: ملت رشید و فهیم ایران درک عمیقی از رفتارهای استکبار دارد و به خوبی می‌داند آمریکا در ادوار مختلف در جلوی منافع ایرانیان سنگ اندازی کرده است.

وی با یادآوری سالگرد 28 مرداد 1332 گفت: در آستانه 28 مرداد قرار داریم. جدای از خیانت توده‌ای های نفتی و اشتباه مصدق در انحلال مجلس و رفراندوم برای آن که مسیر کودتا را باز کرد، سفارت آمریکا با همکاری انگلیس پخش پول در بین اوباش، چند دهه سلطه استعماری خود را بر ملت ایران برقرار کرد.

وی یادآور شد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی نیز به هر طریق که توانست خود را در مقابل ملت ایران قرار داد، از تجزیه طلبی تا کودتا، جنگ تحمیلی و امروز ماجراجویی موضوع هسته‌ای ایران.

رییس مجلس افزود: این کارنامه سیاه آمریکا در مقابل ایرانیان است، بنابراین نباید ساده لوحانه با چنین سیاست‌های مزورانه روبه رو شد.

لاریجانی یادآور شد: حال هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه منت می‌گذارد که حاضر است در افغانستان با ایران مذاکره کند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما در افغانستان خیانت کردید، ما با اصل و فرع تجاوز آمریکا و ناتو در افغانستان و ظلم بر ملت افغان مخالف هستیم. ما راه مشترکی با شما نداریم که مذاکره کنیم.

لاریجانی تصریح کرد که اینجا است که معنای سخن رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته دقیقا فهم می‌شود که فرمودند در پس این دست‌های دراز شده مخملی ماهیت چدنی آن دیده می‌شود.

وی حرکت مجلس شورای اسلامی در مصوبه اخیر الزام دولت در مقابله به مثل را تحسین برانگیز و به موقع اعلام کرد.

رییس مجلس ادامه داد: آمریکا باید بداند که مجلس شورای اسلامی با دقت رفتارهای آنان را رصد می‌کند و آنها تصور نکنند با القای الفاظ متفاوت می‌توانند بار خیانت خود به ملت ایران را سبک کنند.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز آنچه بیش از هر زمان دیگری برای دست اندرکاران انقلاب با اهمیت است تمرکز بر توسعه کشور و برطرف کردن مشکلات اقتصادی ملت است که دشمن مقصد خویش را در مشکل آفرینی در این بخش قرار داده است.

لاریجانی تاکید کرد که در این زمینه مجلس، دولت و قوه قضاییه با مشورت و رایزنی در سطوح مختلف باید زمینه فراخ و آسان برای سرمایه‌گذاری و تولید را فراهم کنند و از واردات بی‌رویه پرهیز کنند.

وی یادآور شد: با این سخت گیری، تحریم‌ها به فرصت استقلال اقتصادی کشور تبدیل می‌شود و استقامت ملی در پناه چنین سیاسی محقق می‌شود.

لاریجانی همچنین بر ضرورت پرهیز از امور اختلافی جزئی و پرهیز از طرح مباحث بی‌خاصیت و انحرافی تاکید کرد و از همه خواست تا مسیر وحدت ملی کشور و همگرایی مسوولان در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و قانون را مهیا کنند.

وی با بیان این که قانون تعریف مشخصی دارد، گفت: آنچه مجلس شورای اسلامی مصوب کند و مسیر تایید آن در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام طی شود، قانون است .

رییس مجلس همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی این مبنایی روشن را مبنای همگرایی و وحدت می‌داند و ان شاء الله با صدر و دور اندیشی سالک این طریق خواهد بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بیان ویژگی‌های این ماه، از خداوند تبارک و تعالی خواست حیات فردی و اجتماعی ملت عزیز را در این ماه پربرکت سرشار از عنایات ربانی خویش نماید و قلوب ملت را به یکدیگر نزدیک و فکر و فسون ایادی شیطان اکبر و اصغر را خنثی کند.

سخنان لاریجانی با فریادهای احسنت، احسنت و مرگ بر آمریکا نمایندگان مجلس همراه بود...../تحلیل:عصرایران