اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاتک صدا وسیما به سریال‌های ماهواره‌ای


گفته می شود شبکه مزبور با هدف جذب مخاطب کشورهای اروپای غربی و آمریکای لاتین و به صورت پخش سریال و فیلم کار خود را آغاز خواهد کرد.

معاونت برون مرزی صدا و سیما شبکه تلویزیونی اسپانیولی زبان راه اندازی می کند.

پس از راه اندازی شبکه های انگلیسی و عربی زبان توسط صدا و سیما که در آخرین مورد آن می توان به شبکه آی فیلم برای کشورهای عربی زبان اشاره کرد معاونت برون مرزی این سازمان با خرید دفتری در مادرید اقدامات اولیه برای راه اندازی شبکه اسپانیولی زبان را انجام داده است.

بنا بر این گزارش یک منبع مطلع در گفت و گو با "سیاست نامه" از اختصاص بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار برای این شبکه خبر داد.

گفته می شود شبکه مزبور با هدف جذب مخاطب کشورهای اروپای غربی و آمریکای لاتین و به صورت پخش سریال و فیلم کار خود را آغاز خواهد کرد.

به نظر می رسد این اقدام صدا و سیما عکس العملی در برابر گسترش سریالها و فیلمهای آمریکای لاتین در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان باشد که با فرهنگی مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی سالهاست خانواده ایرانی را مخاطب قرار داده است.

هر چند این اقدام صداوسیما در راه اندازی شبکه های برون مرزی در خور تحسین است ولی امید می رود که در کنار این اقدامات مثبت، شتاب فزاینده ای در بهبود برنامه های داخل مرزی هم صورت پذیرد تا مخاطب ایرانی بتواند خوراک مورد نظر خود را از رسانه های داخلی دریافت کند.




ویدیو مرتبط :
دزدی صدا وسیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترانه خوان سریال ستایش در ماهواره ها/ فهرستی ازمدیران دو تابعیتی/ رمزغیبت احمدی نژاد در اجلاس نماز و...



 

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛

ترانه خوان سریال ستایش در ماهواره ها/ فهرستی ازمدیران دو تابعیتی/ رمزغیبت احمدی نژاد در اجلاس نماز و...

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خورند که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*خبرنگار صدا و سیما در آمریکا در اوج تحولات وال استریت گزارش های خود را قطع کرده است. گفته می شود وی هم اکنون در تهران به سر می برد.خبرنگار اعزامی صدا و سیما به لیبی هم هفته گذشته به تهران بازگردانده شد تا آخرین تحولات لیبی را از الجزیره و العربیه و رسانه های غربی دریافت نماییم.

*اسامی تعدادی از مدیران دولتی به ویژه خودروسازی که دارای تابعیت دو گانه هستند در اختیار مشرق قرار دارد.مشرق آمادگی دارد این اسامی را در اختیار نهاد های نظارتی قرار دهد.

*غیبت دکتر احمدی نژاد در اجلاس نماز با واکنش های منفی حاضران مواجه شد. برخی می گفتند ای کاش آقای احمدی نژاد که روز قبل در مراسم بزرگداشت حافظ در شیراز حضور داشت، فرصتی هم برای حضور در استان همجوار یعنی بوشهر می گذاشتند و توفیق حضور در اجلاس سالیانه نماز پیدا می کردند. گفته می شود راز غیبت احمدی نژاد را باید از آقای قرائتی پرسید.

*یک بازیگر زن سینما برای حضور در یک سریال تلویزیونی که درباره تمدن ایرانی است مبلغ 300 میلیون طلب کرده و قرار داد وی در آستانه نهایی شدن است.

* اخیرا برای یکی از مسوولان ستاد موسوی در فارس مجوز نشریه صادر شده است.وی در جلسات اخیر حزب مشارکت که به ریاست استاندار اسبق فارس برگزار می شود حضور فعال دارد.

*نمایش مستندی از صدا و سیما درباره زندگی ملکه انگلیس و مفاسد دربار، مقامات انگلیسی را سخت به تکاپو و رایزنی انداخته است. امیدواریم مدیران صدا و سیما از این ظرفیت های رسانه ای استفاده بیشتری ببرند.

*جریان انحرافی سعی دارد به بهانه پرونده فساد مالی، برخی مدیران بانک ها که اصولگرا و پاک دست هستند را تغییر دهد.

* دانشگاه فرهنگیان بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. گفته می شود علاوه بر دکتر احمدی نژاد که تمایل دارد رئیس هیات امنای این دانشگاه را برعهده بگیرد، برخی اعضای کابینه نیز به دنبال عضویت در هیات امنای این دانشگاه هستند.

*در جلسه اخیر ملی- مذهبی ها که به مناسبت انتخابات مجلس برگزار شد، فردی به نام فرشادی گفته است ما اگر برای انتخابات کاندیدا معرفی کنیم آبروی خود را برده ایم چرا که هیچ شانسی برای پیروزی نداریم. در این جلسه افراد دیگری به نام های حجازی، موسویان و ازدوجینی صحبت کردند که روح حاکم بر سخنرانان جلسه همراه با یاس و ناامیدی بود.

*مسوولان صدا و سیما در حالی از امیر گلاب برای ترانه خوانی در سریال ستایش دعوت به عمل آوردند که وی سابقه حضور در شبکه های ماهواره ای و اجرای کلیپ های فساد انگیز دارد. معلوم نیست این انتخاب ها بر اساس چه ضابطه ای انجام می شود.

* شنیده ایم که یکی از سرکردگان انرژی درمانی که به 11 سال زندان محکوم شده بود با سپردن وثیقه به مرخصی رفته و سپس از کشور خارج شده است.

* مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس حزب توده در شهرک بنفشه کرج برگزار شد. دعوت کننده این مراسم زنی مقیم سوئد بود که برای برگزاری این مراسم 45 روز را در ایران اقامت داشت. در این مراسم حاضران تاکید کردند نظر حزب توده حمایت از جنبش سبز است. در این مراسم 30 نفره پروانه پاییز، محمد علی عمویی، رسول مهربان،بهمن حمیدی و مسعود آشوری مقالات خود را خوانده و اظهار نظر کردند.

*شنیده ایم رسولی استاندار سابق خراسان که در بنیاد باران مسوولیت دارد خود را برای کاندیداتوری از مشهد آماده کرده است.

*یکی ازسرکردگان گروهک انحرافی گنابادی به جرم ارتباط با یکی از سفارتخانه های غربی که سابقه ای طولانی در جاسوسی دارد، بازداشت شده است..../تحلیل:مشرق