اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وکیل رئیس فرقه عرفان حلقه: موکلم توبه کرد


سید محمود علیزاده‌طباطبایی درباره پرونده محمد‌علی طاهری رئیس فرقه عرفان حلقه و اینکه آیا پرونده وی، پس از نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور به دادگاه بازگشته است یا خیر اظهار کرد: حکم موکلم در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه بازگشته است.

خبرگزاری تسنیم: سید محمود علیزاده‌طباطبایی درباره پرونده محمد‌علی طاهری رئیس فرقه عرفان حلقه و اینکه آیا پرونده وی، پس از نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور به دادگاه بازگشته است یا خیر اظهار کرد: حکم موکلم در دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه بازگشته است.

وی گفت: دیوان عالی کشور، عین لایحه‌ای که نوشته بودم، پذیرفته مبنی بر اینکه اولاً در جایی که قانون وجود ندارد، نمی‌توان به فتوا استناد کرد و ثانیاً قانونی که مورد استناد قرار گرفته، مصوب سال 92 است در حالی که اعمال موکلم در دهه 80 انجام شده و مشمول این قانون نمی‌شود.

وکیل مدافع طاهری اضافه کرد: بر این اساس، دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و نقص در تحقیقات گرفته است. در پرونده طاهری آمده بود که وی باعث نارضایتی و شکایت عده زیادی شده و این افراد در فرادرمانی آسیب دیدند که دیوان عالی کشور گفته شکایت این افراد در پرونده وجود ندارد ضمن اینکه از دادگاه خواسته این موارد را بررسی کند و پزشکی قانونی درباره آن نظر بدهد مبنی بر اینکه، افراد مورد ادعا آسیب دیدند یا خیر و میزان آسیب‌دیدگی چه مقدار است؟ بنابراین دیوان از دادگاه خواستار برطرف کردن این نقایص شده است.

علیزاده‌طباطبایی گفت: بر این اساس، به طور قطع و یقین، دیگر حکم اعدام از پرونده طاهری منتفی شده و مجازات سایر اتهامات باقی مانده که دیوان از دادگاه خواسته درباره آن تحقیق شود، بسیار جزئی‌ است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه می‌تواند مجدداً حکم اعدام صادر کند یا خیر گفت: نمی‌تواند صادر کند زیرا اتهامی نیست که بتوان برای آن حکم اعدام صادر کرد. به استناد ماده 286 قانون مجازات که سال 92 به تصویب رسیده، اگر کسی مرتکب فساد گسترده شود حتی  در حد  نشر اکاذیب به صورت گسترده، مفسد فی الارض و مجازاتش اعدام است.

وکیل مدافع رئیس فرقه عرفان حلقه ادامه داد: دادگاه در این پرونده استدلال کرده که طاهری به صورت گسترده جوانان را منحرف کرده است اما دیوان می‌گوید به فرض اینکه این عمل را در دهه 80 انجام داده باشد، در این دهه، این عمل جرم انگاری نشده بود بنابراین از دادگاه خواسته مشخص کند که موکل در دهه 80، مرتکب چه جرمی شده و مجازاتش چیست؟ دیوان در حکم خود عنوان کرده که دادگاه تحقیق و مشخص کند که چه کسانی در بحث فرادرمانی آسیب دیده‌اند؟همچنین در این پرونده به موضوع گرایش موکل به گروه‌های چپ در اوایل انقلاب اشاره شده بود که دیوان از دادگاه خواسته مشخص کند، موکل چه جرمی در اوایل انقلاب مرتکب شده است. حتی اگر به فرض وجود چنین موضوعی؛ از قضیه 35 الی 36 سال می‌گذرد و آن زمان هم طرفداری از گروهی، جرم نبوده است و صرف طرفداری هم نمی‌تواند جرم باشد.

علیزاده طباطبایی افزود: مهمتر از همه اینها این است که موکلم متنبه شده و می‌خواهد سرش را پایین انداخته و زندگی کند. موکلم در دادگاه نیز این موضوع را اعلام کرد و گفت که در زمان دولت احمدی‌نژاد این فعالیت‌ها را انجام داده و دیدگاه و تفکراتش را با مجوز وزارت ارشاد همان دولت، چاپ کرده کرده است. طاهری در دادگاه اظهار کرد که اگر این مسائل مشکل داشت، اجازه نمی‌دادید ضمن اینکه حالا که می‌گویید این فعالیت‌ها مشکل داشته، توبه می‌کنم و می‌خواهم زندگی کنم.

وکیل طاهری با بیان اینکه پنج سال حبس موکلش 18 بهمن ماه امسال پایان می‌یابد ابراز امیدواری کرد، دادگاه مجدداً قرار بازداشت صادر نکند.

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی و حکم وی را صادر کرد.

حکم صادره با اعتراض وی به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت، دیوان به حکم صادره نقص گرفت.


ویدیو مرتبط :
پاسخ به اظهارات وکیل رئیس فرقه انحرافی عرفان حلقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده یک عضو فرقه «عرفان حلقه» روی میز قاضی



مظنون اصلی به اتهام آدم‌ربایی و سرقت تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفت

 یکی از اعضای فرقه عرفان حلقه خواهر ناتنی‌اش را ربود و به کمپ ترک اعتیاد برد. زن ربوده شده ٥٦روز در کمپ ترک اعتیاد حبس بود تا سرانجام همسرش او را پیدا کرد.


این پرونده با شکایت زن جوان از خواهر ناتنی و دایی‌اش در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران گشوده شد. شاکی پرونده که باور نداشت قربانی سناریوی هولناک خواهرش شده باشد، حرف‌های تکان‌دهنده‌ای داشت و به بازپرس حسین‌پور گفت: «٢ ماه قبل همسرم به مسافرت رفت و به همین خاطر من میهمان خانه خواهر ناتنی‌ام واقع در محله نارمک شدم تا در خانه‌مان تنها نمانم. چند روز از حضور من در خانه آنها گذشت تا این‌که متوجه رفتارهای مرموز و صحبت‌های پنهانی خواهر و دایی‌ام با یکدیگر شدم.

 

تا این‌که یک شب بعد از خوردن شام به خواب عمیقی فرو رفتم. صبح با حالت کسلی و سرگیجه از خواب بیدار شدم، همان موقع خواهرم به سراغم آمد و ادعا کرد می‌خواهد به کلاس عرفان حلقه برود و از من نیز خواست همراه با او به این کلاس بروم. به خاطر این‌که می‌دانستم این کلاس‌ها به صورت مخفیانه برگزار می‌شود و یکی از فرقه‌های انحرافی است برای شرکت در این کلاس مقاومت کردم، اما خواهرم بیش از حد اصرار کرد و با زور من را از خانه بیرون برد. هنوز به خاطر غذای دیشب گیج بودم که سوار خودروی دایی‌ام به سمت محل برگزاری کلاس فرقه عرفان حلقه رفتیم. دایی‌ام از کوچه‌های فرعی حرکت می‌کرد که مقابل یک سوپرمارکت توقف کرد.

 

سپس با ٣ قوطی آبمیوه بازگشت و من هم مثل خودشان آبمیوه‌ام را خوردم. بعد از خوردن نوشیدنی دیگر متوجه چیزی نشدم و وقتی چشمانم را باز کردم متوجه شدم در یک اتاق با چند زن معتاد حبس شده‌ام. وقتی پرس‌وجو کردم فهمیدم این مکان یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در اطراف کرج است. همان موقع بود که علت بی‌حالی و گیجی‌ام را فهمیدم؛ خواهرم در داخل شام و آبمیوه من داروی خواب‌آور ریخته بود تا با همدستی دایی‌ام من را به کمپ ترک اعتیاد بیاورد. آن‌جا امکان دسترسی به تلفن را نداشتم و هیچ‌کس از اعضای خانواده‌ام نمی‌دانستند چه بر سر من آمده است.

 

همسرم نیز بعد از بازگشت از سفرش وقتی به خانه خواهرم می‌رود تا من را با خودش به خانه خودمان ببرد، او ادعا می‌کند من با آنها دعوا کرده‌ام و چند روز قبل آنها را ترک کرده‌ام. همسرم نیز با تشکیل پرونده فقدانی در دادسرای جنایی پایتخت از پلیس درخواست کرده بود تا مرا پیدا کنند. هیچ‌کس نمی‌دانست من در چه شرایط سختی قرار گرفته بودم. خیلی روزهای سختی بود، بی‌گناه به دام بازی خواهر ناتنی و دایی‌ام افتاده بودم تا این‌که نزدیک به ٢ ماه اسارت در این کمپ ترک اعتیاد توانستم یکی از کارگران آن‌جا را راضی کنم تا تلفنش را در اختیارم قرار دهد.

 

او هم که دلش به حالم سوخته بود و فهمیده بود من با معتادان این کمپ فرق دارم تلفن‌همراه و آدرس کمپ را در اختیارم گذاشت. همان لحظه با شوهرم تماس گرفتم و او را در جریان ربودن و نگهداری‌ام در کمپ قرار دادم. همین موضوع کافی بود تا همسرم به کمک ماموران من را از این اسارتگاه نجات دهند. سرانجام بعد از ٥٦ روز به خانه‌مان بازگشتم و در کمال ناباوری متوجه شدم طلا و جواهراتم از داخل گاوصندوق به سرقت رفته است. همان موقع بود که دلیل سناریوی ربودنم را فهمیدم. خواهر ناتنی‌ام در این مدت با کلید خانه‌مان که در کیفم بود وارد خانه ما شده و طلا‌هایم را سرقت کرده است. آنها آدم‌ربا و سارق هستند و من از آنها شکایت دارم.»


با شکایت این زن جوان، تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده و رازگشایی از پرونده آدم‌ربایی و سرقت یکی از اعضای فرقه انحرافی عرفان حلقه در دادسرای جنایی پایتخت آغاز شد.

 

 اخبار حوادث  - شهروند