اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی: دیوان عالی هنوز به درخواست اعاده دادرسی پاسخ نداده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,  محمدرضا رحیمی

وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی گفت: دیوان عالی کشور هنوز پاسخ درخواست اعاده دادرسی ما را نداده است.

محمدرضا نادری در گفت‌و‌گو با  ایسنا ، گفت: با اینکه بیش از یک سال از دوران حبس موکلم می گذرد هنوز دیوان عالی کشور به درخواست اعاده دادرسی ما پاسخی نداده و به نظرم همین عدم پاسخگویی نشانه‌ای از رد شدن درخواست اعاده دادرسی است.

وی درباره شرایط استفاده از آزادی مشروط در پرونده موکلش گفت: برای استفاده از آزادی مشروط باید نصف محکومیت حبس سپری شود، اما فعلاً یک سال از پنج سال حبس موکلم سپری شده است.

نادری درباره اینکه آیا موکلش مشمول بخشنامه مرخصی‌های ویژه نوروز رئیس قوه قضائیه می‌شود؟ گفت: موکلم مشمول این بخشنامه می‌شود و فکر نمی‌کنم در این راستا مشکلی وجود داشته باشد و می‌تواند طبق بخشنامه صادره از مرخصی نوروزی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه اول بهمن 93 خبر اعلام نظر دیوان عالی کشور نسبت به حکم صادره از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران درباره محمدرضا رحیمی منتشر شد و بر این اساس مشخص شد که معاون اول دولت احمدی نژاد نهایتا به پنج سال و 91 روز حبس و پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

شعبه 11 دیوان عالی کشور با وارد ندانستن اتهام «تشکیل یا رهبری شبکه چند نفری برای ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری»، اتهامات محمدرضا رحیمی را اخذ رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان کرده است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران 26 بهمن ماه سال 93 اعلام کرد: با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رئیس جمهور دایر بر تحمل 5 سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر کرد.

بر این اساس ماموران در تاریخ 26 بهمن 93 با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.

14 بهمن ماه 93 نیز نادری وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی به ایسنا گفته بود که درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره درباره موکلش را به دیوان عالی کشور ارائه داده است.


 اخبار سیاسی  - ایسنا     


ویدیو مرتبط :
پاسخ همسر شهید مدافع حرم به درخواست بیشرمانه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام‌ نظر دیوان عالی درباره پرونده «محمدرضا رحیمی»



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده محمدرضا رحیمی

 

اخبار سیاسی - اعلام‌ نظر دیوان عالی درباره پرونده «محمدرضا رحیمی»

دادستانی تهران شنبه چهاردهم دی ماه سال ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: بخش‌هایی از حکم پرونده «محمدرضا رحیمی» از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده محمدرضا رحیمی هفته آینده از دیوان عالی کشور به دادگاه کیفری استان تهران اعاده می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از حکم صادره از سوی دادگاه بدوی درباره این پرونده از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است که البته نمی‌توانم جزییات آن را بیان کنم، اما اگر سخنگوی قوه قضاییه نشست خبری داشته باشد، در صورت صلاحدید آن را اعلام می‌کند.

دادستانی تهران شنبه چهاردهم دی ماه سال ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری دوازدهم اسفندماه سال گذشته در پاسخ به سئوالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است، اما از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.

وی در نشست خبری روز دوشنبه - 10 شهریور ماه - سال جاری با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که از بیان جزییات حکم تا زمانی که قطعی نشده، معذورم، ولی در حکم مربوط به این پرونده حبس و جزای نقدی وجود دارد.

پس از ابلاغ رای دادگاه، محمدرضا رحیمی در فرصت قانونی به رای صادره اعتراض کرد.
اخبار سیاسی - ایسنا