اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ولایتی:جهان اسلام به جز ما کسی را ندارد



ولایتی: اخوان المسلمین از نظر عقیدتی از همه گروه ها به ما نزدیکتر است/ جهان اسلام به جز ما کسی را ندارد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ما با اخوان المسلمین دوست هستیم و به آنها کمک می کنیم و در بین گروه های اسلامی اخوان المسلمین از نظر عقیدتی از همه به ما نزدیکتر هستند.

 

اخوان المسلمین,گروه های اسلامی اخوان المسلمین,ولایتی

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی  قبل از ظهرچهارشنبه در همایش حوزه و بیداری اسلامی که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد اظهار کرد:  امروز استکبار،  کشور سوریه را که در واقع حلقه طلایی زنجیره مقاومت است هدف قرار داده و در ابتدا نیز قصد داشت با نام بهار عربی حکومت این کشور را ساقط  کند اما با حمایت های اسرائیل و عربستان سعودی اتفاقات به صورت دیگر شکل گرفت.

وی افزود: استکبار وقتی در جنگ رو در رو با ارتش سوریه و همچنین نیروهای تحت عنوان مقاومت جیش شعبی نتوانست کاری را انجام دهد با انفجار و قتل های کور وضعیت سوریه را نا آرام نشان داد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینكه حوزه علمیه و علماء اسلام در بیداری اسلامی در طول تاریخ ایران و جهان اسلام نقش برجسته ای داشته اند، افزود: ادامه بیداری اسلامی جز با اتصال به علما و حوزه علمیه امکان ندارد و جدایی این دو از یکدیگر به گونه ای است که گویی درخت از ریشه خشک می شود.

ولایتی بیان کرد: اولین کسی که مبارزه منفی را در جهان پایه گذاری کرد عالم اسلامی، مرحوم میرزای شیرازی بود و اگر بخواهیم تمام تلاش علما و حوزه علمیه را در بیداری اسلامی بگوییم فهرست طولانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه ایران در حمایت و بیداری مسلمانان جهان تصریح کرد: امروز هیچ کشوری نیست که اینطور کامل از الفبای اسلامی استفاده کند و امروز زبان فارسی زبان دوم جهان اسلام به حساب می آید.

ولایتی افزود: امروز جهان اسلام بجز ایران کسی را ندارد و حکومتی پا برجاتر از جمهوری اسلامی ایران نیز در بین کشورهای اسلامی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه اسبق ایران با اشاره به توطئه های دشمنان بر ضد جهان اسلام بیان کرد: دشمنان قصد دارند جهان اسلام را تجزیه و به اجزاء کوچک و غیر قدرتمند تبدیل کنند.

وی افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند مربوط به ایران تنها نیست بلکه ما باید کاری بکنیم که نه تنها نیازهای خودمان را تامین می کنیم بلکه بتوانیم تکیه گاهی برای دیگر اعضای جهان اسلام باشیم.

ولایتی همچنین با اشاره به نقش وهابی ها در توطئه گری بر ضد مسلمانان جهان به ویژه شیعیان گفت: وهابی ها همانقدر با اخوان المسلمین مخالفند که با جمهوری اسلامی ایران و شیعیان مخالف هستند.

وی در پاسخ به سئوالی که در باره موضوع نامه ای که چندی قبل از جانب تعدادی برای رئیس جمهور مصر نوشته و ارسال شد بیان کرد: مدتی قبل تعدادی از ضد انقلابیان لندن نشین برای محمد مرسی رئیس جمهور مصر نامه ای نوشتند و وی را از حرکت در مسیر جمهوری اسلامی ایران و تشکیل یک حکومت اسلامی منع کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: بعد از نامه  ضد انقلابیان به رئیس جمهور مصر تعدادی از روشنفكران ایرانی هم نامه ای به محمد مرسی نوشتند، این نامه که بنده هم یکی از امضاء کنندگان آن بودم در واقع پاسخی بود به نامه منافقان لندن نشینی که داعیه روشنفکری دارند.

وی همچنین با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از همه گروه های اسلامی بدون در نظر گرفتن شیعه یا سنی بودن آنان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مبارزان اهل تسنن هم حمایت می کند.

ولایتی اظهار کرد: امروز یکی از دلایل دشمنی غرب با ایران اسلامی حمایت ایران از فلسطینیانی است که اکثریتشان سنی هستند.

وی افزود: آمریکایی ها برای ما پیام فرستادند که شما برنامه صلح فلسطین را بپذیرید، مشکل ما با شما حل خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به حمایت ایران از مردم بوسنی در زمان قتل عام مسلمانان به دست صرب ها تصریح کرد: اغلب مسلمانان بوسنی نیز اهل تسنن هستند اما جمهوری اسلامی آن همه امکانات دفاعی را برای آنها فرستاد.

وی افزود: ما با اخوان المسلمین هم دوست هستیم و به آنها کمک می کنیم و در بین گروه های اسلامی اخوان المسلمین از نظر عقیدتی از همه به ما نزدیکتر هستند.

ولایتی در قسمتی از سخنانش با اشاره به بحث بیداری انسانی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در 14 بهمن ماه 89 فرمودند این بیداری، اسلامی است و اسم گذاری تصنعی از جانب برخی ها مشکلی را حل نمی کند.

عضو ائتلاف سه گانه همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با انگیزه اش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بیان کرد: شاید هیچ وقت مثل امروز ضرورت نداشت که انسان هر کاری که از دستش بر می آید برای این کشور انجام بدهد و البته این جز در سایه اسلام و حمایت و تابعیت از ولایت فقیه امکان پدیر نیست.

وی افزود: هر کسی که فکر می کند می تواند کمکی بکند و نیاید مسئول است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ ندادن ولایتی مقابل جلیلی ....... هنر دیپلماسیتون در آنجا چه شد؟ ولایتی جوابی نداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعامل و همكاری علمای اسلام و مسیحیت برای ایجاد شرایط عادلانه در جهان



 

 

تعامل و همكاری علمای اسلام و مسیحیت برای ایجاد شرایط عادلانه در جهان

 

رییس جمهور هنگام دریافت پیام پاپ مطرح كرد:

تعامل و همكاری علمای اسلام و مسیحیت برای ایجاد شرایط عادلانه در جهان

تهران- رییس جمهوری گفت: علمای اسلام و مسیحیت می‌توانند دست در دست هم و با تعامل و همكاری شرایط جهان را به نفع عدالت و ظهور مصلحان آماده كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار كاردینال ژان‌لویی فوران رییس‌شورای پاپی واتیكان با اشاره به نقش دین در زندگی انسان افزود: سعادت بشریت در تبعیت از تعلیمات انبیای الهی است و همه مشكلات بشر به خاطر دوری از این تعلیمات است.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه دین در متن زندگی قرار دارد، گفت: امروز زمان آن است كه علمای دینی قیام كرده و با سرنگون كردن بت‌های مادی، حقیقت دین را آنگونه كه پیامبران الهی گفته‌اند،‌ در جهان منتشر كنند.

رییس شورای پاپی واتیكان نیز در این دیدار پیام پاپ رهبر كاتولیك‌های جهان را تقدیم دكتر احمدی‌نژاد كرد و گفت: مسیحیان و مسلمانان به عنوان انسان‌های دیندار باید با رفتارهای خود برای ملت‌های جهان الگو و اسوه باشند...../تحلیل:عصرایران