اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقفه سه ماهه در توزیع ایران‌چك/آغاز توزیع ایران‌چك در آینده‌ نزدیك



جمع آوری ایران چک ها , وقفه در توزیع ایران چک

 

در حالی كه مراجعه به شعب بانكی حاكی از كمبود ایران‌چك و پول‌های درشت است دبیر كل بانك مركزی تصریح كرد كه كمبودی نیست و در آینده نزدیك توزیع ایران‌چك شروع می‌شود. در عین حال وی گفت: در مدت سه ماهه امسال بعد از نامه رییس مجلس ایران مبنی بر غیرقانونی بون ایران‌چك، ایران‌چكی توزیع نكردیم كه از نظر قانونی تكلیف ما مشخص شود.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد مسئله كمبود ایران‌چك و پول‌های درشت در شعب بانكی كه چند روزی است مشتریان بانكی را با مشكلاتی مواجه كرده است، گفت: براساس مصوبه مجلس در حال هماهنگی هستیم كه توزیع و انتشار ایران‌چك با نظر هیات نظارت اندوخته انجام شود و این مشكل به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قرار است ایران‌چك‌های جدیدی وارد بازار شود؟ عنوان كرد: ایران‌چك‌ها همان ایران‌چك‌های قبلی است. چون مصوبه مجلس به ما اعلام كرده كه طبق روال فعلی عمل شود. یعنی شیوه گذشته ادامه پیدا می‌كند.

وی در مورد علت كمبود ایران‌چك‌ در بانك‌ها تصریح كرد: ‌این موضوع دلیل خاصی ندارد و به هیچ وجه كمبودی نداریم.

احمدی با رد جمع‌آوری ایران‌چك‌‌‌های موجود، بیان كرد: در ضمن قرار است ما نشر و توزیع را نیز آغاز كنیم. یك مدتی كار توزیع انجام نشده بود تا از نظر قانونی تكلیف خودمان را بدانیم و در مدت سه ماهه امسال بعد از نامه رییس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن توزیع و انتشار ایران‌چك، ایران‌چكی توزیع نكردیم تا از نظر قانونی تكلیف ما مشخص شود. حال كه دیگر مجلس تصویب كرده این كار مشكل قانونی ندارد ما هم توزیع را آغاز خواهیم كرد.

وی در پایان اعلام كرد: ‌توزیع ایران‌چك‌‌ها را به محض این كه نظر هیات نظارت اندوخته جلب شود شروع می‌كنیم..... / خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
قصر آینه رستاق(قصر دختر یا تنگ چك چك)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز توزیع گسترده ایران‌‌چک جدید



اخبار,اخبار اقتصادی,ایران چک

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اعلام اینکه ایران‌چک‌های جدید به طور گسترده در خزانه های مرکزی بانک‌های تهران و سایر شهرستان‌ها توزیع شده، گفت: شایعات مربوط به مجوز نداشتن این ایران چک‌ها بی‌اساس است.

امیر شکری در پاسخ به اینکه گفته شده، ایران‌چک‌های جدید مجوز انتشار نداشته و به همین دلیل جمع‌آوری شده است، گفت: ایران چک های جدید به طور گسترده در خزانه های مرکزی بانک‌های تهران و سایر شهرستان‌ها توزیع شده و این روند ادامه دارد.

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی افزود: مراحل قانونی کار از جمله مجوز چاپ و مجوز انتشار ایران چک‌های جدید به ترتیب در اواخر سال گذشته و مرداد ماه سال جاری اخذ شده و این شایعه بی اساس است.

ایران چک ۵۰ هزار تومانی طرح جدید و سکه های طلا و نقره جدید هفته گذشته در مراسمی با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.

اخبار اقتصادی - تسنیم