اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقتی نتایج دادگاه‌ها دیر اعلام می‌شود، مجازات تأثیری ندارد



 

 

 

موقتی نتایج دادگاه‌ها دیر اعلام می‌شود، مجازات تأثیری ندارد

 

مطهری درباره تأثیر جنایات در جامعه:

وقتی نتایج دادگاه‌ها دیر اعلام می‌شود، مجازات تأثیری ندارد

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حادثه سعادت آباد تهران ضمن تشکر از تشکیل سریع دادگاه عاملین این جنایت هولناک به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایل وقوع این گونه حوادث ناشی از ضعف و سستی مسئولین است. وقتی احساس شود برخورد جدی با این گونه اتفاقات انجام نمی شود، افراد سرکش، جری‌تر می‌شوند و دامنه این گونه جرایم در جامعه افزایش می یابد.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: هنگامی که قدرت در ایجاد امنیت کاهش می‌یابد و قوه قضائیه و پلیس تضعیف می‌شوند، ابتکار عمل به دست گردنکشان می‌افتد و همین که احساس کنند، نیرویی جلودار آنان نیست، بلافاصله میداندار می شوند و حکومت ملوک الطوایفی در شهرها به راه می‌اندازند.

وی درباره جرایم و حوادث خلاف عفت عمومی و جنایات رخ داده اظهار داشت: کوتاهی از دستگاه قضایی است که در این موارد به حکم اسلام عمل نمی‌کند.

مطهری تصریح کرد: در جنایت میدان کاج سعادت آباد، کسی که با سلاح مردم را به ترس و وحشت می اندازد، مصداق محارب و مفسد فی الارض است؛ چه رسد به اینکه فردی را هم به قتل برساند. باید این جنایتکار به سرعت مجازات شود.

وی با بیان این پرسش که فلسفه مجازات چیست، توضیح داد: یکی تسلی خاطر مظلوم و دوم عبرت جامعه است، تا این کار تکرار نشود. وقتی چنین جنایتی رخ می دهد و کسی از فرجام چنین افرادی (مجرمان) آگاه نمی شود، طبیعی است که گردنکشان تشویق شده و با خود می گویند، چند وقتی به زندان می رویم و بعداً مثلا با پول بیرون می‌آییم؛ این رویه به هیچ عنوان مشکل جامعه را حل نمی‌کند.

نماینده تهران اظهار داشت: فاجعه اخلاقی که به تازگی در شاهرود رخ داد، فاجعه بزرگی بود که نتیجه دادگاه آن، باید به سرعت اعلام شود. اینکه افراد را بگیرند و نتیجه دو سال بعد اعلام شود، مجازات دیگر تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: جامعه امروز ما تحت تأثیر فیلم‌های جنایی، ماهواره و ترویج خشونت قرار گرفته و آمار این گونه حوادث افزایش یافته است.

مطهری ادامه داد: راهکار این معضلات، اجرای قوانین اسلام است، نباید از خود راهکار ارایه دهیم. باید ملاحظات را کنار بگذاریم و آنگاه خواهیم دید که این حوادث به سرعت کاهش خواهد یافت.

وی گفت: جنبه عمومی این حوادث که ایجاد ناامنی در جامعه است، می تواند حکمی جدای از جنبه فردی آن داشته باشد و قوه قضائیه باید به جنبه عمومی جرم توجه بیشتری کند. سرعت اطلاع رسانی در این موارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

عضو شورای نظارت بر مطبوعات درباه وظیفه رسانه‌ها و اطلاع رسانی شفاف و دقیق اظهار داشت: رسانه‌ها کار درستی انجام داده اند. مطبوعات و رسانه، رکن چهارم دمکراسی هستند و می‌توانند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرند. اینکه این گونه جرایم پنهان شود، به زیان جامعه است؛ بنابراین، مردم باید بدانند در پیرامونشان چه اتفاقاتی می افتد و یا کدام مسئول کوتاهی می‌کند. جامعه باید هشیار باشد. رسانه حکم بازدارندگی و افشاگری دارد...../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
بعد از اعلام نتایج مسابقه talent

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض داوطلبان آزمون دکترا دانشگاه آزاد به دیر اعلام شدن نتایج



اخبار,اخبار دانشگاه , آزمون دکترا دانشگاه آزاد

داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد که مدتی پیش این آزمون را برگزار کردند، از دیر شدن اعلام نتایج شکایت دارند که در پاسخ به این اعتراض، مسئولان مرکز سنجش و پذیرش آموزش کشور از اعلام نتایج حداکثر تا 6 خردادماه خبر می دهند.

به گزارش خبرآنلاین، داوطلبان آزمون دکترا دانشگاه آزاد که مخاطب سرویس مشکلات مردم هستند معتقدند دیر اعلام شدن نتیجه آزمون دکترا برایشان مشکلاتی ایجاد کرده است.


آن ها می گویند با این که این آزمون دو هفته زودتر برگزار شد اما همچنان نتایج آن نیامده و پیگیری آن ها در مورد زمان اعلام نتایج هم جواب نداده است.


یکی از این معترضان می گوید: نتایج آزمون دکترا پارسال، 25 اردیبهشت اعلام شد اما امسال با این که زودتر برگزار شد و قرار بود اول خرداد نتایج اعلام شود، این اتفاق نیفتاد. همین قضیه باعث شده برای داوطلبان مشکلاتی ایجاد شود. خیلی از دانشجویان تکلیف پایان نامه هایشان مشخص نیست و منتظرند ببینند در دوره دکترا قبول شده اند یا خیر، بعد برای دفاع وقت تعیین کنند. عده ای دیگر که شهرستان قبول شده اند به وزارت علوم برای مصاحبه دعوت شده اند که منتظرند ببینند اگر آزاد تهران قبول می شوند، دیگر به شهرستان نروند. این بلاتکلیفی برای هر کدام از داوطلبان یک جور مشکل پدید آورده و این در حالی است که داوطلبان آزمون تخصصی پزشکی، نتایجشان را گرفته اند.


پیگیری خبرآنلاین از روابط عمومی این مرکز نتیجه خاصی نداد جز این که مسئولان آن بخش اعلام کردند که اواسط خرداد تماس بگیرید تا از وضعیت مطلع شوید. این مرکز پاسخگویی گفت که از جزئیات خبر ندارد و دلیل دیر شدن اعلام نتایج را نمی داند.

اما مجتبی علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: اعلام نتیجه آزمون دکترا دیر نشده و تقریبا هر سال اوایل خردادماه اعلام می شود. ما تا نیمه خرداد وقت داریم پس داوطلبان از دیر شدن اعلام نتایج نگران نباشند.

او ادامه داد: همه ساله نتیجه این آزمون در خردادماه اعلام می شود و نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد امسال هم تا 6 خردادماه اعلام خواهد شد.

علوی فاضل همچنین از توزیع کارت آزمون ارشد خبر داد و گفت: از فردا ساعت 11 صبح، کارت ورود به جلسه آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز توزیع می شود که داوطلبان می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد این کارت را دریافت کنند.

او همچنین از برگزاری آزمون ارشد در روز های پنج شنبه، جمعه، شنبه، 7 و 8 و 9 خرداد در شش نوبت خبر داد که این کنکور در 31 مرکز استان برگزار می شود و 570 هزار داوطلب در آن شرکت می کنند.

 

اخبار دانشگاه - خبرآنلاین