اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وقاحتی که دنبالش هستید ...



 

 

وقاحتی که دنبالش هستید ...

 

نقدی بر سرمقاله روزنامه دولت

وقاحتی که دنبالش هستید ...

روزنامه ایران ،‌ در سرمقاله امروز خود به نقد سخنان رئیس قوه قضاییه درباره فساد مالی اخیر (موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی)‌ پرداخته و پرسیده است که اگر دستگاه‌های نظارتی وظایف خود را به درستی به انجام می‌رساندند، آیا فسادی مانند اختلاس یا اخلال در نظام اقتصادی كشور به وقوع می‌پیوست؟

این روزنامه که در واکنش به سخنان اخیر آیت الله آملی لاریجانی که درباره برخی مدعیان گفته است که وقاحت هم حدی دارد ،‌ تیتر "کدام وقاحت؟" را برای مطلب خود برگزیده ،‌ سایت ها و روزنامه های  منقد دولت را "رسانه های تکفیری"‌دانسته است.

با توجه به آنچه در روزهای اخیر - به ویژه بعد از آن که دستگاه قضایی ،‌ فساد اخیر بانکی را مورد پیگرد قرار داد - به کرات از سوی برخی مسوولان ،‌نمایندگان و رسانه ها مطرح می شود این است که اگر دستگاه های نظارتی وظیفه خود را به درستی امجام می دادند ،‌فساد بانکی اخیر رخ نمی داد.

این ،‌ البته فی نفسه سخن نادرستی نیست اما در شرایط فعلی ،‌ کوبیدن بر طبل آن ،‌ ترفندی زیرکانه و حساب شده از سوی متهمان و شرکای یقه سفیدشان است تا در سایه متهم کردن این و آن ،‌ از کانون توجهات دور باشند.

اگر فساد مالی اخیر که رکورددار تاریخ کشور شده است را مرور کنیم ،‌ در می یابیم که ریشه اصلی این "دزدی در روز روشن"‌ ،‌ زد و بندهای برخی مقامات دولتی و سیستم بانکی است.

البته خیلی ها می خواهند این گونه وانمود کنند که شخصی در قالب یک مجموعه تجاری به نام امیرمنصور خسروی ،‌ رفته و با چند بانک ،آن هم در اهواز تبانی کرده و 3000 میلیارد تومان هم به جیب زده است ؛ به همین سادگی!

اما دیگر دوران باور کردن این قبیل سناریوهای آبکی گذشته است ،‌ زیرا مردمی که برای یک وام ساده ازدواج و تعمیرات مسکن و ... باید هفت خوان رستم را رد کنند ،‌ هرگز نمی توانند بپذیرند که قضیه فقط در حد تبانی یک شخص غیردولتی و چند مدیر رده پایین و میانی بانک بوده است.

بی هیچ تردیدی ، پای برخی مقامات دولتی که توصیه نامه های متعددی را برای بانک ها داشته اند که به گروه "امیرمنصورآریا"‌ تسهیلات بدهید نیز در میان است و الا مگر می شود سیستم بانکی رأساً بتواند وارد چنین ریسک و  فضایی بشود؟!

بنابراین ،‌ ریشه اصلی این ماجرا ،‌ وجود برخی افراد مفسد در دولت است که متاسفانه مورد حمایت های ویژه مسوولان ارشد دولت هم هستند.

در واقع سیاسیون و رسانه های دولتی که می گویند ضعف سیستم نظارتی باعث این وضعیت شده ،‌ درصدد فرار به جلو هستند. حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که همه دستگاه های نظارتی از بالا تا پایین ،‌ در خواب غفلت بوده اند ،‌ باز هم از گناه آن چند مقام دولتی که در طول چند سال اخیر برای گروه امیرمنصورآریا لابی و کارچاق کنی می کردند چیزی کاسته نمی شود.

روزنامه دولت که با قیافه حق به جانب "جرم و فساد را در هر اندازه‌ای كه باشد مذموم و محكوم می داند" چرا در کنار حمله به دستگاه های نظارتی و جوالدوز زدن به این و آن ، سوزنی هم به خود نمی زند و اعتراف نمی کند که اگر نبودند برخی دولتمردان پاکدست(!) ،‌اساساً‌ گروه امیرمنصورآریا شکل نمی گرفت و میلیاردها تومان پول از سیستم بانکی خارج نمی شد و کار به جایی نمی رسید که نیازی به ورود دستگاه های نطارتی باشد؟!

روزنامه دولت ،‌ آیا نمی داند که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد؟ و لابد هیچ دولتمردی هم عاشق چشم و ابروی یک شهروند ساده نیست که بدون هیچ چشمداشتی ثروت او را به 39 شرکت بزرگ با سرمایه ای حدود 5 هزار میلیارد تومان برساند و ته خط چیزی گیرش نیاید؟!

اگر هضم این نکته ساده برای ارگان دولت میسر نیست که هیچ (!) اما اگر می دانند و آسمان و ریسمان به هم می بافند تا متهمان دولتی و شرکای جرم پرونده اخیر را فراری دهند ،‌ بدانند که وقاحتی که سراغش را گرفته اند همین است!

و نیز وقاحت دیگر آن است که دولتی هایی که تا دیروز هر منتقدی را به انگ هایی مانند عامل بیگانه ، مزدور جنگ نرم ، جیره خوار دشمن ، سیاه نما و تضعیف کننده دولت و ... می نواختند ،‌ احساس می کنند که فحش های سابق دیگر اثرگذاری لازم را ندارد و لذا برچسب جدید "تکفیری"‌ را اختراع کرده اند!

به راستی چه زمانی "انگ زدن به منتقدان"‌ به تاریخ خواهد پیوست؟!.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
بمب روحیه همان که شما دنبالش هستید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا در حمام کردن کودکتان دچار مشکل هستید؟



آیا تاکنون در حمام کردن کودک تان دچار مشکل شده اید؟ هر پدر و مادری به این سؤال پاسخ مثبت می دهد. پس راه حل چیست؟ می توان گفت راه حل قطعی وجود ندارد اما با انجام بعضی موارد می توان به نتایج مفیدی دست یافت.

حمام کردن کودک

برای کودک تان توضیح دهید که چرا به حمام نیاز دارد. والدین نمی توانند شکل میکروب ها را به کودکان نشان دهند ولی به کودکان می فهمانند که میکروب ها همه جا وجود دارند و حمام نرفتن بچه ها باعث می شود میکروب ها روی رشدشان تأثیر بگذارند.

برای کودک در باره میکروب ها صحبت کنید و بگویید اگر بهداشت را به طور مرتب رعایت نکند، بیمار می شود. اگر کودک این موضوع را درک کند، به حمام کردن علاقه مند می شود. به کودک تان توضیحات کافی بدهید و لغات بیشتری در این زمینه به دایره لغات او بیفزایید.

آیا تاکنون سیستم جایزه دادن را امتحان کرده اید؟ مثالی از این سیستم، لوح برچسب است. هر بار که کودک را به حمام می برید، یک برچسب به او بدهید. یک ردیف فضای خالی ایجاد کنید تا کودک برچسب ها را روی آن بچسباند. در پایان هر ردیف برچسب، یک جایزه بزرگ به او بدهید.

گاهی می توانید به جای برچسب از بسته های ستاره استفاده کنید که مقرون به صرفه تر نیز می باشد. هر بار به کودک برچسب های بیشتری بدهید تا در یک ردیف بچسباند. (حتی اگر برچسبی افتاد اجازه بدهید دوباره بچسباند.) به این ترتیب او صبر و حوصله را می آموزد و یاد می گیرد چگونه منتظر چیزی بماند، حتی اگر نتیجه ای نداشته باشد. این امر به آنها یاد می دهد برای به دست آوردن چیزهایی که دوست دارند تلاش کنند.

حمام کردن کودک

حمام را وسیله سرگرمی و تفریح کودک قرار دهید! بگذارید او اسباب بازی های ضدآبش را با خود به حمام ببرد. نظیر: باربی، ماشین، عروسک، آدم آهنی، اردک پلاستیکی و اسباب بازی هایی که روی آب شناور می مانند و مخصوص وان حمام هستند. فقط مواظب باشید اسباب بازی ها داخل لوله فاضلاب فرو نروند که در این صورت مشکل جدیدی ایجاد می شود.

شما می توانید از تمام این نظرات یا یکی از آنها و یا تلفیق آنها با نظرات خود استفاده نمایید. توجیه در باره لزوم حمام کردن کودک منطقی است. هیچ کس دوست ندارد کاری را انجام دهد که دلیل آن را نمی داند.

کودکان چیزهایی را که به آنها نمی گوییم، نمی دانند. بنابراین پس از مرحله توضیح در باره حمام کردن، آن را وسیله سرگرمی کودک قرار دهید و سپس سیستم جایزه را امتحان کنید. این روش ها را با هم تجربه نمایید. با استفاده از اسباب بازی، کودک را سرگرم کنید و به آنها برچسب بدهید تا در وان حمام فرو کند!