اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وعده اپراتور سوم برای اینترنت پرسرعت



 

وعده اپراتور سوم برای اینترنت پرسرعت

 

عضو هیئت مدیره تامین تله‌‌كام گفت: مشتركان اپراتور سوم می‌توانند سیم‌كارت خود را داخل وسیله‌ای به نام دانگل قرار دهند و با اتصال دانگل به پورت USB لپ‌تاپ یا كامپیوتر در هر زمان و حتی در حال حركت از اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت استفاده كنند.


مهدی افراسیابی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ویژگی‌های شبكه نسل سوم اظهار داشت: شبكه نسل سوم می‌تواند دسترسی پرسرعت به دیتا را برای مشتركان خود فراهم كند كه حداكثر سرعت دسترسی، بسته به طراحی شبكه و نیاز پیش‌بینی شده متفاوت است و سرعت ۸ مگابیت بر ثانیه را به طور معمول می تواند ارائه دهد.


وی ادامه داد: مشترك اپراتور سوم می تواند سیم‌كارت خود را داخل دانگل ( dongle) قرار دهد كه این وسیله از طریق پورت USB به كامپیوتر یا لپ تاب متصل می‌شود و به این ترتیب مشترك می‌تواند با استفاده از لپ تاب از اینترنت با سرعت بالا استفاده كند.


وی خاطر نشان كرد: البته دانگل به هر آنچه كه در حالت یك بسته، دارای قابلیت اتصال به كامپیوتر باشد گقته می‌شود.


افراسیابی در توضیح ویژگی های ظاهری این وسیله گفت: این وسیله در ظاهر شبیه فلش، از فلش بزرگ‌تر و به اندازه‌ یك گوشی موبایل كوچك است كه در داخل آن آنتن و دستگاه گیرنده قرار دارد.


این عضو هیئت مدیره تامین تله‌ كام خاطر نشان كرد: در دنیا ارائه این وسیله در فناوری نسل عملی معمول و تجربه‌ شده است.


وی همچنین در خصوص قیمت احتمالی این وسیله گفت: ابتدا باید شبكه را برپا كنیم و پس از برقراری شبكه كسانی كه مایل به دریافت صوت، خدمات مكالمه و اینترنت روی گوشی از این اپراتور باشند، از گوشی مویابل استفاده خواهند كرد و مشتركانی كه مایل به استفاده از اینترنت همراه پرسرعت در هر حال و از طریق لپ تاپ باشند باید از این دانگل استفاده كنند.... /  خبرگزارى فارس

 



ویدیو مرتبط :
آموزش اپراتور کامپیوتر- اینترنت و شبکه - مرورگر اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وعده ی اینترنت پرسرعت و آنتن دهی مناسب؛ بازگشت به دهه 70 !



اخبار,اخبار اجتماعی , سرعت اینترنت

افتضاح سرعت اینترنت موبایل ها و مودم ها و همچنین قطع مکرر موبایل و آنتن دهی فضاحت بار، صدای کاربران را بیش از پبیش در آورده است.

افتضاح سرعت اینترنت موبایل ها و مودم ها و همچنین قطع مکرر موبایل و آنتن دهی فضاحت بار، صدای کاربران را بیش از پبیش در آورده است.

به گزارش انتخاب سرعت فاجعه بار اینترنت مودم ها و موبایل ها که اساسا هیچ شباهتی به ادعاهای شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات ندارد، باعث عصبانیت و آزار روزافزون کاربران شده است، چراکه این وضعیت نه تنها نسبت به شرایط نامناسب در دولت قبل تغییری نکرده، بلکه بعضا اشکالات را جدی تر و بدتر از قبل کرده است.

در همین حال، شرایط شهرها و شهرستان های کشور نسبت به تهران اسفناک تر است. در برخی از شهرها از جمله شهرهای شمالی کشور، اینترنت کاربران 4 تا 5 ساعت در روز قطع می شود و در کمال تعجب هیچ کس حاضر به پاسخگویی در آن مورد و حتی رفع آن مشکل و جلوگیری از تکرار مجدد آن نیست.

جدا از موارد فوق، برخلاف ادعای چندین باره وزیر محترم ارتباطات در مورد کاهش هزینه ی اینترنت، قیمت ها روز به روز در یک سال اخیر افزایش یافته است. بدتر آنکه، سرویس های ارائه دهنده اینترنت به اندازه ای که هزینه از کاربران دریافت می کنند، خدمات مناسبی ارائه نمی دهند.

از سوی دیگر، شرایط آزاردهنده خطوط تلفن همراه، وضعیت آنتن دهی موبایل ها را به اواخر دهه هفتاد برده است، به طوریکه بخاطر قطع مکرر تماس ها و پیغام مکرر No Service، مردم مجبورند چندین بار تلفن همراه خود را خاموش کنند، اتفاقی که در روزهای نخست ورود موبایل به ایران نیز سابقه نداشته است.

جا دارد، جناب وزیر و دیگر مسئولین مانند شرکت زیرساخت، بجای آنکه دائما در این شهر و آن شهر به افتتاح پروژه های کلیشه ای بپردازند و ادعای بهبود اوضاع اینترنت و مخابراتی کشور را سر دهند، فکری به حال سرعت لاک پشتی اینترنت بکنند که جزء نخستین وعده های دولت و وزیر بوده است.
اخبار اجتماعی - انتخاب