اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وضعیت ازدواج در سایت‌های همسریابی



اخبار,اخبار اجتماعی , سایت‌های همسریابی

 

اخبار اجتماعی - وضعیت ازدواج در سایت‌های همسریابی

اغلب سایت های همسریابی تلاش کرده اند توصیه های دینی را سر لوحه کار خود قرار دهند اما واقعیت این است تا امروز چندان اعتمادی در میان توده مردم به وجود نیاورده اند و همه به چشم بد به این کار نگاه می‌کنند.

اگر سری به سایت های مجاز همسریابی در ایران بزنید و یادداشت های متقاضیان ازدواج و کسانی که خواهان معرفی زوجی هستند را بخوانید حتما به یک نتیجه نسبتا موثق خواهید رسید؛ اغلب متقاضیان از انتخاب آزاد، معمولی و طبیعی عاجر هستند و دست به دامان قضا و قدر شده اند!

به گزارش ابتکار، یک کاربر اینترنتی در توضیحات درباره خود نوشته؛ می‌دانم حالا مرد کاملتری هستم. تجربه زیستن در اجتماعی را دارم که مشکلاتی را باید از سر بگذرانم اما امروز می‌خواهم به هر حال با توضیحاتی که درباره خودم می‌دهم کسی مرا بپسندد. خانمی با 30 سال سن نوشته است که علاقمند است با مردی ازدواج کند که پولدار باشد و در برنامه ریزی اش قصد سفر و یا مهاجرت خارج از کشور را داشته باشد و... نمونه های زیادی از این دست اظهار نظرها می‌توان در سایت های همسر یابی پیدا کرد. اما همه اینها در فصلی جمع بندی می‌شود که طی آن بیش از هر چیز به ضرورت افزایش جمعیت توجه شده است.

اغلب سایت های همسریابی تلاش کرده اند توصیه های دینی را سر لوحه کار خود قرار دهند اما واقعیت این است تا امروز چندان اعتمادی در میان توده مردم به وجود نیاورده اند و همه به چشم بد به این کار نگاه می‌کنند.

یک جامعه شناس می‌گوید: اگر رسانه ها بتوانند با ایجاد اعتماد در مردم سهولت آشنایی و معرفی جوانان به همدیگر را تسهیل کنند اتفاق مهمی افتاده اما واقعیت این است که جامعه ما با نوعی بد بینی به پدیده های این شکلی که محصول جوامع مدرن هستند نگاه می‌کند.

ناصر بدیع می‌افزاید: محدودیت های اجتماعی در جامعه ما زیاد است اما وقتی سایت های هسمریابی به یکباره مثل قارچ سر از فضای مجازی جامعه در می‌آورد این ابهام را ایجاد می‌کند که آنها چه هدفی را دنبال می‌کنند. می‌توان گفت از یک طرف جامعه به تشویق بیشتر برای ازدواج و در نهایت فرزند آوری محتاج است از سوی دیگر جامعه به مصونیت نیز نیاز دارد چرا که به دلیل وضع قوانین حقوقی، عرف و شرع نمی‌توان خیلی به این نوع تبلیغات بها داد.

وی تاکید کرد: جامعه ایرانی بی شک به فرزند آوری بیشتر ترغیب می‌شود چرا که دولت و سیاست های کلان این را می‌خواهد اما از سوی دیگر برای ایجاد خیالی آسوده در مردم نیازمند فعالیت های تبلیغی بیشتری است و از سوی دیگر باید در یکسری از قواعد وضعی کشور سخت گیری کمتری صورت بگیرد چرا که اغلب زمینه آشنایی زوج ها و جوانان با هم در جامعه مسدود و محدود است و بسیاری به شکلی غیر عرفی و دقیقا بر خلاف قانون با هم ارتباط می‌گیرند و نتیجه آن نیز نه می‌توان گفت مثبت است و نه می‌توان به قطعیت گفت مثبت بوده است.

هشدار برای سه میلیون مجرد ایرانی
با این حال رئیس سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر اینکه در کشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می‌کنند به این نتیجه رسیده است که زندگی مجردی افراد مشکلاتی را بوجود می‌آورد که می‌تواند بستر ساز حوادث بعدی و از جمله شیوع بزهکاری و بروز پدیده های غلط اجتماعی باشد.

اصغر جهانگیر تاکید کرده است که سالانه 150 هزار نفر بر اساس آمار رسمی در کشور طلاق خود را ثبت می‌کنند و این اتفاق فوق العاده منفی است که در جامعه ما خود را نشان داده است.وی البته به آمار حاشیه‌نشینی در کشور رقم 9 میلیون و 500 هزار نفر است که این افراد خانه و کاشانه خود را رها کرده و به امید زندگی بهتر به شهرهای بزرگ پناه آورده اند و با این مهاجرت با مشکلات جدیدی روبرو می‌شوند.

 

علاوه برحاشیه نشینی، حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور معتاد وجود دارد و بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر بر اساس آمار رسمی بیکار اعلام شده است.وی با بیان اینکه حدود 60 هزار سارق در زندانها داریم گفت: باید به بحث مهاجرت، روستاها، ناامنی‌ها و مسائل فرهنگی توجه جدی شود در غیر این صورت هرچه در زندان و قوه قضاییه مجازات را سنگین تر‌کنیم موفق نخواهیم بود و این شرایط زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نیست.
اخبار اجتماعی - ابتکار

 


ویدیو مرتبط :
صیغه جدید ازدواج در سایت های همسریابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرائتی: سایت خنده حلال و ستاد ازدواج را راه می‌اندازم



 

 


قرائتی

 

 

 

حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم گرامیداشت خود جای سایت خنده و ستاد ازدواج را در کشور خالی دانست و گفت: اگر زنده باشم سایت خنده حلال و حکیمانه و ستاد ازدواج را راه می‌اندازم.

به گزارش مهر مراسم پاسداشت حجت‌الاسلام شیخ محسن قرائتی شب گذشته چهارشنبه هشتم دیماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، تعدادی از نمایندگان مجلس، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه، سرلشکر فیروزآبادی، دکتر صالحی، عسگر اولادی و.... در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال کم‌نظیر مردم و مسئولان همراه بود، حجت‌الاسلام قرائتی در پایان سخنرانی چند تن از مسئولان، ضمن سپاسگزاری از برگزاری این مراسم اظهار امیدواری کرد که شایسته سخنانی که در توصیفش بیان شد، باشد و گفت: این جلسه "یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح" است. از خداوند می‌خواهم آنچه امروز مردم درباره من گفتند، مرا بهتر از خیال آنها قرار دهد و صفاتی که در ما کم یا ضعیف است را در ما ایجاد فرماید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علمای اسلام که آثار و مجاهدت آنها زمینه پرورش مبلغان دینی شده است، تأکید کرد: در کنار منی که مطرح شدم صدها و هزاران نفری هستند که کار کردند و مطرح نشدند و من از آنها سپاسگزارم.

حجت‌الاسلام قرائتی در مقابل درخواست دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای که در این مراسم از وی خواست یک کار عملیاتی در حوزه قرآن و امور دیپلماسی انجام دهد، گفت: آقای صالحی با بحث " الله نور السماوات...." می خواهند مرا به انرژی هسته‌ای ببرند! بنده چهار قرارداد بستم که ما را بس است. یکی با ریاست دانشکده علوم قضایی که یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) 2700 نکته حقوقی را از تفسیر نور استخراج و نظامند کرد و منتشر شد.

وی افزود: یک قراردادی با پرفسور مولانا برای کتاب "قرآن و ارتباطات بین الملل" و یک قرار داد با نام" قرآن و آیات سیاسی" دارم که خب همه کارها را که نمی توانم بکنم. تازه امروز هم می‌گویند ستاد ازدواج راه بینداز. البته ستاد ازدواج را دیگر حالا می‌شود راه انداخت چون تا حالا از خانمم می‌ترسیدم اما حالا دیگر به ما اجازه دادند؛ اما من نمی‌توانم چون همه ثوابها را که نمی توانم ببرم. یک کسی هر بچه سید خوشگل بود می‌بوسید به او گفتند بس است این کار زیاد درست نیست می‌گفت اولاد پیغمبر است یکبار یک کچل آوردند گفتند خب این را هم ببوس گفت همه ثوابها را من ببرم؟

وی با اشاره به فعالیت مثبت ستاد مهدویت، نماز و زکات تأکید کرد: حدود 30 طلبه فاضل متخصص مهدویت تربیت شده‌اند و بحث زکات که در کشور هیچ بود سال گذشته 70 میلیارد تومان داشت و 700 مسجد بین راهی ایجاد شد که برای 1400 نفر هم ایجاد شغل گردید. البته من و شاه عباس یکجوریم نه او کاروان سرا ساخت نه من مسجد اما تبلیغ کردیم و ساخته شد. بحث دیگر نماز ظهر عاشورا است که تا خیابانهای نیویورک کشیده شد.

وی تأکید کرد: خداوند می‌فرماید وانه هو اضحک و ابکی خدا هم می‌خنداند و هم می‌گریاند. ما روضه‌خوان هستیم و به آن افتخار می‌کنیم اما چرا ما 50 درصد قضیه را گرفتیم. ابکی داریم اما اضحک نداریم. به یکی گفتند شنا بلدی گفت 50 درصد گفتند چطوری گفت شیرجه می‌رم اما بیرون نمی‌آیم.

حجت الاسلام قرائتی در پایان دو موضوع را در کشور خالی دانست و گفت: یکی سایت خنده و دیگری ستاد ازدواج است. متأسفانه ما به جای اینکه با هم بخندیم به هم می‌خندیم. باید یک سایت خنده حلال و حکیمانه راه بیفتد و چون کسی زیر بارش نرفت تصمیم گرفتم آن را راه بیندازم.

در پایان این مراسم پر ازدحام، آخرین تابلوی نقاشی استاد فرشچیان با نام" پرچمدار حق" از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و چند تابلو و تقدیرنامه از سوی آیت الله مقتدایی رئیس حوزه علمیه قم و برخی دیگر از مراکز پژوهشی دانشگاهی و حوزوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محسن قرائتی به پاس بیش از 40 سال تلاش قرآنی اهدا شد..../تحلیل:مهر