اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر کشور «مرتضوی» را به عنوان مشاور ارشد خود معرفی کرد/دوست حسینی قائم‌مقام وزیر صنعت شد



وزیر کشور,مشاور ارشدوزیرکشور,قائم‌مقام وزیر صنعت

وزیر کشور «مرتضوی» را به عنوان مشاور ارشد خود معرفی کرد/دوست حسینی قائم‌مقام وزیر صنعت شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سید صولت مرتضوی معاون سیاسی سابق این وزارتخانه را به عنوان مشاور ارشد خود معرفی کرد.

به گزارش  فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در یک نشست خبری فرمان آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور را صادر کرد.
فضلی در این مراسم که سید کاظم میرولد معاون سیاسی وی نیز حضور داشت، سید صولت مرتضوی معاون سیاسی سابق وزارت کشور را به عنوان مشاور ارشد خود معرفی کرد.

 

دوست حسینی قائم‌مقام وزیر صنعت شد

احمد دوست حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران به سمت قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز دوست‌ حسینی اعلام کرد که انتصاب وی در این سمت قطعی و در حال حاضر حکم انتصاب وی قطعی شده است. پس از انتصاب دوست‌حسینی در سمت قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراهیم بهادرانی جایگزین وی در سمت دبیرکل اتاق بازرگانی تهران شد.
دوست حسینی سابقه تصدی معاونت وزارت صنایع را در کارنامه کاری خود دارد.

فارس/ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری قائم مقام وزیر صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قائم‌مقام وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو انتخاب بین بد و بدتر بود/ صنعت خودرو بلاتکلیف است



افزایش قیمت خودرو, قیمت خودرو

قائم‌مقام اجرایی وزیر صنعت :

افزایش قیمت خودرو انتخاب بین بد و بدتر بود/ صنعت خودرو بلاتکلیف است

قائم‌مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در افزایش قیمت خودرو بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم..

محمد صادق مفتح در گفت‌وگو خبرگزاری فارس در واکنش به این سوال که در دو سال گذشته بازار خودرو با تلاطم بسیار زیادی مواجه بوده است و اتفاقی افتاده است که نه تولید کننده خودرو و نه مصرف کننده راضی نیستند، اظهارداشت: باید تکلیف را روشن کرد، وقتی نهاده‌های تولید افزایش پیدا می‌کند ناچار به افزایش قیمت محصول نهایی می‌شود، یکی از این نهاده‌ها ارز است که تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم دارد. در این شرایط نمی‌توان گفت خودروی پژو چقدر ارز بری دارد چرا که آثار غیرمستقیم افزایش نرخ ارز در بخش قطعه‌سازی خودش را نشان می‌دهد.

 

* به افزایش قیمت خودرو تن دادیم

وی افزود: با همین یک فاکتور یعنی وقتی دلار از هزار تومان به 2500 تومان می‌رسد و با افزایش قیمت در بازار خودرو روبرو هستیم، سر دوراهی قرار می‌گیریم. درست است که عده‌ای قدرت خرید خودرو را از دست می‌دهند اما ما به عنوان دولت باید بین افزایش قیمت و تداوم تولید و یا عدم تولید یکی را انتخاب می‌کردیم ، اگر افزایش تولید را بپذیریم تولید استمرار پیدا می‌کند ، اگر افزایش قیمت را نپذیریم تولید ادامه پیدا نمی‌کند ، عرضه کم می‌شود و مجدداً افزایش قیمت صورت می‌گیرد. ما بین این دو راه در واقع بین بد و بدتر مانده بودیم لذا تصمیم گرفتیم تا افزایش قیمت را در کنار استمرار تولید بپذیریم، چرا که عدم تولید بلافاصله آثار افزایش قیمتی خود را نشان می‌داد ، ما بین بد و بدتر مخیر بودیم و بد را انتخاب کردیم.

 

قائم‌مقام اجرایی وزیر صنعت گفت: درست است که برخی نمی‌توانند خودرو بخرند اما اگر تولید تعطیل شود با مشکلی به اسم بیکاری مواجه می‌شویم و به مرحله‌ای می‌رسیم که کارگری که نمی‌توانست پراید بخرد دیگر نمی‌تواند گوشت هم بخرد لذا ما به افزایش قیمت تن دادیم.

 

*صنعت خودرو با بلاتکلیفی روبرو است

وی با تاکید بر اینکه در قضیه خودرو دچار عوام زدگی شدیم، گفت: مسئله خودرو وارد محاورات ژورنالیستی شد. این آفت بزرگی بود و مصلحت ملی در آن نبود چرا که مبحث علمی اقتصاد در یک فضای ژونالیستی حساس قبل از انتخابات عوام‌زده و تبدیل به تسویه حساب گروه‌های سیاسی با یکدیگر شد.

 

مفتح با تاکید بر اینکه الان صنعت خودرو با بلاتکلیفی روبرو است، گفت: صنعت خودرو بزرگترین خوشه تولیدی کشور است و 1.5 میلیون خانوار از آن ارتزاق می‌کنند، لذا باید به مدیران قبلی این کشور دست‌مریزاد گفت اما باید توجه داشته باشیم که خسارت بلاتکلیفی خیلی بیشتر از خسارت اتفاقات قبل است، این صنعت باید از بلاتکلیفی خارج شود./فارس