اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر کار: وام ضروری بازنشستگان افزایش یافت



وام ضروری بازنشستگان,صندوق بازنشستگی کشوری

 

وزیر کار: وام ضروری بازنشستگان افزایش یافت

  وزیر تعاون، کارو رفاه و تامین اجتماعی گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان است و از این رو تسهیلاتی به بازنشستگان پرداخت می شود.

به گزارش خبرآنلاین و اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ، علی ربیعی دربازدید از خانه امید بازنشستگان در استان قم گفت : یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان است و در این راستا برنامه های متعددی برای رفاه حال بازنشستگان پیش بینی شده که پرداخت وام ضروری در قالب تسهیلات بانکی به بازنشستگان کشوری است.


وی با اشاره به افزایش وام ضروری بازنشستگان کشوری افزود: بر اساس توافقات و هماهنگی های بعمل آمده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات امسال به 80 هزار بازنشسته کشوری که تا کنون تسهیلات بانکی دریافت نکرده اند وام ضروری 2 میلیون تومانی پرداخت می شود.


وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی گفت: مدت باز پرداخت اقساط این وام 36 ماهه وبا بهره 4 درصد است .


ربیعی درباره زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: بازنشستگان واجد شرایط از 30 آبان ماه می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی WWW.CSPF.IR جهت ثبت نام اقدام کنند.


صندوق بازنشستگی کشوری تا کنون به بیش از 540 هزار نفر از بازنشستگان وام ضروری پرداخت کرده است.
/خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح وزیر کار درباره مدل افزایش حقوق بازنشستگان



اخبار اقتصادی,خبر های اقتصادی,علی ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان خبر داد.

علی ربیعی گفت: موضوع دستمزد کارگران به شکل سه جانبه و در جلسات میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت همچنان در دست بررسی است و شخصا در جلسه‌های آینده حضور خواهم داشت و از نزدیک در جریان امر قرار خواهم گرفت.

ربیعی همچنین از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: درصددیم تا حقوق و دستمزد بازنشستگان را به صورت پلکانی افزایش بدهیم.

وی تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای در دانشگاهها را حایز اهمیت دانست و افزود: دولت در نظر دارد تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه شغل آینده خود را نیز پیش‌بینی کنند.

وزیر کار در ادامه بر ضرورت تشکیل انجمن ملی نخبگان مهارتی تاکید کرد و از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولان امر خواست تا با تشکیل این انجمن،‌ فعالیت نخبگان مهارتی را رصد کنند.

اخبار اقتصادی - صدای اقتصادی