اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر پیشین دولت احمدی‌نژاد: سخنانی مانند اینکه این دولت همچون صفویه تمام شدنی نیست نگران کننده است



وزیر پیشین دولت احمدی‌نژاد: سخنانی مانند اینکه این دولت همچون صفویه تمام شدنی نیست نگران کننده است

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم می گوید انتظاری که ملت ایران از منتخب خودشان به عنوان رییس جمهور در ارتباط با توجه به رهنمودها و دلسوزی ها رهبری داشتند برآورده نشد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محمود فرشیدی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو مبنی بر حضور همه جریانات سیاسی در انتخابات، گفت: بیانات و هشدارهای مقام رهبری همواره توام با نگاهی کلان، حکیمانه و آینده نگری است مانند آنچه ایشان درخصوص ضرورت جنبش علمی و احیای تمدن اسلامی و یا سمائل اقتصادی فرمودند.

وی با تاکید براینکه انتخابات مظهر اقتدار ملت، آبروی نظام و اراده ملی است، تصریح کرد: مردمسالاری دینی که نظام جمهوری اسلامی بر ان بنا شد است امروز تبدیل به الگوی کارآمد در برابر دموکراسی غرب شده است و اگر مشارکت مردمی همانطور که رهبری تاکید کردند گسترش یابد قطعا در نهادینه سازی این شیوه از حکومت تاثیرگذار خواهد بود.

این چهره اصولگرا با بیان اینکه همه جریانات و گروه های سیاسی باید در پیروی از رهبر انقلاب در صحنه حضور یابند، افزود: کسانی که از این حق برای حضور در صحنه انتخابات استفاده نکنند خود را از مردم و مصالح آنها جدا کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب در سخنان شان بر تمیکن از قانون تاکید داشتند، گفت: یک نکته مهم در بیانات رهبری که با ظرافت و با توجه به تجربیات پیشین مطرح شد این بود که همه باید در برابر قانون تسلیم بوده و از آن تمکین کنند. انتخابات در کشور ما همواره سالم و استاندار بوده است اما به نظر می رسد برخی افراد از اول و حتی قبل از ورود به انتخابات، مشروط و با نوعی مقدمه چینی وارد انتخابات می‌شوند تا حتما پیروز شوند مانند انچه در انتخابات سال 88 مطرح شد که از همان ابتدا برخی از اعمال نفوذ، تقلب و یا آزاد نبودن انتخابات ابراز نگرانی می کردند.

فرشیدی اظهار داشت: این عده از افراد که بر مهندسی شدن انتخابات تاکید داشتند و حتی تحقیقات نشان داد که اتفاقات سال 88 از قبل برنامه ریزی شده بود که این افراد یا عواملشان به گونه ای رفتار کنند تا حتما پیروز انتخابات شوند و اگر پیروز نشوند جنجال و تشنج ایجاد کنند و اصل انتخابات را زیر سوال ببرند.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با تاکید براینکه باید از بروز فتنه ای دیگر در انتخابات پیش رو جلوگیری کرد، خاطرنشان ساخت: هرچند معتقدم دیگر جریان فتنه توانایی اغتشاش و تشنج در کشور را ندارد و از طرف مردم منزوی شده اند اما ممکن است دیگرانی نیز در همان لباس وارد شوند و حتی از گوشه وکنار می شنویم که افرادی در لباس دفاع از حقوق مردم و اینکه هر کس یک رای بیشتر ندارد و احساس نگرانی از اینکه کسانی بخواهند از طرف مردم اعمال نظر کنند و حرفایی از این نوع به دنبال تشنج در انتخابات هستند.

وی با تاکید براینکه باید زمینه های این نوع قانون گریزی ها و تشنج آفرینی ها را باید کنترل کرد، گفت: اینکه برخی افراد وابسته به دولتمردان صحبت هایی می کنند مانند اینکه این دولت تمام شدنی نیست یا این دولت مانند دولت صفویه ماندگار است و تمام نمی شود این نگرانی را ایجاد کرده است که مبادا باز هم برخی بخواهند تنش هایی را در انتخابات ایجاد کنند و این وظیفه مردم است که هوشیارانه فضای انتخابات و کاندیداها را رصد کنند.

دولت از شعارهایی که داده بود دور شده است

این چهره اصولگرا تلاش و کار زیاد، محصور نشدن در محدوده اتاق وزارتخانه‌ها و رفتن در بین مردم، کم شدن فاصله بین مردم و مسئولان دولتی را از نکات مثبت دولت فعلی دانست و گفت: شکستن باندهای خویشاوندسالاری و جلوگیری کردن از چرخش قدرت در بین عده ای خاص خصوصا در دولت نهم از نکات دیگر دولت نهم بود ولی به نظر می آید که این دولت در ادامه کار از شعارهایی که داده بود دور شد مانند آنچه در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان می کرد ولی بعد گرفتاری هایی در این خصوص پیدا کرد.

دولت توجهی به خرد و عقل جمعی ندارد

این وزیر سابق دولت محمود احمدی نژاد با تاکید براینکه رهبر انقلاب در سخنانشان بر عقل و خرد جمعی به عنوان یکی از ویژگی های رئیس جمخور تاکید داشتند تاکید داشتند، گفت: چند نکته که در سخنان رهبری بیان شد و احساس می شد که خطابش دولت باشد هرچند مستقیم و صریحا بیان نشد این است که ایشان تاکید زیادی بر پایبندی بر عقل جمعی و احترام گذاشتن بر کار کارشناسی و تدبیر آنها داشتند که به نظر می رسد کمتر در این دولت مورد توجه قرار گرفت.

فرشید تصریح کرد: متاسفانه توجه به برنامه‌ریزی، کار کارشناسی، مشورت با نخبگان که همواره مورد تاکید و توصیه رهبری به دولت بوده است توجهی نشد و پیامدهای این بی توجهی را باید در اقتصاد کشور دید. هرچند بخشی از این مشکلات به تحریم ها مربوط است اما بخشی از این مشکلات هم مربوط به بی تدبیری اقتصادی بود که می شد با بهره گیری از نخبگان اقتصادی آن را مرتفع کرد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است، گفت: ما در نظامی مردمسالار زندگی می کنیم که در آن امت و امامت تعریف شده است، جایگاه رهبری در قانون اساسی ترسیم شده است و ایشان را باید والاترین شخصیت از نظر آشنایی با مبانی اسلام، عدالت، محبوبیت در بین مردم دانست و مهمترین نکته که باید مورد رییس جمهور آینده باشد این است که باید از رهنمودها و هشدارهای ایشان بهره مند و در کارهای خود مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت فعلی در این خصوص نقطه ضعف داشت، اظهار کرد: با توجه به مصادیقی که این اواخر مشاهده شد این رابطه کمرنگ شد، رییس جمهورها باید بدانند که این تذکرات و رهنمودها به هیچ وجه جنبه شخصی ندارند و در مسیر مصالح نظام و دغدغه هایی است که رهبری برای مردم دارند و رییس جمهور آینده باید این را در صدر توجهات خودش قار ردهد و بپذیرد که در نظامی فرصت خدمتگذاری پیدا می کند که در راس آن یک شخصیت معنوی حضور دارد که هم بیشترین حمایت را از دولت دارند و هم نگاه حکیمانه خود را در قالب راهنمایی و هشدارها بیان می کنند. و خدایی ناکرده بی توجهی به این راهنمایی ها دولت و رییس جمهوری را دچار مشکل خواهد کرد.

این وزیر سابق در ادامه با بیان اینکه اکثریت دولتمردان نگاه ارداتمندانه و راهنمایی پذیر نسبت به رهنمودهای رهبری دارند، تاکید کرد: با این وجود احساس این است که آن انتظاری که ملت ایران از منتخب خودشان به عنوان رییس جمهور داشتند در ارتباط با توجه به رهنمودها و دلسوزی ها رهبری داشتند برآورده نشد.

فرشیدی که می گوید افراد با نزدیک شدن به پایان مسئولیت شان این تصور را پیدا می کنند که اگر کسی جز آنها بیاید نمی تواند به مردم خدمت کند، در ادامه گفتگوی خود با خبرآنلاین اظهار داشت: این نگاه غلطی است که افراد تصور کنند که تنها خودشان توان خدمت و کار کردن را دارند، ما نظامی مردمسالار داریم، امام توصیه می کردند اگر می خواهید متوجه شوید کسی در کارش صداقت دارد ببینید از کار دیگران خوشحال می شود یا می خواهد کار خوب را خودش بکند، این نگاه که اگر من نباشم کارها روی زمین می ماند مبنای غلطی برای تصمیم گیری است و سبب خواهد شد که برخی اقدامات و کارها در چارچوب وظایف و اختیارات صورت نگیرد که تخلف محسوب می شود.

شعارهای بهاری را دشمنان نظام در پیام‌هایشان تکرار می‌کنند

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام از هر زاویه ای به نفع خود بهره برداری می کنند، گفت: این نگرانی است که اگر زاویه ای ایجاد شود و یا عدم اعمال قانون صورت گیرد و هر کس خواست از ضوابط قانونی عدول کرده و قانون شکنی کند بلافاصله دشمنان نظام از این حرکت ها به نفع خود بهره برداری کنند.

فرشیدی با بیان اینکه ابراز همراهی دشمن با برخی مسائل داخلی هشدار دهنده است، گفت: بعضا می شنویم که این شعارهای بهار را هم دیگرانی در خارج از کشور تکرار می کنند، یعنی دشمنان ما احساس یک موجی را در کشور کرده اند و از این موج به نفع خود استفاده می کنند و در پیام هایشان از این شعار بهار استفاده می کنند.

فرشیدی خواستار تبعیت و تسلیم همه در برابر رای مردم و تبعیت از مقام ولایت فقیه شد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
طعنه ظریف در تلویزیون به وزیر دولت احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور ، سخنان احمدی نژاد را تکرار کرد: چه کسی می‌گوید از عمر دولت یک سال مانده؟



یکی تایید می کند ، دیگری تأویل و تفسیر به غیر!

وزیر کشور ، سخنان احمدی نژاد را تکرار کرد: چه کسی می‌گوید از عمر دولت یک سال مانده؟ / شاید مدیران همین دولت سکاندار دولت بعدی باشند!

پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که «چه کسی گفته امسال سال پایانی دولت است» ، برخی مدیران زیر مجموعه رییس جمهور یا به تکرار این سخن پرداخته و برخی نیز با تفسیر متفاوت، چنین برداشت کردند که منظور احمدی نژاد ، «ادامه تفکر دولت های او» بوده است.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : پس از اظهارنظر جنجال برانگیز احمدی نژاد که «چه کسی گفته امسال سال پایانی دولت است» ، برخی مدیران زیر مجموعه رییس جمهور یا به تکرار این سخن پرداخته و برخی نیز با تاویل و تفسیر به غیر، چنین برداشت کردند که منظور احمدی نژاد ، «ادامه تفکر دولت های او» بوده است.

به گزارش  «انتخاب» ؛ اما در این میان ، وزیر کشور دولت دهم که از قضا وزیر دفاع دولت نهم نیز بوده، با تکرار این سخن احمدی نژاد ، اضافه کرده است: شاید همین مدیران و استانداران که در این دولت مشغول خدمت رسانی هستند در دولت بعدی هم سکاندار امور باشند.

نجار که بحث بر سر برناری وی بارها به گوش رسیده است ، دلیلی هم برای این بخش از سخنانش دارد: اصل شایسته سالاری همین است.

وزیر کشور که در مراسم معارفه برادر وزیر مسکن به عنوان استاندار اردبیل ، حضور پیدا کرده بود ، سخنانی دیگری بر زبان راند که بخش هایی از آن در پی می آید:

* برخی می‌گویند دولت در سال آخر سست شده و انگیزه کار و تلاش سالهای قبل را ندارد ما بیشتر از سالهای قبل فعال هستیم و دولت نیز بصورت شبانه روزی در خدمت مردم است.

* دولت خود بر ای جابجایی‌ها تصمیم گرفته و انتظار این است که همه نمایندگان و مسئولان از استاندار جدید حمایت کنند چرا که با همدلی و یکدلی و تعامل حداکثری رشد و توسعه امکان پذیر است درغیر این صورت مردم در این برهه صدمات شدیدی را متحمل خواهند شد.

* وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که وضعیت بهتر از سالهای گذشته شده اگر چه کمبودهایی هم در زمینه‌های مختلف داریم اما با ید اذعان کرد که کشور روبه پیشرفت است و این حاصل کار خدمتگزاران نظام بوده باید به این موفقیت ببالیم و به آن افتخار کنیم چون دشمن دنبال مایوس کردن ملت ما است البته هر جا دشمن خواسته ملت ایران را مایوس کند با پیشرفت و موفقیت ملت روبرو شده و این نشانگر ان است که دشمن نتوانسته است عقیده و اعتقاد قلبی ما را منحرف کند./انتخاب