اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نفت هیچگاه در فهرست اسامی تحریم سازمان ملل نبوده است



 

 

وزیر نفت هیچگاه در فهرست اسامی تحریم سازمان ملل نبوده است

 

در حالی خط خبری مشکوکی زیرکانه می کوشد موضوع قرار داشتن قاسمی در لیست تحریم ها را دوباره زنده کند که اولا قاسمی هیچگاه تحت تحریم سازمان ملل نبوده و طبق اظهار نظر دو ماه پیش وزیر نفت مشکلی هم برای حضور در نشست اوپک نداشته است، ضمن اینکه خروج نام قاسمی از لیست تحریم آمریکا هم تائید نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از جوسازی رسانه های غربی با معرفی رستم قاسمی به مجلس برای تصدی گری وزارت نفت درباره قرار داشتن وی در لیست تحریم های سازمان ملل و سرایت این اخبار غلط به رسانه های داخلی و انتشار اخباری مبنی بر عدم امکان سفر وی برای شرکت در نشست وزارتی اوپک به دلیل تحریم، قاسمی در سخنانی اعلام کرد که در لیست تحریم سازمان ملل قرار ندارد و برای سفر به مقر اوپک در وین اتریش مشکلی ندارد.

قاسمی تاکید کرد:" بنده به دلیل مسئولیتم در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در فهرست تحریم کشور آمریکا هستم نه سازمان ملل؛ بنابراین برای حضور در کشورهای دیگر مشکلی ندارم و آمریکا هم برای ما اهمیتی ندارد."

بر این اساس در آستانه سفر قاسمی به وین برای بر عهده گرفتن ریاست اجلاس وزارتی این اجلاس مهم در ماه دسامبر ( ۲۳ اذر) ، خط خبری مشکوکی زیرکانه می کوشد در قالب دیگری موضوع قرار داشتن قاسمی در لیست تحریم ها را دوباره به عرصه رسانه ای وارد کند چنانکه در اخبار این رسانه ها ادعا می شود قاسمی از لیست تحریم ها خارج شده است و امکان سفر وی به وین پاینخت اتریش برای حضور در اوپک میسر شده است. این در حالی است که اساسا وزیر نفت هیچ گاه در لیست تحریم سازمان ملل یا اتحادیه اروپا قرار نداشته است که بخواهد از آن خارج شود.

بر این اساس انگیزه انتشار چنین اخبار مشکوکی برای مطرح کردن دوباره تحریم وزیر نفت مشخص نیست و باید رمزگشایی شود.... / خبرگزارى فارس

 


ویدیو مرتبط :
تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی در سازمان ملل با هدف گیری درآمدهای صادراتی آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نفت ایران از فهرست تحریم ها خارج شد



 

 

 

با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه، رستم قاسمی رسما از فهرست تحریم برخی از کشورهای غربی خارج شده و این عضو کابینه دولت می‌تواند به عنوان رئیس کنفرانس اوپک، به وین سفر کند.

همزمان با مطرح شدن نام رستم قاسمی به عنوان نهمین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، یکی از نگرانی‌ها قرار گرفتن نام وی در فهرست تحریم برخی از کشورهای غربی و عدم امکان حضور وی در نشست‌های بین‌المللی در خارج کشور بود.

رستم قاسمی در مراسم کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس درباره علت قرار گرفتن نام خود در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، گفته بود: بنده به دلیل مسئولیتم در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، در این فهرست قرار گرفتم.

وی با اعلام اینکه من یک چهره نظامی نیستم؛ اما خود را پاسدار حفظ و صیانت از ثروت‌های ملی و ارزش‌های نظام می‌دانم، تصریح کرده بود: حتی در دوران جنگ تحمیلی، بنده به عنوان مهندس بیشتر در فعالیت‌های عمرانی و پشتیبانی جبهه فعالیت می‌کردم.

با گذشت نزدیک به 2 ماه از حضور رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت، اکنون با هماهنگی و اقدامات انجام شده در سطح وزارتخانه‌های نفت و امورخارجه، این عضو کابینه دولت دهم از فهرست تحریم‌های برخی از کشورهای سلطه‌گر غربی خارج شده است. بر این اساس، رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت ایران و رئیس کنفرانس‌های اوپک در یکصد و شصتمین نشست وزارتی این سازمان در وین حضور پیدا خواهد کرد.  

از سوی دیگر، به منظور هماهنگی و استعلام بیشتر اخیرا وزارت نفت، نامه‌ای را به دفتر نمایندگی ایران در وین و دبیرخانه اوپک ارسال کرده است که پاسخ رسیده حاکی از آن است که هیچگونه مشکلی برای حضور رستم قاسمی در اجلاس آینده اوپک وجود ندارد.

این در حالی است که مطابق با بندهایی که برای تحریم افراد و چهره های سیاسی توسط برخی از کشورهای سیاسی تدوین شده است؛ حتی افراد تحریم شده هم بنا به دعوت موسسات و سازمان‌های معتبر بین‌المللی همچون اوپک می‌توانند به کشورهای مختلف اروپایی سفر کنند.

پیش‌بینی می‌شود یکصد و شصتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ریاست رستم قاسمی وزیر نفت ایران، 23 آذر ماه امسال (14 دسامبر 2011) به میزبانی اتریش برگزار شود..../تحلیل:عصرایران