اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر نفت: روزانه 130 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می کنیم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه‌ها

اخبار اقتصادی -  وزیر نفت: روزانه 130 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می کنیم

وزیر نفت گفت: روزانه 130 میلیارد تومان از وزارت نفت به خزانه دولت در راستای هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

دقایقی پیش بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه رئیس جمهور به مسئولین این شهرستان اظهار کرد در دولت یازدهم کاری که قادر به انجام نباشیم وعده انحام آن را نمی‌دهیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه سرخس دارای یک موقعیت استثنایی در این استان است گفت: این شهرستان دارای انرژی، واردات انرژی، راه‌های دسترسی به مناطق مختلف‌ از جمله کشورهای همسایه، دسترسی به بازار بزرگ مصرف مشهدی‌،زیرساخت‌های حقوقی، وزن جمعت اصلی شهری و ... است.

او گفت: در راستای خروج از رکود که بیکاری معلول آن است کشور تمام همت خود را در این زمینه با کاهش شر دشمنان مانند رفع شرایط تحریم می‌کند.تا این مشکل رفع شود.

زنگنه در ادامه این جلسه با اشاره به تامین گازرسانی به روستاهای سرخس گفت: مهمترین اقدامی که چهره این منطقه را تغییر داده و ایجاد 40 تا 50 هزار اشتغال می‌کند پیگیری کارخانه پتروشیمی این منطقه است که نیازمند 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

وزیر نفت گفت: دولت به آینده سرخس خوش بین است زیرا این شهرستان تنها نقطه تولید گاز در شمال کشور است. و میدان‌های مشترک و غیر مشترک در آن بسیار موثر خواهد بود.

او گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات پتانسیل‌ها، ظرفیت‌های و اتکا به توانمندی‌های خود در توسعه کشور گام برداریم چرا که اکنون گاز تولید می‌کنیم اما آن را با قمیت ارزان ارائه می‌کنیم و این در حالی است که وزارت نفت روزانه 130 میلیارد تومان معادل سالانه 47 تا 48 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها به خزانه دولت واریز می‌کند.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
حذف وزیر نفت از کمیسیون اقتصادی دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نفت: هر ایرانی 130 هزار تومان از زنجانی طلبکار است/ پول خردت را ازکجا آوردی؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر نفت در واکنش‌ به ادعای اخیر متهمن نفتی که در قالب دفاعیات وی در دادگاه مطرح شده است، گفت: مردم ایران نفری حدود ١٣٠ هزار تومان از تو طلب دارند، برای یک خانواده ٤ نفره، حدود ٥٠٠ هزار تومان پول کمی نیست.

وزیر نفت با اشاره به تغییرات صنعت نفت از سال گذشته تا به امروز اظهار کرد: امسال با حمایت مقام معظم رهبری و تلاش دولت توانستیم در مذاکرات ١+٥ به موفقیتی برسیم و امیدواریم کشور هرچه زودتر از تحریمهای ستمگرانه نجات یابد و کشور وارد دوران جدید حیات اقتصادی و توسعه شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که بزودی تحریمها برداشته می شود، افزود: با این اتفاق فصل جدیدی برای همکاری ایران با کشورهای دیگر جهان آغاز می شود.

وزیر نفت با بیان این که شرائط پساتحریم ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: روابط عمومی های صنعت نفت باید با ابعاد پساتحریم آشنا باشند و خود را آماده آن کنند.

زنگنه با اشاره به این که هدف اصلی تحریمها به زانو درآوردن صنعت نفت ایران و درآمدهای حاصل از صادرات نفت بوده است، گفت: تحریمها سبب شد تا صادرات کشور به کمتر از نصف برسد و دسترسی به درآمدها نداشته باشیم و در جایی هم که دسترسی به بخشی از درآمدها داشتیم با کم شدن قدرت اقتصادی و اثربخشی آن روبرو بودیم.

وی با اشاره به این که نخستین قدم پس از لغو تحریمها، به دست آوردن سهم ایران در بازارهای جهانی است، ادامه داد: افزایش دو برابری صادرات نفت ایران، در دسترس قرارگرفتن پولهای قفل شده و استفاده درست از آنها برای توسعه کشور، جذب منابع خارجی برای سرمایه گذاریهای معطل مانده در بخشهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و ارتقای دانش و فناوری برای ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور از دیگر اولویتها برای شرائط پس از تحریم است.

وزیر نفت به اولویت صنعت نفت در بخش میدانهای مشترک نفت و گاز کشور اشاره کرد و افزود: فعالیتهای زیادی نیز در توسعه گازرسانی، صنایع پتروشیمی، صنایع پالایشی، ساخت خطوط لوله، صادرات گاز به صورت ال ان جی و بویژه در بخش بهینه سازی مصرف انرژی باید در کشور صورت گیرد.

زنگنه نقش روابط عمومی ها را در این بخش به عنوان نیروی آگاهی بخش بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده که این راهبرد مهم درواقع فلسفه اصلی و وجودی روابط عمومی هاست که روابط عمومی باید چه در درون سازمان و چه خارج از سازمان فضای همدلی و همزبانی را همسو با اهداف سازمان ایجاد کند. بنابراین، این شعار برای همه کشور بویژه روابط عمومی ها کاربرد بیشتری دارد.

روابط عمومی باید امیدواری در مردم ایجاد کند
وی با اشاره به این که عده ای امید مردم را نشانه می گیرند، اظهار کرد: روابط عمومی های صنعت نفت در همه سطوح باید امیدواری نسبت به آینده را به وجود آورد؛ مرتب می گویند هیچ کاری نشده و هیچ کاری هم نمی شود، بسیار بد است و هر کاری هم می شود می گویند هیچ کاری نشده است. چرا، هم کار شده و کار هم می شود و بیشتر هم خواهد شد.

به بالاترین رکورد گازرسانی در تاریخ صنعت نفت رسیده ایم
زنگنه با اشاره به این که در شرائط تحریم وزارت نفت توانست به بالاترین رکورد گازرسانی در تاریخ صنعت نفت برسد، تصریح کرد: این رضایت عمومی را از صنعت نفت، روابط عمومی ها باید به درستی به مسئولان و مردم منتقل کنند و حق مردم ایران است که جایگاه برجسته ای در منطقه داشته باشند.

وزیر نفت با بیان این که حوزه بهینه سازی مصرف سوخت بسیار گسترده است، افزود: در این حوزه با سرمایه گذاری در بخشهای مختلف از جمله نوسازی کامیونها، ارتقای کارآیی موتورخانه ها، جایگزینی تاکسیها، توسعه مترو و توسعه حمل و نقل ریلی می توان به بهینه سازی کمک کرد و شدت مصرف انرژی را کاهش داد.

وی با اشاره به این که فساد موریانه ای است که نباید اجازه ورود به خانه را به آن داد، گفت: دروغ نگویید، راست بگویید و بزرگنمایی نیز نکنید؛ این مسئله مدام باید تکرار شود.

این روزها مراقب نباشیم، جای بدهکار و طلبکار عوض می شود
زنگنه با اشاره به این که این روزها باید مواظب بود که جای بدهکار و طلبکار عوض نشود، اظهار کرد: آدمی پیدا می شود که می گوید ٢ میلیارد یورو برای ما پول خرد است؛ چقدر داری که ٢ میلیارد یورو برایت پول خرد حساب می شود؟ ولی برای مردم ایران ٢ میلیارد یورو پول خرد نیست.

وی با اشاره به این که مردم ایران نفری حدود ١٣٠ هزار تومان از تو طلب دارند، ادامه داد: برای یک خانواده ٤ نفره، حدود ٥٠٠ هزار تومان پول کمی نیست.

وزیر نفت افزود: یعنی شما ٢٠٠ میلیارد یورو داری که ٢ میلیارد یورو برایت پول خرد است؟ از کجا آورده ای؟ زحمت کشیده ای؟ داستان سرهم کردن هم حدی دارد. حالا باشد پول خرد تو است، دستت درد نکند همین پول خرد را بده که حق ملت ایران را بدهیم.

زنگنه با اشاره به این که مرتب اعلام می کنند که وزارت نفت شماره حساب اعلام نمی کند، یادآور شد: شما در حساب خودت یا دادگاه این پول را بریز و بگو ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار در حساب من پول هست، بسیار خوب خیال ما راحت می شود که پول هست، بالاخره جمهوری اسلامی ازتو این پول را می گیرد.

وزیر نفت با بیان این که فردا ادعا شده است که این پول را می دهند، گفت: عده ای برای دور زدن تحریم، مردم و اقتصاد ایران را دور زدند؛ و بزرگترین فشارها را در سخت ترین شرائط به ملت ایران تحمیل کردند.

دروغگویی زرنگی نیست
وی با اشاره به این که اطلاع رسانی باید شفاف باشد، اظهار کرد: باید با فساد، دروغ گویی و دروغ پردازی مبارزه کرد.

زنگنه با اشاره به این که وضع رسانه های کشور نسبت به ١٥ سال گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: امروزه، سواد و تخصص رسانه ها بیشتر شده و اهل رسانه و حرفه ایها باید با دروغگویان برخورد کنند و آنها را طرد و حذف کنند و در فضای رسانه، دروغگویی زرنگی نیست.

وزیر نفت به برگزاری آموزشهای حرفه ای در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بزرگترین ضعف روابط عمومی ها در حوزه دولت، کمبود اندیشه ورزی است و همه به دنبال انتشار مطلب هستند.

زنگنه با تشکر از عملکرد یک سال گذشته روابط عمومی های صنعت نفت اظهار کرد: امیدوارم این برنامه ها به منظور هم افزایی و بهبود فعالیتها باشد و در حوزه فکرسازی و برنامه ریزی تلاش شود.

براساس گزارش وزارت نفت، وی با اشاره به این که اعتدال و آرامش بسیار برای کشور لازم است، افزود: کشور برای توسعه نیاز به فضای آرام و همدلی دارد و باید کارها با خرد جمعی، مشورت، تعامل با صاحبنظران و استفاده از همه نظرها انجام شود تا بتوانیم همه با هم برای یک صنعت نفت مقتدر کار کنیم و کشور را به خوبی پ

 

یش ببریم و نقش موثری پس از لغو تحریمها برای توسعه و اعتلای کشور ایفا کنیم.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا