اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر كشور: شوراها حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, وزیر كشور

 وزیر كشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند ، نقش مهمی ایفا می كنند و برنامه های دولت بویژه با ایجاد كمیسیون شوراها به ساختار شوراها ، نظام مالی آن ها و اصلاح قوانین گام هایی بلند برخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال اجلاس سران افزود: شوراها یكی از نعمت های بزرگ انقلاب و میراث امام راحل است كه هزاران بار باید برای این نعمت شكرگذاری كرد و اعمال حاكمیت توسط مردم در ایران كه یكی از این بركات است كه توسط شوراها اعمال می شود.


وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ اجازه اظهار نظر در مورد حاكمیت نداشت، به لطف انقلاب امروز در تمام سطوح توسط اراده مردم در زنجیره تصمیم سازی و تصمیم گیری در قالب مردمسالاری شكل می گیرد.


وزیر كشور اظهار داشت: مردم ایران خود تصمیم سازی و تصمیم گیر هستند و فراز و نشیب این نظام در قالب شوراها با مكانیسم این انتخابات در عرصه مردمسالاری در سراسر جهان به عنوان الگوی موفق معرفی شده است.


رحمانی فضلی گفت: قطعا این شوراها با مشكلات و كاستی هایی روبروست و از طرف دیگر نقاط قوت هایی را داراست كه در قالب تجربه باید برای بازسازی، اصلاح و بازنگری قوانین و نوع مدیریت اعمال شود تا بتوان از ظرفیت عظیم قانونی و ملی كه متشكل از افكار و نظریات فقهی و سیاسی امام(ره) بود را در جهت تحقق انقلاب استفاده كرد.


وی تصریح كرد: تمام تلاش دولت این بود تا نظام مردم سالاری دینی را تقویت و كارها را به مردم بسپارد و مشاركت مردم را در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی با جدیت تقویت كند.


وزیر كشور با بیان اینكه تعامل دستگاه ها را در این مدت در قالب احزاب و گروه ها، شوراها وسایر نهادها به صورت منسجم و منظم و نهادینه شده ادامه دادیم، افزود: امیدوارم تعامل مثبت دولت و مستمر با این نهادها بتواند عرصه حضور مردم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی را تقویت كند.

 


ویدیو مرتبط :
معاون سیاسی وزیر كشور وارد ارومیه شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر‌كشور؛مردم ازبرخی مسئولان جلوترند



 

 

 

 

در بررسی‌ وقایع اخیر سرنخ‌هایی به دست آمده كه بیانگر عمق كینه‌‌توزی عوامل فتنه از ملت ایران اسلامی در انتخابات اخیر است/میان دستگیرشدگان وقایع اخیر در كشور افراد سلطنت‌طلب، معاندان نظام و بهائیان به چشم می‌خورند.

 

وزیر‌كشور با بیان اینكه مردم با هوشیاری و بصیرت همیشه در صحنه‌ها حضور دارند، تاكید كرد:

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، مصطفی محمد نجار پیش از ظهر شنبه در سخنانی در مراسم معارفه مجتبی اعلایی استاندار جدید ایلام اظهار داشت: میان دستگیرشدگان وقایع اخیر در كشور افراد سلطنت‌طلب، معاندان نظام و بهائیان به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینكه برخی از این افراد در روز عاشورای حسینی زمانی كه چشم مردم را دور دیدند وارد صحنه شده و به مقدسات اسلام و انقلاب هتاكی كردند، اظهار داشت: آنها همواره از مردم در هراس هستند و به خوبی دریافته‌اند كه ملت پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی است.

نجار با تأكید بر اینكه در بررسی‌ وقایع اخیر سرنخ‌هایی به دست آمده كه بیانگر عمق كینه‌‌توزی عوامل فتنه از ملت ایران اسلامی در انتخابات اخیر است، گفت: با این حال مردم هوشیار ایران اسلامی همواره در صحنه بوده و با حضور خود جواب دندان شكنی به دشمنان نظام داده است.

وزیر كشور ادامه داد: حضور میلیونی مردم در روزهای گذشته و در شهرهای مختلف كشور كه از چشم رسانه‌های معاند نظام در خارج از كشور دور ماند و آن را حضوری چند ۱۰۰ نفری اعلام كردند، خط بطلانی بر تمام توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

نجار با اشاره به روز تاریخی و ماندگار ۱۹ دی سال ۵۶ كه مردم شهر قم در اعتراض به هتك حرمت امام (ره) قیام كردند، گفت: تشابهات فراوانی بین این روز و حركت بسیار قاطع و كوبنده ملت ایران در ۹ دی سال جاری كه مردم در اعتراض به هتك حرمت عاشورای حسینی به خیابان ها آمدند، وجود دارد.

وی با بیان اینكه اوج توطئه‌های دشمنان را در مقابل اوج پیشرفت‌های ملت ایران شاهد هستیم، تصریح كرد: وحشت دشمنان انقلاب اسلامی، همواره این بود كه این نظام به عنوان الگوی موفق در دنیا مطرح شود و به همین دلیل طی ۳۰ سال گذشته بارها تلاش كردند كه از راه های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند.

وزیر كشور با تأكید بر اینكه مردم ولایت‌مدار و عاشورای ایران اسلامی روز ۹ دی با حضور با شكوه خود، سران فتنه را محاكمه خیابانی كردند، گفت: مردم ایران اسلامی با هوشیاری و بصیرت بالای خود در صحنه‌ها حضور دارند و از برخی مسئولان جلوتر هستند.

نجار بیان داشت: افرادی كه می‌خواستند، رای خود را با دیكتاتوری به مردم تحمیل كنند با رفتارهای غیر‌معقول خود موجبات جرات پیدا كردن دشمنان نظام را فراهم كردند.

نجار در زمینه خدمات دولت نهم به استان ایلام تصریح كرد: دولت نهم در طول چهار سال گذشته خدمات ارزنده‌ای را در بخش‌های مختلف به استان ایلام ارائه كرده است.

وی بیان كرد: ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، راه، جاده‌سازی، كشاورزی، صنعت و ... را از جمله خدمات ارزنده دولت در این استان است.

وزیر كشور در ادامه از استاندار جدید ایلام خواست تا در راه خدمات بی‌منت به مردم این استان نهایت تلاش خود را بكار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در نشست شورای اداری ایلام گفت: ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم است كه در این روز مردم قم و حوزه علیمه مقابل رژیم ستمشاهی ایستاند.

حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین میمك اشاره كرد و افزود: مردم استان ایلام به ویژه عشایر آن نقش مهمی را در اجرای این عملیات غرورآفرین داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام نیز در این نشست گفت: مشكلات استان ایلام بی‌شمار بوده و مسئولان باید توجه جدی به این مهم داشته باشند.

علی عزتی ادامه داد: توجه به ایجاد بازارچه دهلران، پتروشیمی دهلران، اجرای مصوبات دو سفر هیئت دولت از نیازهای اساسی مردم ایلام است.

استاندار جدید ایلام نیز در این آیین بیان داشت: فعالیت خود را از بعد‌از‌ظهر امروز آغاز می‌كنم و برای خدمتگزاری به مردم ایلام كه‌ آن را عبادت می‌دانم خود را آماده كرده‌ام.

در ادامه این آیین نیز مجتبی اعلایی به عنوان استاندار ایلام معرفی و از خدمات غراوی استاندار سابق ایلام تقدیر به عمل آمد.