اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر راه و شهرسازی: وام 100 میلیونی ساخت در دستور کار شورای پول و اعتبار است



اخبار,اخباراقتصادی, وام مسکن

وزیر راه و شهرسازی از بررسی تصویب وام 100 میلیون ساخت مسکن از سوی شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح افزایش وام ساخت مسکن به 100 میلیون تومان مطرح شده و در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است و اگر مساله خاصی پیش نیاید در آینده نزدیک تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار آن وام 80 میلیونی خرید خانه نیز که چندی قبل آغاز شده ادامه دارد و انتظار داریم بخشی از مشکلات بازار را حل کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل و مسکن ایران نیز گفت:‌ ما 121 پروژه با ارزش 25 میلیارد یورو در این همایش عرضه کرده‌ایم که بزرگی این رقم به خوبی نشان می‌دهد نهایی شدن سرمایه‌گذاری‌ها کمک مثبتی چه در رفع مشکلات بازار مسکن و چه در بهبود وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل داشته باشد.

آخوندی توضیح داد: در بخش مسکن ما 35 پروژه بزرگ عرضه کرده‌ایم که به عنوان یک راهکار واقعی و بدون استفاده از منابع بودجه عمرانی کشور می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرقدرت ایران در عرصه ترانزیت بین‌المللی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده در این عرصه می‌تواند برای حوزه حمل و نقل ایران نیز کمک شایانی به حساب بیاید و رقم 25 میلیارد یورو قطعا تاثیر مستقیم مطلوبی در این زمینه خواهد داشت.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
شورای پول و اعتبار با کلیات افزایش وام مسکن موافقت کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد وام ۳۰ میلیونی خرید مسکن به شورای پول و اعتبار



بانک مسکن , وام خرید مسکن,پیشنهادبانک مسکن برای وام خرید مسکن

پیشنهاد وام ۳۰ میلیونی خرید مسکن به شورای پول و اعتبار

مدیرعامل جدید بانک مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن تنها در انحصار بانک مسکن نیست و سایر بانک‌ها نیز در حوزه ساخت و خرید، وام مسکن پرداخت می‌کنند، گفت: وام ۳۰ میلیونی خرید مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل جدید بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا موافقید که پرداخت وام مسکن از انحصار بانک مسکن خارج شود، افزود: در حال حاضر نیز انحصاری برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود ندارد، چرا که مابقی بانک‌ها طبق بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی مقداری از تسهیلات و وام خود را در حوزه ساخت و خرید مسکن اعطا می‌کنند.

وی ادامه داد: در اصل می‌توان گفت در حال حاضر هم انحصاری برای پرداخت تسهیلات در سایر بانک‌ها وجود ندارد.

*افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن یک تصمیم اقتصادی است
بت شکن در پاسخ به این سؤال که آیا شما موافق افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هستید، گفت: این یک تصمیم اقتصادی است و باید دید که شورای پول و اعتبار به عنوان رکن تصمیم‌گیر شبکه بانکی که همه ابعاد قضیه و تاثیر آن بر روی متغیرهای کلان اقتصادی را می‌بیند، چه تصمیمی می‌گیرد.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: علی‌القاعده باید تناسبی در این بین باشد و فکر می‌کنم که شورای پول و اعتبار تصمیم خواهد گرفت و الان این موضوع در شورای پول و اعتبار در جریان است.

بت شکن در پاسخ به این سوال که پیشنهادی که بانک مسکن برای وام خرید مسکن ارائه کرده، چه میزان است، گفت: پیشنهادی که بنده شنیده‌ام، در حد 30 میلیون تومان است و به هرحال باید صبر کرد و دید که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی می‌گیرد. /ایسنا