اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر دادگستری: از فساد اداری رنج می‌بریم



 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,وزیر دادگستری

 مناطق آزاد و بازارچه‌های مشترک یکی از مجاری واردات قاچاق به کشور است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه علی‌رغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم هنوز از فساد اقتصادی و اداری رنج می‌بریم، گفت: مناطق آزاد و بازارچه‌های مشترک یکی از مجاری واردات قاچاق به کشور است.

وی افزود: محیط‌های کسب و کار آنچنان مطلوب نیست و فعالیت های اقتصادی و خدماتی اینها از اهمیت زیادی بر زندگی مردم می‌گذارد و باید همگام با نیازها و توقعات در جهت سالم سازی حرکت کنیم.

پورمحمدی گفت: یک وقت‌هایی محیط را می‌توان سالم کرد اما یک دفعه رکود به همراه خودش پیدا می‌کند پس مهم این است که تورم را کنترل کنی اما در کنارش رونق به کسب و کار داده شود.

وزیر دادگستری گفت: بحث بسیار مهم و اساسی این است که سالم سازی مورد توجه قرار گیرد اما سالم سازی موثر و کارآمد بدون آنکه بخواهد جلوی پیشرفت و رونق را بگیرد.

پورمحمدی افزود: موضوع دیگر ما این است که مبارزه با قاچاق جدی گرفته شود زیرا این موضوع به شدت جدی است و رنج می‌بریم هرچند آمارها قطعی نیست اما بزرگ است البته همه اش هم این نیست که قاچاق ها از راه کوه و دریا بیاید و نه اینکه فسادگونه وارد شود از مجاری قانونی فقط مشکل آنجاست که برخی از مصوبات و ضابطه‌ها و دستورالعمل‌ها باعث بروز برخی از این فسادهاست.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما مجوز دادیم به مرزنشین‌ها تا زندگی شان بگذرد اما سودش را یکی دیگر می‌آید و درو می‌کند و اینگونه مسائل شده مجرای واردات کالا به صورت غیرقانونی.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و بازارچه‌های مشترک یکی از همین راه‌های تردد است این در و پنجره های باز باعث شده تا همه اش را اسم به قاچاق بگذاریم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در گمرک خیلی ارتقا پیدا کرده این و مرزبانی ها هم بسیار قوی تر شده اند و تقویت شده اند مشکلاتی در قواعد و ضوابط داریم که آنها را هم در حال اصلاح هستیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بخش عمده مبارزه به عهده تعزیرات است و انتظار ما هم این است که برتلاش های خود بیفزایید آن هم با افزایش اثربخشی.

وی افزود: حتما کار شما اثرگذار است و بازدارنده است و قطعا شما کار مهمی دارید انجام می‌دهید و به حمدالله جایگاه و سطح سازمان از نظر دادرسی ارتقا یافته و دوستان ما در جایگاه قضاوت و دادرسی مرسوم شناخته می‌شوند.

وزیر دادگستری گفت: اینکه 450 نفر حکم قضاوت گرفته‌اند این جای بسی خوشحالی دارد زیرا شما از جایگاه بالاتری پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنید و شان شما شان قضاوت شده است و توقع بیشتری هم از شما می‌رود. تا امروز تلاش داشته‌اید اما از این به بعد باید بیشتر شود.

پورمحمدی گفت: در سازمان تعزیرات پرونده فردی نداریم بلکه وقتی کسی گرانفروشی می‌کند یعنی به یک عده زیادی ظلم کرده است پس باید حفظ حرمت حقوق عامه کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گویند قضاوت حرکت بر لبه تیغ است به خاطر همین سختی در اجرای عدالت است و ما از شما توقع داریم برای اجرای عدالت گام بردارید.

پورمحمدی گفت: باید سعی کنید حرمت مراجعه کنندگانتان را رعایت کنید حتی به متخلفین هم بی‌حرمتی نکنید و جایگاه انسان‌ها را رعایت کنیم ما باید مظهر عدالت باشیم و یکی از این مظاهر بحث رعایت اخلاق است.
 
 اخبار اجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
صحبت های وزیر دادگستری درباره فساد 6500 هزار میلیاردی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفیدها در فساد مالی و پرونده مهدی هاشمی در مجلس



فساد مالی , پرونده مهدی هاشمی

توضیحات وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفیدها در فساد مالی و پرونده مهدی هاشمی در مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر دادگستری در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون خبر داد.

محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: یکی از نمایندگان سوالی را از وزیر دادگستری در مورد اظهارات اخیر قاضی سراج مطرح کرد که گفته بود اگر تعدادی از یقه سفیدها دستگیر و مجازات شوند مبارزه با فساد شکل بهتری می‌گیرد، در این رابطه این سوال مطرح شد که این افراد چه کسانی هستند و آیا اقدامی در این رابطه صورت گرفته یا خیر؟

وی افزود:‌ وزیر دادگستری در توضیحاتی در این رابطه گفت که در پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی 800 نفر متهم بوده‌اند که برای 250 نفر کیفرخواست صادر شده و برای برخی دیگر هم صادر خواهد شد، در بین این‌ها افراد مطرحی هم هستند که ممکن است از این مصادیق باشند.

نماینده مردم فریدن در مجلس ادامه داد: بعد از طرح این سوال و پاسخ وزیر بنا شد یک ماه مهلت داده شود تا اگر تصمیم جدیدی در این پرونده اتخاذ شد به اطلاع کمیسیون رسانده شود.

اسفنانی یادآور شد: سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر دادگستری در مورد علت تاخیر در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی نیز مطرح شد که ایشان پاسخ دادند این پرونده تاخیری نداشته و آقای کریمی قدوسی هم از پاسخ وزیر قانع شدند.

/ایسنا