اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با صالحی: به فشارهایمان ادامه می دهیم



 

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با صالحی: به فشارهایمان ادامه می دهیم

 

 

وزارت خارجه بریتانیا با صدور بیانیه ای از دیدار ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا با علی اكبر صالحی وزیر خارجه ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویورك خبر داد .

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هیگ در این دیدار كه در حاشیه نشست ویژه افغانستان و قاچاق مواد مخدر صورت گرفته ، به همتای ایرانی خود هشدار داده كه دولت بریتانیا در مقابل تلاش های ایران برای ارتقای قابلیت های هسته ای اش بدون توجه به خواسته های جامعه جهانی خواهد ایستاد.

هیگ به صالحی گفته است كه بریتانیا در حوزه های مهمی با ایران اختلاف نظر دارد اما دولت و مردم بریتانیا با ایران خصومتی ذاتی ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در این رابطه گفت :‌" هیگ به صالحی گفته است كه مردم بریتانیا با مردم ایران دشمنی ندارند."

بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا ویلیام هیگ در این دیدار با تاكید بر حق ایران بر دست یابی به تكنولوژی صلح آمیز هسته ای از موضع ایران در عدم تامین خواست های جامعه جهانی در زمینه اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش انتقاد كرده است.

هیگ به صالحی گفته است كه موضع بریتانیا قویا بر مبنای تلاش برای عدم اشاعه سلاح های هسته ای است و از تلاش های  سازمان ملل برای ابراز اطمینان از نظامی نبودن برنامه های هسته ای ایران حمایت می كند .  

هیگ همچنین روز گذشته نسبت به اعدام اخیر قاتل روح الله داداشی در ایران ابراز نگرانی كرده و گفته است اعدام وی جامعه جهانی را نگران ساخته است.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دیدار ظریف و وزیر خارجه انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار آمانو با وزیر خارجه انگلیس



 

 

آمانو

 

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با «دیوید میلیبند» وزیر خارجه انگلیس در لندن درباره برنامه هسته یی ایران گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد «یوکیا آمانو» در جریان نخستین دیدارش از لندن، روز سه شنبه درباره آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته یی ایران و مسائل دیگر گفت وگو کرد. قرار است شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست اوایل ماه مارس خود در وین، حدود یک هفته دیگر گزارش اخیر مدیرکل آژانس را درباره برنامه هسته یی ایران بررسی کند. این گزارش سپس در شورای امنیت سازمان ملل بررسی می شود.