اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر جهاد كشاورزی:تا ۲ سال آینده به خودكفایی برنج می رسیم



 

 

 

وزیر جهاد كشاورزی در بازدید از موسسه تحقیقات برنج كشور گفت: با كشت بذر جدید شاهد ارتقاء كیفیت برنج تا ۲ سال آینده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خزر، دكتر خلیلیان در پاسخ به ایسنا در خصوص برنامه های وزارت جهاد كشاورزی برای خودكفایی برنج گفت: امسال تولید لاین امیدبخش برنج در گیلان اجرایی شده است و سال آینده در سطح های وسیعتر كشت خواهد شد و پیش بینی می شود با تغییر نوع بذر كه صورت خواهد گرفت شاهد ارتقاء كیفیت برنج در كشور همراه با كیفیت مطلوب باشیم و تا دو سال آینده به خودكفایی برنج برسیم.

دكتر عباس شهدی كومله ـ رییس تحقیقات برنج كشور ـ نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب كه ۶ لاین جدید برنج را در دست معرفی داریم، گفت: كشت یك لاین جدید با نام پیثشنهادی گوهر در ۱۵ هزار هكتار از اراضی شهرستان آستانه اشرفیه اجرا شده است.

وی افزود: لاین های جدید از عملكرد بسیار خوب و كیفیت مطلوبی برخوردار هستند..... /  خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
عرضه برنج داخلی از سال آینده با کد رهگیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود



 

 

 

وزیر آموزش‌‌و‌پرورش: كنكور تا سال آینده قطعا حذف می‌شود

 

وزیر آموزش‌و‌پرورش در حاشیه گردهمایی سراسری معاونین آموزشی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینكه كنكور سراسری قطعاً تا سال 90 حذف می‌شود گفت: قانون حذف كنكور مستلزم تلاش تمامی مراجع آموزشی كشور است و در این میان وزارت آموزش و پرورش بیشترین آمادگی را برای حذف كنكور و اجرای قانون دارد چرا كه معتقدیم كنكور سراسری و شكل نادرست اجرای آن در طول سالهای‌ اخیر صدمات زیادی را به تعلیم و تربیت كشور وارد كرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینكه در كنكور سراسری امسال میزان تاثیر نمرات دانش‌آموزان در كنكور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همكاری سازمان سنجش هر ساله در میزان و نسبت تاثیر نمرات در كنكور سراسری افزایش داریم كه این امر باعث حذف تدریجی كنكور سراسری می‌شود.

وی افزود: حذف مقطع پیش‌دانشگاهی و اضافه شدن سال چهارم دبیرستان كه در طرح اصلاح ساختار آموزشی پیش‌بینی شده است مقدمه مناسب و صحیحی برای حذف تدریجی كنكور است و همه اینها طی سالهای آینده اجرا می‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها دغدغه‌ای به نام كنكور نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طی قانونی آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت كرد كه این امر باعث كوچك‌سازی بدنه آموزش و پرورش و واگذاری آموزش‌های عالی به مرجع اصلی خود در كشور شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای برای تربیت دانش‌آموزان است نه دانش‌جویان بر همین اساس ما معتقدیم كه باید تمامی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های خود را صرف تربیت دانش‌آموزان كنیم كه البته این امر باعث رشد و شكوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت كشور می‌شود.

وی در پایان تاكید كرد: امیدواریم با واگذاری این آموزشكده‌ها به وزارت علوم دیگر شاهد بروز مشكلاتی برای این دانشجویان نباشیم...../تحلیل:عصرایران