اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر بهداشت: مردم در حوزه سلامت بی‌پناه هستند



سازمان نظام پزشکی,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت: مردم در حوزه سلامت بی‌پناه هستند

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری نسبت به رفع آلودگی‌های کنونی در سازمان نظام پزشکی گفت: مردم در حال حاضر بی‌پناه هستند و پوشش بیمه مناسب وجود ندارد و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش تسنیم، مراسم روز پزشک با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نماینده رئیس جمهور و فعالان حوزه سلامت در وزارت کشور در حال برگزاری است.

سیدحسن هاشمی در این مراسم اظهار داشت: بنده روز پزشک را به تمام پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم و باعث افتخار بنده است که در امروز در مراسم یکی از استوانه‌های بزرگ نظام یعنی ایت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور دارند.

وی با تبریک به علیرضا زالی به دلیل تنفیذ حکم ریاست سازمان نظام پزشکی وی توسط رئیس جمهور افزود: با توجه به هوش و عملکرد مناسب آقای زالی و اعتمادی که جامعه پزشکی در انتخابات این سازمان به وی کردند امیدوارم اقدامات مدیریتی وی در دوران مسئولیتش برای جامعه پزشکی و مردم بسیار موثر واقع شود.

هاشمی ادامه داد: رعایت حفظ حقوق مردم و جامعه پزشکی از مهمترین وظایف سازمان نظام پزشکی است و  امیدوارم با مدیریت آقای زالی سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در مقوله انجام مسئولیت‌های حوزه سلامت اقدام کند.

وزیر بهداشت افزود: فصل جدیدی در سازمان نظام پزشکی به وجود آمده و امیدوارم با هم‌افزایی انجمن‌های صنفی، علمی، فرهنگستان علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی اقدامات موثری در حوزه سلامت رخ دهد و تا آنجایی که به مردم آسیب نرسد در تلاشیم از همکاری بخش خصوصی و نظام پزشکی استفاده کنیم تا تصدی‌گری دولت کاهش یابد.

هاشمی به اقداماتی که نظام پزشکی می‌تواند در زمینه‌های متعدد از جمله آموزش مداوم، تدوین نظام ارزشیابی خدمات درمانی و... انجام دهد اشاره کرد و افزود: این مسائل فقط یک شرط دارد و آن این است که حتما نظارت سازمان نظام پزشکی نیز کافی باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان نظام پزشکی باید تلاش کند آلودگی‌هایی که در این سازمان وجود دارد  برطرف و رفع کند زیرا مردم بی‌پناه هستند و بیمه‌های خوبی نداریم  و در مجموع پوشش‌های بیمه‌ای مناسب در حوزه سلامت وجود ندارد که این مسئله در بیماریهای صعب‌العلاج بیشتر مشاهده می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید با کمک تمام تلاشگران بتوانیم حقوق ولی‌نعمتان کشور و جامعه پزشکی را محقق کنیم و بنده آمادگی وزارت بهداشت را برای همکاری همه جانبه با سازمان نظام پزشکی اعلام می‌کنم و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم در جهت کاهش رفع آلام مردم اقدام کنیم و شروع دوره مدیریت آقای زالی در سازمان نظام پزشکی را نویدی برای این امر می‌دانم. /تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
گلایه های وزیر بهداشت از بی توجهی به بودجه سلامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر بهداشت به اظهارات رادان: کارهای مهمتری در حوزه سلامت داریم



واکنش وزیر بهداشت به اظهارات رادان: کارهای مهمتری در حوزه سلامت داریم

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با بیان این که مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ گفت: به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد.

 

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مقامات نیروی انتظامی درباره نحوه پوشش پرسنل بیمارستان‌های خصوصی٬ افزود: به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد.

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با بیان این که این وزارتخانه مسئول نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیست٬ گفت: متأسفانه به‌علت تعدد بیمارستان‌های سازمانی٬ وزارت بهداشت نمی‌تواتد بر تمام محورهای و موضوعات بیمارستان نظارت کند.

وی با تأکیدبر این که مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ تصریح کرد: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بیمارستان‌ها انجام داده است.

 

این مقام دولتی٬ درباره نحوه نظارت وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی بر بیمارستان‌های خصوصی٬ توضیح داد: به‌طور حتم تمام موضوعات و محورهای یک بیمارستان از چشم ناظرین دور نمی‌ماند و به تمام اقدامات پرسنل امتیاز می‌دهیم٬ به‌طور مثال در موضوع حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها امتیاز سه‌هزار درنظر گرفته شده است.

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ ادامه داد: هم‌اکنون نظارت مستمر بر بیمارستان‌ها امکان‌پذیر نیست و ناظرین در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به نظارت بر این مراکز می‌کنند.

چندی پیش سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از پوشش نامناسب پرسنل برخی بیمارستان‌های خصوصی انتقاد کرده بود..../خانه ملت